دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان:

- دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان گفت: همزمان با اربعین حسینی به منظور اسکان زائرین، 9 موکب توسط این ستاد در شهرهای مقدس کربلای معلی و نجف اشرف برپا می شود.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام هبت الله هاشمی افزود: با هماهنگی صورت گرفته توسط ستاد مردمی اربعین حسینی استان لرستان با استانداران نجف و کربلا چهار مکان در نجف و پنج مدرسه در کربلا جهت اسکان زائرین استان لرستان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: در نجف یک پادگان متعلق به نیروهای حشد الشعبی، یک حوزه علمیه، یک مجتمع فرهنگی و یک مهدکودک و در کربلا پنج باب مدرسه در اختیار ستاد مردمی اربعین لرستان قرار گرفته است.

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان افزود: در حال حاضر با استفاده از ظرفیت 18 تن از دانشجویان جهادی استان لرستان، مدارس واگذار شده به این ستاد در حال رنگ آمیزی، تعمیر و تجهیز هستند.

هاشمی بیان کرد: هشت سرویس بهداشتی آماده جهت نصب در موکب های کربلا خریداری شده و در پادگان عصائب نجف نیز یک دستگاه کانتیر متعلق به صنایع دفاعی دورود که دارای 10 چشمه سرویس بهداشتی است در اختیار زائرین قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه موکب های استان لرستان در کربلا و نجف دارای ظرفیت اسکان حدود 6 هزار زائر در هر شب هستند، اضافه کرد: علاوه بر زائرین استان لرستان زائرین دیگر استان ها و کشورها نیز می توانند در این موکب اسکان یابند.

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان با بیان اینکه هشت هزار تخته پتو برای استفاده زائرین در موکب ها تهیه شده است، گفت: از این تعداد پتو سه هزار تخته اخیرا خریداری شده است که 2 هزار تخته از طریق کمک های خیرین جمع آوری شده و سه هزار تخته مربوط به سال گذشته است.

هاشمی افزود: تاکنون بیش از 600 میلیون ریال نذورات مردمی جمع آوری و برای خرید تجهیزات در اختیار این ستاد قرار گرفته است.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده مسجد حنانه در شهر مقدس نجف برای برپایی محافل عزاداری و سخنرانی در اختیار ستاد مردمی اربعین حسینی لرستان قرار گرفته است.

دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان گفت: همزمان با برپایی راهپیمایی اربعین حسینی علاوه بر حضور 30 روحانی مبلغ در موکب های استان لرستان جهت برپایی فریضه الهی نماز جماعت و برگزاری برنامه های فرهنگی به صورت روزانه، کرسی های تلاوت قرآن کریم توسط قاریان مستقر در موکب ها برگزار می شود.

هاشمی با اشاره به ثبت هیات یا لثارات الحسین(ع) استان لرستان در حرم امام حسین(ع) افزود: در روز اربعین حسینی عزاداری زائرین استان لرستان به صورت دسته روی در کربلای معلی برگزار می شود.

وی گفت: با توجه به استقبال خوب مردم استان لرستان از مراسم پیاده روی اربعین حسینی از سال گذشته، ستاد مردمی اربعین حسینی استان توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد متشکل از 6 کمیته اسکان، پشتیبانی، خادمین، رسانه، فرهنگی و کمیته مالی است و در راستای پیشبرد امور اسکان زائرین، اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی و برگزاری فعالیت های هیاتی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات