مدیرکل بنیاد حفظ آثار لرستان:

لرستان خبر: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اگر می خواهیم پیام شهدا را به جوانان انتقال دهیم باید از تمام ابزارها از جمله مزین کردن نام معابر به نام شهدا استفاده کنیم.

لرستان خبر، ناصر فرید امروز در آیین رونمایی از سند هویتی شهید دانشجو و طلبه علی عباس حسین پور که به عنوان شهید شاخص دانشجوی استان لرستان نیز معرفی شده است اظهار کرد: 6200 شهید لرستان شناسنامه و نماد سلحشوری مردم این استان هستند.

 

وی با انتقاد از ضعف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق نامگذاری معابر به نام شهدا افزود: شهید برجردی تنها شهید ملی لرستان است، اما به راستی تا کنون چند خیابان را در استان به نام این شهید نامگذاری کرده ایم و با این حال در مقابل شاهدیم در محله ای نام کوچه ها از یک تا 40 به نامی غیر از نام شهدا نامگذاری شده اند.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اگر می خواهیم پیام شهدا را به جوانان انتقال دهیم باید از تمام ابزارها از جمله مزین کردن نام معابر به نام شهدا استفاده کنیم، گفت: امروز شاهدیم که در روسیه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره کشته شدگان این کشور مجسمه ای هشت متری با صرف هزینه های سنگین در استالینگراد نصب شده است.

 

فرید تصریح کرد: سند رونمایی شده شامل اسناد هویتی شهید حسین پور است و اطلاعات فردی و شناسنامه ای شهید را در برمی گیرد.

 

وی با بیان اینکه اسناد هویتی فرماندهان شهید استان لرستان در کنار اسناد هویتی مشاهیر، هنرمندان و خیران مدرسه ساز با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطر این بزرگان در گنجینه اسناد هویتی ادارات ثبت احوال شهرستان ها نگهداری می شوند، افزود: شهید حسین پور از جمله فرماندهان شهیدی است که سند هویتی آن برای رونمایی آماده شده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: امسال در مجموع سند هویتی چهار شهید فرمانده لرستان رونمایی و در گنجینه اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال لرستان نگهداری می شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات