رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان:

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان گفت: برترین‌های کنکور سراسری در استان لرستان در جهت محقق شدن اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان پیش‌قدم شوند.

به گزارش لرستان خبر، حمزه امیری عصر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری در لرستان که در سالن جلسات بنیاد نخبگان لرستان برگزار شد اظهار داشت: کشور ما در حال عبور از یک مقطع زمانی و اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان است و به همین جهت تأکید رهبری و مسئولان ارشد نظام بر مسئله اقتصاد مقاومتی است.

وی کشور ایران را چهارمین کشور تولیدکننده مهندسی دانست و افزود: حل مشکلات کشور درگرو تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان عنوان کرد: سال 92 در سطح کشور 110 شرکت دانش‌بنیان فعالیت داشت ولی اکنون تعداد این شرکت‌ها به سه هزار شرکت رسیده و بنا است در افق 20 ساله به 50 هزار شرکت افزایش یابند. ایران در چند سال اخیر در خاورمیانه جزو برترین شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار بوده است که این‌یک مزیت برای کشور است.

امیری خاطرنشان کرد: از برگزیدگان کنکور سراسری در استان لرستان انتظار می‌رود که در جهت محقق شدن اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان پیش‌قدم شوند.

وی در رابطه با تعریف دو واژه نخبه و استعداد برتر گفت: واژه نخبه بااستعداد برتر بسیار متفاوت است چون نخبه به کسی گفته می‌شود که می‌تواند در تولید و گسترش علم، فناوری، فرهنگ، اقتصاد و مدیریت اثرگذار باشد.

رئیس بنیاد نخبگان لرستان با اشاره به اینکه استعدادهای برتر می‌توانند به نخبه تبدیل شوند اظهار داشت: ما در بنیاد نخبگان لرستان شرایطی را فراهم می‌کنیم تا استعدادهای برتر بتوانند به نخبه تبدیل شوند.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات