واکنش هنرمندان نسبت به صحبت های مدیر افراطی ارشاد/

هنرمندان انقلابی و ارزشی شهر خرم آباد، جوابیه ای به سخنان شیخ ارشاد در اختتامیه تئاتر لرستان داده اند .

به گزارش لرستان خبر، بعد از اکران تئاتری با محتوای توهین آمیز به شهدا و تجلیل مدیر ارشاد لرستان از این نمایش شرم آور و حمله به منتقدان (بخوانید خانواده معظم شهدا و رسانه های ارزشی) هنرمندان انقلابی و ارزشی، جوابیه ای به سخنان شیخ ارشاد داده اند که محتوای آن به این شرح است.

 جناب حنان شما در جلسه اختتامیه تئاتر لرستان فرمودید که بنده کارشناس مذهبی هستم و این تئاتر مشکلی ندارد اما باید خدمتتان عرض کنم که شما کارشناس مذهبی هم نیستید که اگر بودید سال گذشته در نمایشگاه کتاب نمی گفتید، حجاب یک مسئله فرهنگی است نه یک موضوع اعتقادی، در صورتی که عالم و آدم می دانند حجاب یک مسئله دینی است که ریشه در اعتقادات تمام ادیان توحیدی دارد و این میزان اطلاعات از یک موضوع بدیهی آن هم از سوی کسی که ادعای کارشناسی مذهبی دارد بسیارعجیب است!

نکته بعدی این که در مجموعه ای که شما حضور دارید  سکاندار آن باید فردی فرهیخته و آگاه به مسائل و ضرورت های اجتماعی، مدیر و مدبر فرهنگی و به طور کلی دغدغه فرهنگ جامعه را داشته باشد نه مدیر دغدغه مند سیاست باز؛ یادتان که نرفته همایش اصلاح طلبان در شهر کوهدشت و صحبت های دور از شان یک مدیر فرهنگی آن هم از نوع ارشاد اسلامی!!!

نکته سوم اینکه در اختتامیه مراسم تئاتر سعی کردید خود را توانمند و کارشناس هنری نشان دهید اما در میان کف و سوت هوادارانتان و در تریبون یک طرفه، نشان دادید که چه میزان با واژه هنر ناآشنا و بیگانه هستید به ویژه در آن افاضه ای که فرمودید، فقط کارشناس هنری می تواند در مورد یک تئاتر صحبت کند و بس!!! در جواب باید گفت که مگر مخاطبان یک نمایش فقط کارشناسان و هنرمندان هستند؟ آیا بقیه ملت حق دیدن و قضاوت ندارند اگر این طور است که شما می فرمایید پس این همه فیلم، نمایش و تئاتر و اثر هنری برای چه کسی ساخته می شود؟ تئاتر "تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارند" علاوه بر وجه هنری به موضوع فوق تخصصی دفاع مقدس پرداخته است پس شما چطور و چگونه به خود اجازه می دهید در مورد یک حوزه تخصصی قضاوت و نظر کارشناسی دهید؟ چرا نظر یک متخصص حوزه دفاع مقدس در این نمایش لحاظ نشده است؟

جناب حنان این تئاتر یک روایت ساده از جنگ است البته آن هم با الفاظ و محتوایی زشت، آیا چنین روایت بی شرمانه ای به زعم شما کارشناس هنری می خواهد یا کارشناس توهین، بوالهوسی و الفاظ زشت!!! 

مدیریت ارشاد لرستان، شما اشاره داشتید که در موضوعات فرهنگی نباید دیدگاه سرهنگی داشت؛ باید خدمت مبارکتان عرض کنم که میز و صندلی و در و دیوار اتاق مدیریتت را همین سرهنگ ها برایت امن کرده اند، همان هایی که درب اتاقشان نوشته شده بود "حسین جان فرماندهی از آن توست"؛ عده ای از همان سرهنگ ها، نوجوانی و جوانیشان را در خاک های گرم و تفتیده خوزستان و ارتفاعت یخ زده کردستان، برای حفظ کرامت و ناموس مردم ایران جنگیدند و بعضی در همان جا آسمانی شدند و بعضی با بدن های ناقص برگشتند و بعضی دیگر هم اکنون در دفاع از حریم اهل بیت(علیه سلام) و همچنین دفاع از انسانیت، در بیابان های داغ اطراف سامرا و کوچه خیابان های ویران حلب و دیرالزور حضور دارند تا یاران خونی کدخدا هوس دست اندازی به مرزهای ایران را نداشته باشند و البته دستگاه تحت مدیریت جناب عالی هم گهگاهی با تولید تئاترهای بی هویت و تحریف شده، به آن ها قوت قلب می دهد!!!

از شما می خواهیم که برای تنویر افکار عمومی به ویژه خانواده معظم شهدا این تئاتر را با حضور فعالان عرصه دفاع مقدس به ویژه خانواده شهدا و رزمندگان و همچنین اصحاب رسانه اکران شود تا نقد و بررسی کارشناسانه صورت بگیرد و فقط در تریبون های یک طرف به کرسی قضاوت ننشینیم و البته از شما تقاضامندیم که دیگر در حوزه تخصصی دفاع مقدس، افاضه و اظهار نظر نداشته باشید و کار را به کاردان بسپارید.

جمعی از هنرمندان انقلابی شهر خرم آباد

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حسین

    سلام این اقا در زمان دولت قبل سنگ اصولگرای را به سینه ناخلافش میزد حال سنگ دولت اصلاحات به نظر بنده این گونه افراد که ثبات سیاسی ندارند نباید پستهای مدیریتی را بگیرند .در ضمن این اقا بیشتر بدنبال منفت طلبی است کسی در افراط حرف اول را میزند قطعا بخاطر منافع میباشد ایشان بگوید کدام کار فرهنگی را دراستان انجام داده بغیر از کنسرت موسیقی که ان هم هنر ارزمندی است اما چرا فقط موسیقی البته هنر موسیقی مقدس است ولی نه مطرب گری من نمی دانم امام جمعه خرم اباد چرا سکوت اختیار کرده حوزه چرا اقدامی نمی کند

    • ناشناس

      مرگ بر ساده لوحان ابو موسی اشعری صفت که دین ودنیای خود را به لقمه نانی میفروشند

  • محمد

    ....افراد فرصت طلبی هستند که به نرخ روز نان می خورند از هر اخوری میچرند اگه ایشون را ببینم چنان سیلی محکمی زیر گوشش خواهم زد که یادگاری بماند

  • نورا

    مدتیست بودن یا نبودن ارشاد را نمیفهمم و مسئله اینست...

نظرات