حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از برگزاری کنسرت موسیقی در قم، گفت: وقتی من این خبر را شنیدم می خواستم گریه کنم که چرا باید گناه و معصیت در قم افزایش یابد و این کار در قم که شهر مذهبی است انجام شود.

  حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضا ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان این که در قرآن و روایات اهل بیت(ع) نسبت به انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر سفارش بسیار زیادی شده است، اظهار کرد: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر مورد بی اعتنایی قرار گیرد حیثیت آن جامعه بر باد خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید همیشه در جامعه زنده باشد، تصریح کرد: مردم همیشه باید نسبت به انجام این فریضه الهی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم فرارسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و افزود: ماه محرم ماه بزرگی است و ما باید توجه داشته باشیم که امام حسین(ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند  و ماه محرم ماه امر به معروف است.
وی ادامه داد: شما باید توجه داشته باشید که نخستین کسی که از اجرای امر به معروف و نهی از منکر راضی می شود، امام زمان(عج) است و اگر این فریضه در جامعه اجرا نشود امام زمان(عج) از ما ناراضی خواهد بود.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید از هیچکس هراس داشت، بیان کرد: امر به معروف شغل انبیا است و ما باید بر اجرای این فریضه الهی در جامعه از هیچ راهی کوتاهی نکنیم و ملاحضه هیچکس را نباید کرد.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، با ابراز تأسف شدید، به حرمت‌شکنی اخیر در شهر مقدّس قم اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم متوجّه خبر تأسّف باری که در قم انجام دادند شدید یا نه؟ صبح در روزنامه خواندم و گریه کردم. این چه وضعی است که اداره ارشاد شهر مقدّس قم، کنسرت موسیقی آن هم با بیت المال مسلمین برگزار کند و مروّج بی‌دینی شود.
وی افزود: خدا شاهد است از وقتی این خبر را خواندم بسیار ناراحت شدم و نمی‌توانم صحبت کنم. آخر رواج این منکرات آن هم در قم چه معنایی دارد؟ بعد هم روزنامه‌ها بیایند و بنویسند که اولین کنسرت موسیقی در قم برگزار شد. همه باید اعتراض، و نهی از منکر کنند. باید جلوی این فسادها را گرفت.
گفتنی است، علی رغم واکنش و حساسیت های بسیار در زمینه برگزاری کنسرت در شهرهای مذهبی کشور، روز سه شنبه ششم مهرماه برنامه زنده اجرای موسیقی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد. 

منبع:رسا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات