نام سنگین و شهر خراب؛

انتخاب زمان نامناسب برای برپایی نمایشگاه کتاب لرستان، استقبال کم مخاطبان و در نتیجه اعتراض غرفه داران را در پی داشت.

به گزارش لرستان خبر، دهمین نمایشگاه کتاب لرستان در حالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که استقبال بسیار کم مخاطبان، اعتراض بیشتر غرفه داران به زمان برپایی این رویداد فرهنگی را در پی داشته است.

سید یدالله ستوده مسئول انتشارات شاپور خواست لرستان در گفت و گو با لرستان خبر اظهار داشت: باید از مدیر کل ارشاد لرستان و معاون فرهنگی سوال کرد که آیا زمان برپایی نمایشگاه کتاب ایام دهه اول محرم است و چطور مردمی که درگیر برپایی جلسات هیئت وعزاداری هستند می توانند در نمایشگاه کتاب حاضر شوند.

وی افزود: امسال سومین بار است که در نمایشگاه های برپا شده کشوری حضور پیدا کرده ام و به مراتب استقبال مردم از نمایشگاه کتاب لرستان بهتر بوده است.

ناشر لرستانی عنوان کرد: محل نمایشگاه و زمان های در نظر گرفته شده برای بازدید از نمایشگاه مناسب است و امکانات خوبی هم در محل وجود دارد اما متاسفانه انتخاب تاریخ نامناسب سبب شده که تعداد مراجعه کننده از نظر بنده نزدیک به صفر باشد.

وی با انتقاد از بی سلیقگی مسئولان فرهنگی لرستان بیان کرد: زمانی نمایشگاه کتاب در خرم آباد برپا شده است که بیشتر پدر و مادرها، هر چه داشته و نداشته اند هزینه دانش آموزان کرده اند و پولی در جیب مردم نمانده است که خرج خرید کتاب شود.

photo_2016-10-07_11-14-51.jpgثقبلث

غرفه دار خرم آبادی با اشاره به شفاف نبودن بودجه توزیع بن های کتاب خاطرنشان کرد: از طریق خانه کتاب و وزارت ارشاد بودجه ای برای خرید بن کتاب در نظر گرفته می شود اما به نظر می رسد قسمتی از این بودجه بدون استفاده دوباره به تهران عودت داده می شود.

وی نسبت به قرار گیری غرفه خود در مکانی نامناسب اعتراض داشت و تصریح کرد: آیا پاداش نشر 400 عنوان کتاب در لرستان، جانمایی نامناسب و گرفتن در ته سالن نمایشگاه است.

صلاتی مسئول انتشارات امیر کبیر در گفت و گو با لرستان خبر و در مورد علت استقبال سرد مخاطبان از نمایشگاه کتاب اظهار داشت: به نظر بنده هم زمان بودن این نمایشگاه با ایام محرم در کم رونق بودن فروش کتاب اثر دارد و مضاف بر آن، باید به این موضوع توجه داشت که مراکز آموزش عالی هم آن طور باید و شاید سال تحصیلی خود را شروع نکرده اند و جا داشت زمان مناسب تری برای این رویداد فرهنگی در نظر گرفته می شد.

photo_2016-10-07_11-14-28.jpgلبث

وی افزود:هر ساله نمایشگاه کتاب خرم آباد در ماه مهر برپا می شود که به هیچ وجه زمان مناسبی برای خرید کتاب نیست و سبب شده که استقبال ضعیف باشد.

غرفه دار خرم آبادی با اشاره به دیگر ضعف های نمایشگاه کتاب لرستان عنوان کرد: ضعف دیگری که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته دارد موضوع کاهش ارزش بن های خرید کتاب است و سال گذشته در ازای ارائه کد ملی به هر نفر 100 هزار تومان بن خرید کتاب پرداخت می شد اما امسال این میزان به 50 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کج سلیقگی در نحوه اختصاص بن های کتاب ادامه داد: برای گرفتن بن هیچ تفاوتی بین یک کودک پنج ساله و یک دانشجو وجود ندارد حال آن که قیمت بعضی کتب دانشگاهی نزدیک به 100 هزار تومان است.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    واقعا متاسفم
    بنده خیلی دوست دارم که برم نمایشگاه ولی به علت فعالیت های هیئت فرصت نمیشه......

نظرات