امام جمعه پلدختر:

امام جمعه پلدختر گفت: بعضی از مسئولان شهرستان نسبت به وظایف خود بی توجه و بی تفاوت بوده و تنها به عنوان تماشاچی ظاهر می شوند .

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام و المسلمین  محمد ظهر امروزدر جلسه شورای فرهنگ عمومی  شهرستان پلدختر اظهار داشت : متاسفانه یکی از آفت‌هایی که در شهرستان پلدختر وجود دارد این است که بعضی مسئولان وقتی می‌خواهند کاری انجام دهند با افراد غیر مسئول هیچ فرقی ندارند و نسبت به مسایل بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: مسئول باید نسبت به مسئولیتش بی‌تفاوت نباشد و حداقل در انجام وظایف با بقیه تفاوتی داشته و در راستای پیشبرد امور تلاش کند و چنانچه تماشاچی باشد و با افراد عادی فرقی نداشته باشد این یک معضل بوده و شایسته و زیبنده نیست.

امام جمعه پلدختر بیان کرد:جمع آوری نذورات ابتدا باید به شهرستان اختصاص داده شود و همه آن به مرکز استان ارسال نشود زیرا شهرستان نیز برای آماده کردن زیر ساخت‌های پذیرایی از زایران اربعین حسینی نیازمند هزینه است .

وی با بیان این که بسترهای لازم به منظور حضور زائران دراربعین حسینی فراهم شود، عنوان کرد: مسئولان توجه کنند که درون شهرستان را نیز برای مسافران و زائران تامین و تقویت کنند و مکان‌های لازم و مورد نیاز را آماده سازند و چنانچه موکب لازم نباشد حداقل یک ایستگاه صلواتی و مکان استراحت و بیتوته شبانه روزی برای زایران فراهم شود.

سوری به تشریح جایگاه اربعین در مباحث دینی اشاره کرد و گفت: رموز اربعین در روایات آمده  و مورد عنایت است و در فرهنگ قرآنی و مباحث دینی جایگاه والایی دارد .

وی تصریح کرد: اربعین به معنای چهلم است به طوری پیامبر اسلام در 40 سالگی به پیامبری مبعوث شد و میقات حضرت موسی (ع) در چهل روز به نتیجه رسید ، عقل انسان در 40 سالگی کامل می شود و در چهل شب حقایق معنوی مانند چشمه های جوشان در درون آدمی به جوشش در می آید و بر زبان او جاری می شود .

علیرضا بیرانوند معاون فرماندار پلدختر اظهار داشت : این شهرستان آماده استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع)  است و دستگاه های مختلف و مرتبط و امداد و نجات در آماده باش کامل بسر می برند .

وی افزود: برای پذیرای از زائران اربعین حسینی باید سطح و فضای شهر پاکیزه و تمیز شود زیرا پاکیزگی یک شهر نشانه فرهنگ آن است و مسافرانی که از آن عبور می کنند باید با خاطرات خوب و خوشی این شهرستان را ترک کنند .

معاون فرماندار پلدختر بیان کرد: در ایام اربعین حسینی (ع) تا زمان برگشت زائران و گذر آنها از این شهرستان به زیر ساخت ها و تمهیدات لازم توجه شده و بر واحدهای اقامتی و پذیرایی در ایام اربعین نظارت و بازدیدهای لازم صورت گیرد .

وی عنوان کرد: اصناف و دستگاه ها مانند شبک بهداشت و درمان ، هلال احمر و غیره در این ایام به وظایف خود عمل کنند و ضروری است که چند اکیپ تعمیرکار مجرب جهت مواقع بروز حوادث احتمالی در مسیر تردد زائران حضور داشته باشند .#

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات