عضو انجمن خوشنویسان کشور در گفت و گو با لرستان خبر

یکی از هنرمندان خوشنویس شهرستان کوهدشت موفق شده است که کار کتابت قرآن کریم را با به صورت طلا کاری انجام دهد

به گزارش لرستان خبر، خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل و سنتی است که هم زمان با ورود اسلام به ایران و آشنایی مردم با کتاب آسمانی قرآنی در میان اهالی هنر ایران زمین متولد شده است.

گفت و گوی فوق، شرح حال یکی از هنرمندان موفق خوش نویسی استان لرستان است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

خودتان را معرفی کنید

 یاسر زالپور متولد شهرستان کوهدشت و عضو انجمن خوشنویسان ایران هستم و در زمینه کار تخصصی خودم تا به اکنون یک مقام اولی کشور،پنج مقام نخست استان، هفت مقام اولی آموزشگاههای شهرستان کوهدشت را در کارنامه خود دارم و زمینه اصلی کارم در موضوع خوشنویسی کتابت قرآن است و کاتب قرآن با خط شکسته همراه با طلاکاری هستم ودرحال نوشتن 40رباعی خیام هستم.

چطور شد که شما خوشنویسی رو انتخاب کردید و به طور کلی تعریفی از این هنر دارید؟

من در خانواده ای بزرگ شده ام که علاقه به هنر خطاطی در آن وجود داشت و برادرهای بزرگتر از من نیز خطاط بودند و در چنین جوی من هم علاقمند شدم و البته این بیت هم شرح حالی از خوشنویس شدن من است

 ای که خواهی که خوشنویس شوی خلق را انیس

 ومونس شوی خطه ی خط مقام خودسازی عالمی پرزنام خودکنی

خوشنویسی هنریست که از دامان قرآن بلند شده است پس بسیار مقدس است و در هدف اصلی بنده از کتابت قرآن این است که به همه دنیا بگویم کسی که به کتاب مسلمانان اهانت کند با هنر خوشنویسی جوابش را می دهم.

لفقثفلثقفلقفلثقفل

آیا هنر شما مورد حمایت مسئولان قرار گرفته است؟

تمام گلایه ای که وجود دارد از مسئولان است به ویژه دست اندکاران شهرستان کوهدشت است؛ البته در شهرداری کوهدشت حمایت هایی شده است اما به طور کلی بعضی از مسئولان کاری می کنند که کسی از هنرمندان به سمت هنر نرود اما به طور کلی به جوانان توصیه می کنم که مثل کوه استوارباشند و حتی نباید بگذارند که بی مهری مسئولان مانع پیشرفت شود و در برخورد با موقعیت های سخت مثل کوه استوار باشند.

بهترین و بدترین خاطره را از کار حرفه ای خود بیان کنید؟

 بهترین خاطره من اتمام کتابت قرآن بود و بدترین نیز در برهه ای از زمان به دفتر یکی از مسئولان ارشد کشوری در حوزه اوقاف معرفی شده بودم اما بعد از پیمودن 700 کیلومتر تا تهران، با بی مهری فروان حتی اجازه ملاقات را هم پیدا نکردم.

 کتابت قرآن را چگونه وصف می کنید

بهترین زیباترین ومعنویترین ساعات عمرم در کتابت قرآن گذشته است و به طور کلی حس خوبی به انسان دست می دهد به ویژه آن که هر کسی دوست دارد هنرش را مردم ببینند و بپسندند

  درپایان اگر صحبتی دارید با مخاطبان یانکته ناگفته ای هست بفرمایید؟

سخنها دارم از دست مسولین بردل....دریک نامه محال است که تقریر کنم

ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید

مصاحبه کننده: شبنم گراوند

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات