نقش رانت های دلقک مآب در دستگاه فرهنگی استان

نکته دیگر، مظلومیت هنرمندان انقلابی، نویسندگان انقلاب و دفاع مقدس و تاریخ نگاران جنگ تحمیلی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، چشمشان را به روی این مسائل بسته اند.

لرستان خبر:

به بهانه ­ی عذر بدتر از گناه

«ما همانیم که تیـــــغی به تغاری دادیم

نقد یک عمر مشقت، به قماری دادیم»

در حوزه­ ی دفاع مقدس و ریز موضوع­ های هنری، ادبی و فرهنگی آن، ما چندان کار بر زمین مانده داریم که مبرهن و رک و رقیق، دارند خاک می­ خورند و در گوشه ­ی انباری اندیشه  غبارگرفته  غاصبان فرهنگی استان، جایگاهی ندارند. یادداشت نوشته شده در دفاع از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به گونه­ ای عذر بدتر از گناه است.

آویزان شدن ارشاد، به منویات مقام معظم رهبری، تنها در این گونه موارد، به چشم و گوش اهل هنر می­ رسد. مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت توجه به جوانان مؤمن و انقلابی و حضور این عزیزان، در عرصه ­ فرهنگ و هنر انقلابی، تأکید داشته ­اند؛ نکته­  بارز در بیانات اخیر ایشان، ضرورت توجه به تهدیدی به نام «ولنگاری فرهنگی» بود که بیشتر متوجه بانی اصلی فرهنگ و هنر کشور؛ یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود.

پس این نکته بر کسی پوشیده نیست که در این دم و دستگاه به ظاهر فرهنگی، سوراخ دعا گم شده است. نکته­ دیگر، مظلومیت هنرمندان انقلابی، نویسندگان انقلاب و دفاع مقدس و تاریخ­ نگاران جنگ تحمیلی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، چشمشان را به روی این مسائل بسته اند.

هزینه کردن بودجه ­های فرهنگی و جذب آن توسط رانت­های دلقک ­­مآب مشهور به طناز و لوتی­هایی که سنگ موسیقی را به سینه می­ زنند، در این هفته­ های فرهنگی پایتخت، بر کسی پوشیده نیست. هدر رفت سرمایه­ های فرهنگی مساوی است با سوءمدیریت که فاجعه ای بزرگ است.

از سویی نبودن نیروی متخصص و باسواد فرهنگی و انقلابی، در صدر برخی نهادهای انقلابی که نقش مکمل فرهنگی را در رابطه با دفاع­مقدس، در استان دارند، زبان­بازی آتش­دهنان را دامن زده است.

در مورد تئاتر اخیر و بی­ ارزشی هنری آن، در مقیاس بزرگتر، برداشت ضعیف و کمرنگی بود از سریال تلویزیونی«مثل سرو» که با تذکر هنرمندان انقلابی، از ادامه پخش آن از شبکه ­های سیما، جلوگیری به عمل آمد.

نکته دیگر این که کدام هنرمند تئاتر در لرستان، تجربه­ هایی انقلابی دارد و روی آنها سوگند خورده که امروز آمده و ایستاده و بیاینه می­ دهد و سینه چاک می­کند که در جزییات پنهانی بافت­های زیرپوستی این تئاتر، منظورهایی با رنگ و بوی ارزشی قابل اکتشاف است، در حالی که بافت نخست و جلد نمایش سرشار از توهین و در سازشکارانه ­ترین حالت، لبریز از ورود به مسائل خصوصی و افکار رزمندگان را دارد.

چگونه بافت­های زیرین اثر دیده می ­شود و از ویترین کار، چیزی به چشم این بزرگان بی نام تئاتر لرستان، نمی­آید.

ما به نمایندگی از هنرمندان انقلابی، رسانه ­ها و نویسندگان دفاع­ مقدس، ادامه­ این حرکات را توهین به رسالت و اندیشه خویش می ­دانیم و از دفاع افراد معلوم ­الحال و معلوم ­الهویتی که فرزندانشان در جنس مذکر و مؤنث، در بلاد کفر، مبادرت به ترسیم نقاشی ­ها و آثار تجسمی سکسی می­نمایند و آن را به عنوان خلاقیت در هنر مدرن، معرفی می­کنند، نمی­ هراسیم و بر عهد خویش با شهدا می­ مانیم و منتظر اعمال حکم حاکمیتی و عزل­های فرهنگی در ادارات فرهنگی مقصر و نهادهای انقلابی مرتبط با دفاع مقدس که سست عنصری می­کنند، هستیم.

ترسم آن روز که مردان سرانجام آیند

این جماعت همه با بقچه­ی حمام آیند

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات