امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: دولت جمهوری اسلامی وظیفه دارد تا با کسانی که به ماه مبارک رمضان دهن کجی کرده و تظاهر به روزه خواری می کنند برخورد قاطع نمایند.

لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین ˈحسن ترابیˈ در خطبه های نمازجمعه بروجرد افزود: ماه مبارک رمضان، ماه توبه به سوی رحمت الهی و مبارزه با خواهش های سرکش نفسانی است که در این ماه جان مومنین با نسیم روح بخش قرآن به کمال می رسد.
 

وی اضافه کرد: معنویت و صفای ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی است تا جان انسان از جهل و انحراف به دور باشد.
 

امام جمعه بروجرد با اشاره به رسالت خطیر علما و روحانیون در ترویج و تبیین مبانی دین در این ماه گفت: اجتماع عظیم مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان در این ماه در مساجد فرصت مناسبی برای آشنایی با معارف غنی دین اسلام است.
 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: هیات امنای مساجد در ماه مهمانی خدا مقدمات حضور معنوی مردم در مساجد را فراهم و از حضور روحانیون و وعاظ توانا بهره مند شوند.
 

امام جمعه بروجرد همچنین گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وظیفه دارند تا با نظارت کامل بر مراکز اغذیه فروشی و رستورانها شئونات ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.
 

حجت الاسلام و المسلمین ترابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن هفتم تیر ماه سالروز شهادت دکتر بهشتی افزود: شهید بهشتی و 72 تن از یارانش با خون خود درخت نوپای انقلاب را آبیاری و احیا کرده و روحی تازه در کالبد انقلاب دمیدند.
 

وی اظهار داشت: دشمنان با توطئه شهادت شهید بهشتی قصد خاموش کردن حرکت عظیم انقلاب در ابتدای راه را داشتند که با شکست روبرو شدند.
 

وی اضافه کرد: دشمنان در روز ششم تیرماه سال 60 به جان رهبر معظم انقلاب سوقصد کردند که لطف خداوند باعث شد تا در آن حادثه رهبر معظم انقلاب سلامت بماند و سکان انقلاب اسلامی ایران را بعد از رحلت امام (ره) در دست بگیرد.
 

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری با اشاره به حوادث عراق و هدف گروهک تروریستی داعش به عراق گفت: حمله گروهک تروریستی داعش به عراق از قبل توسط آمریکا و همدستانش در منطقه طراحی و برنامه ریزی شده بود.
 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: آمریکا و همدستانش در منطقه با کمک گروهک تروریستی داعش در صدد تجزیه عراق هستند.
 

وی اضافه کرد: مردم عراق باید همانند مردم سوریه از آب و خاک خود دفاع کرده و اجازه ندهند بیگانگان برای آنان تعیین تکلیف کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات