مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: اجرای تئاتری با محتوای غیر اخلاقی در لرستان اهانت به شهدا و رزمندگان بوده که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان باید هر چه سریع‌تر از مردم عذرخواهی کند.

به گزارش لرستان خبر، سرهنگ یدالله دل آرام ضمن انتقاد از اجرای یک تئاتر با محتوایی غیراخلاقی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان پس از اجرای این تئاتر موضع‌گیری خود را اعلام کرد حتی گروه‌های سیاسی فراتر از جناح خود نیز این مسئله را محکوم کردند چراکه ارزش‌های دفاع مقدس را زیر سؤال برده و به شهدا توهین شده است.

وی افزود: پس از اجرای تئاتر با نماینده ولی‌فقیه در سپاه هماهنگی لازم در راستای جبهه‌گیری و نهی این موضوع انجام شد تا گروهی تشکیل و موضع مشترکی در قبال این قضیه گرفته شود چراکه اگر الآن با این‌گونه مسائل برخورد نشود در آینده شاهد مسائلی از این‌دست خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان عنوان کرد: علی‌رغم بررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که این موضوع باید محکوم  شود؛ ما به‌هیچ‌عنوان در بحث دفاع مقدس کوتاه نمی‌آییم و همراه با رزمندگان، خانواده شهدا، پیشکسوتان جنگ و جبهه موضع خود را مشخص و با این مسئله به‌صورت اصولی برخورد کردیم.

وی بیان کرد: متأسفانه مدیر ارشاد موضع خوبی در قبال این مسئله نگرفت و نه‌تنها نسبت به محکومیت این کار اقدام نکرد بلکه از آن دفاع کرد.

دل آرام تصریح کرد: باید به این مسئله رسیدگی شود چراکه بحث اهانت به ارزش‌های دفاع مقدس است؛ رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس از تمام داشته‌های خود گذشتند تا ایران اسلامی حفظ شود ولی با اجرای نمایشی بسیار زننده نقش رزمندگان را زیر سؤال بردند.

وی خاطرنشان کرد: هم مسئولان استانی و هم کشوری با این موضوع برخورد جدی کنند چراکه اگر برخورد قانونی با اینگونه اهانت‌ها نشود در آینده شاهد مسائلی ازاین‌دست خواهیم بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان بابیان اینکه مدیر ارشاد هر چه سریع‌تر باید از همه آحاد مردم عذرخواهی کند گفت: اگر مدیر ارشاد می‌خواهد به حفظ ارزش‌های فرهنگی در جامعه کمک کند باید معذرت‌خواهی کند و نسبت به کنترل مسائل فرهنگی دقت بیشتری داشته باشد تا این‌گونه مسائل دیگر در جامعه اتفاق نیفتد.

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • نجم الدین

    با سلام. درود بر رزمندگان و شهدا و همچنین حافظان آثار شهدا

نظرات