دیروز چهارشنبه /

لرستان خبر: آیین پنجاه و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع عظیم الشان جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی عصر چهارشنبه در مسجد امام سجاد بروچرد برگزار شد.

لرستان خبر، در این آیین حجت الاسلام والمسلمین ˈمحسن فقیهیˈاز فضلای حوزه علمیه تهران گفت: آیت‏الله العظمی بروجردی(قدس ره) علمدار اسلام بود که مرجعیت شیعه را با درایت ،عدل و امامت رهبری کرد.
 

وی ضمن تبیین جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله العظمی بروجردی (قدس سره) افزود: حضرت آیت الله بروجردی به عنوان فقیهی گرانقدر مایه افتخار مردم عالم پرور شهرستان بروجرد، ایران اسلامی و جهان تشیع است.
 

وی با بیان اینکه خلوص در اعمال و رفتار برای جلب رضای خدا و تقوای الهی از ویژگی های برجسته آن فقید عالیقدر بود، بیان کرد: حرکت دنیای امروز به سمت سوی مادی گری موجب دوری انسان ها از معنویات، ارزش ها و اخلاق شده است.
 

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم غاصب، جعلی و فاسد صهیونیستی در نوار غزه، گفت: قربانی کردن زنان و کودکان مسلمان و بی گناه با هدف دستیابی به مطامع مالی، نشان از سقوط اخلاقیات و حرکت دنیا حول محور مادیات است.
 

این مراسم با حضور تولیت محترم آستانه مقدسه حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امام جمعه بروجرد و معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد و برخی از استادان برجسته حوزه علمیه ،لرستان به همراه جمع کثیری از اساتید، شخصیت های علمی، اندیشمندان، روحانیون و هیأت مذهبی و جمع کثیری از مردم بروجرد برگزار شد.
 

آیت الله سید حسین بروجردی در یکی از روزهای آخر ماه صفر سال 1292 هجری،قمری در شهر بروجرد چشم به جهان گشود.
 

وی از سادات طباطبایی و تبارش با سی واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می رسد و در صبح روز پنج شنبه 10 فروردین ماه 1340 برابر با 13 شوال 1380 دار فانی را وداع گفت.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات