فعال انیمیشن سازی لرستان در گفت و گو با لرستان خبر:

یکی از فعالان حوزه تولید انیمیشن لرستان به همراه تیم حرفه ای خود در حال تولید انیمیشنی با موضوع غدیر است

به گزارش لرستان خبر،  عابدین مهکی متولد 1365 درشهر کرمانشاه و بزرگ شده شهرستان کوهدشت ، یکی از فعالان حوزه تولید انیمیشن در استان لرستان است که در زمینه کار حرفه ای خود موفقیت هایی داشته که در گفت و گویی کم و کیف آن را از خود ایشان جویا شدیم.

چرا به این کار روی آوردید و تعریف شما از انیمیشن چیست؟

من تحصیلات کارشناسی را در رشته گرافیک  گذراندم و الان هم  در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی هست به نظر بنده انیمیشن جان بخشیدن به یک کاراکتر و یا یک شی که عملا و در عالم واقعی جان ندارد و به فریمهایی پی در پی ای که در ذهن بیننده القای حرکت کند انیمیشن (پویانمایی) می گویند .

از نحوه ورودتان به عالم انیمیشن  بگویید

بنده در دوان کارشناسی که تحصیل می کردم  در  یکی از درسهای  گرافیک رایانه ام، که در آن نرم افزار "تری دی مکس" آموزش داده شد متوجه استعداد و علاقه ام به انیمیشن شدم  که با همکاری  دونفر از همکلاسی ها اقدام به تشکیل یک گروه انیمیشن کردیم  و از آن به بعد  بیشترکارمان در انیمیشن به صورت تجربی بوده است.

در مورد فعالیت های حرفه ای خود در زمینه انیمیشن توضیح دهید

خوشبختانه  ما یک کار 7 دقیقه ایی با موضوع طنز و یک کار 100 ثانیه ایی با موضوع ایران 1404 و همچنین هم اکنون نیز در حال تولید کاری تحت عنوان "دستهای خورشید" که موضوع آن  غدیر می باشد هستیم.  که تقریبا 40 درصدی پیشرفت فیزیکی داشته است

شما چه کاری از دستتان بر می‎‏آید که فکر می‏کنید بهتر از دیگران می‏توانید انجام دهید.

بنده اصلا خودم رو بهتر و یا بالاتر از دیگران نمیدانم  اما در بحث فرهنگسازی و در زمینه تولید و ساخت انیمیشن  احساس کردم که نیاز است در شهرستان ما نیز کارهایی در این راستا صورت بگیرد و ما هم در حد بضاعتمان در فرهنگ شهرستان  کوهدشت سهیم باشیم.

photo_2016-09-15_10-02-01

چه چیز باعث می‏ شود فعالیتتان بیشتر شود؟

کمک کردن به دیگران و روحیه همکاری گروهی، چون در تولید انیمیشن اگر کار گروهی و روحیه گروهی وجود نداشته باشه اصلا نمی شود کار کرد و صد البته حمایت مسئولین محترم باعث ارتقا کیفیت کاری و بیشتر فعالیت کردن می شود.

نظرتان راجع به نقاط ضعف و  قوت کارتان چیست؟

نقاط قوت زیادی داریم مثلا اینکه دست خالی داریم کاری را انجام می دهیم که واقعا خیلی ها می گویند محاله ودوم  پشتکار تیمی داریم و سوم تمام دوستانی که ما در خدمتشان هستیم بومی و اهل شهرستان کوهدشت هستند که این نشانگر استعداد بالای هنرمندان کوهدشتی می باشد، اما در کنار آن نقاط ضعف خیلی بارزتر هستند و خودشان را بیشتر نشان می دهند از جمله نبود امکانات نرم افزاری وسخت افزاری، بی مهری مسئولین محترم نسبت به این فعالیتها، نبود بودجه کافی برای ادامه کار، ما هر چه داریم هزینه می کنیم ازهزینه های شخصی خودمان است واین بدونه شک تا یک مدت خاصی جوابگو می باشد وبالاخره به اتمام می رسد ما شدیدن نیازمند حمایتهایی معنوی و مالی مسئولین هستیم .

سقف آرزوهای شما در کار حرفه ای چیست؟

البته محدودیتها که خیلی زیادی داریم اما اگر واقعا محدودیتی نبود دوست دارم همیشه درسرنوشت فرهنگ خودم و جامعه ام  تاثیر گذار باشم  چون واقعا وظیفه هر هنرمند کمک کردن به ارتقا فرهنگ جامعه خود می باشد .

ججج

آیا همکارانتان نسبت به فعالیت بیش از حد شما اعتراض کرده اند؟

اعتراض که نه، دوستانی که بنده افتخار همکاریشان را دارم همه مشتاقانه و با علاقه کار می کنند همین هم سبب شده خستگی ناپذیر باشند که از همین جا به تک تک این بزرگواران خسته نباشید می گویم.

برای دیگران  که شرایط شما را دارند چه توصیه‌ای دارید و خودتان را چه مقدار موفق می دانید؟

اول اینکه توکل و امید به خدا داشته باشند و در هر کاری تلاش و پشتکار را ضمیمه هر فعالیتی بکنند و همیشه در هر شرایطی  با برنامه ریزی  و حساب شده عمل کنند، بنده زیاد  موفق نبودم و می توانستم خیلی بیشتر از این وضعیتی که الان هستم موفقیت کسب کنم که امیدوارم از این به بعد بتوانم پله های ترقی و موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنم.

     در پایان اگر خاطره ای ویژه ای از کار حرفه ای خود دارید برایمان تعریف کنید؟

خاطره ماندگارم که البته ناراحت کننده است به اولین کارم بر می گردد که استارت کار زده شده و زمان طولانی نیز صرف پروژه شده بود اما حمایتی از آن نشد و بهترین خاطره ام  لحظه به اتمام رساندن  کار اولم بود که خیلی شیرین بود برایم .در خاتمه نیز از شما و همکاران گرامیتان که در انعکاس مشکلات زندگی هنرمندان فعالیت دارید تشکر می کنم .

مصاحبه کننده: شبنم گراوند

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • مسلم

    باسلام
    گفت و گو خوبی بود و مجال صحبتی بود برای دوست عزیزمون آقای مهکی که به مشکلاتی که سر راه عزیزان هنرمند شهرستان وجود داره بپردازه و یک یاد آوری برای مسولین بود که بیشتر به هنرمندان و کار های هنرمندانه ایشان بها بدهند

  • یونس

    با سلام.
    گفتگوی خوبی بود، ضمن آرزوی موفقیت برای آقای مهکی امیدوارم که مسئولین و دست اندرکاران این حوزه متوجه ارزش کارهای جوانانی مثل آقای مهکی در شهرستان و استان باشند.

نظرات