وداع با شهدا در خرم آباد/

شامگاه چهارشنبه مراسم وداع با 2 شهید گمنام در حسینیه ثارالله سپاه خرم آباد برگزار شد که در این مراسم حجت الاسلام مهدوی بیات راوی سرشناس دفاع مقدس به راوی گری پرداخت.

 

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام مهدوی بیات شامگاه چهارشنبه در مجلس وداع با شهدا در محل حسینه ثارالله در خرم آباد، اظهار کرد: حضرت(ع) می فرماید" بمیرید تا آزاد شوید" و منظور از این مردن کشتن هوای نفس است که باعث آزادی روح و جان انسان می شود.

 

وی با اشاره به بازگشت 2 شهید گمنام بعد از 30 سال در وطن افزود: تمام حرف این دو شهید بزرگوار این است که اگر می خواهید عزیز شوید باید مثل ما دل از هوی و هوس برید.

 

حجت الاسلام مهدوی بیات با اشاره به حضور نیافتن هیچ مسئولی در مجلس وداع با شهدا، بیان کرد: اگر به جای این دو شهید گمنام، یک مسئول از تهران می آمد تمام مسئولین شهر در مقابل او صف می کشیدند.

 

راوی دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای از یکی از دوستان زمان جنگ خود اظهار کرد: این شخص بعد از جنگ ازدواج کرد و روزی همسر این رزمنده سابق به من مراجعه کرد و گفت، همسرم روزی نیست که خود را داخل اتاق محبوس نکند و سر و صورت خود را به دیوار نکوبد و از شما خواسته ام که با او صحبت کنید که اگر مشکل زندگی ایشان من هستم، از او جدا شوم.

 

وی افزود: با این بسیجی صحبت کردم و با اصرار از او خواستم علت کار خود را بیان کند و ایشان هم در مقابل سماجت من عکس دوران جبهه خود را نشان داد که 29 نفر بسیجی را نشان می داد و این رزمنده نیز یکی از آن ها بود اما 28 نفر شهید شده بودند واین بسیجی سالم از جنگ برگشته بود.

 

حجت الاسلام مهدوی بیات در مورد شیوه زندگی شهدا بیان کرد: اگر به صورت عادی ما بخواهیم زندگی کنیم آخر سر تبدیل به مشتی زباله می شویم اما این شهدای گمنام طوری زندگی کرده اند که استخوان هایشان بعد ار سال ها نیز ارزش دارد.

 

تصریح کرد: اگر جوانان از هم اکنون دل و وجودشان را برای امام زمان(ع) آماده نکنند فردای حضور ایشان نیز هیچ تاثیری در قیام جهانی مهدوی ندارند.

 

  حجت الاسلام مهدوی بیات با اشاره به ویژگی های یک بسیجی و منتظر واقعی فرج، اظهار کرد: در دوران جوانی دوستی داشتم که با وجود یتیمی، خود سرپرست خانواده و از نعمت مادر نیز برخوردار نبود و چندیدن برادر و خواهر کوچک نیز داشت و مجبور شد برای امرار معاش زندگی با چرخ دستی میوه بفروشد.

 

وی افزود: کار این رفیق من، روزها فروش میوه در بازار و بعد از آن سرکش از خانواده و رسیدگی با امور آن ها بود و شب ها آخر وقت را نیز به درس خواند می پرداخت و سرانجام در مهندسی مخابرات دانشگاه شریف قبول شد.

 

بیان کرد: زمانی که جنگ شد این دوست ما با وجود اینکه دانش آموخته دانشگاه شریف بود به جبهه رفت و اخر سر نیز ردای شهادت پوشید و درس ایشان به ما این است که با وجود همه کمبودها می توان سرباز خوبی برای ولی زمان و امام زمان(ع) شد.

 

حجت الاسلام مهدوی بیات در مورد ارزش کار رزمندگان شهید دوران دفاع مقدس تصریح کرد:امام خمینی(ره) می فرماید" این یاران نوجوان و جوان بسیجی از عارفان 70 ساله نیز جلو زدند.

 

درباره علت حضور شهدا در میان مردم شهر،اظهار کرد: شهدای گمنام برای رساندن اخبار مردم خرم آباد به ملکوت، هم اکنون در شهر حاضر شده اند و باید از آنها درخواست کنیم ما را با امام حسین(ع) پیوند دهند.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد شهادت افزود: ایشان می فرماید که در زمان جنگ دروازه ای عظیم برای شهادت وجود داشت اما هم اکنون معبری تنگ بای شهادت موجود است که اگر به خود بیاییم و دلمان رنگ خدایی بگیرد شهادت در همین دوران نیز امکان دارد.

 

 حجت الاسلام مهدوی بیات بیان کرد: رهبر معظم انقلاب وقتی صحبت از مسئله ای مانند الگوی مصرف می کند متاسفانه بعضی از دوستان خزب اللهی نیز به آن عمل نمی کنند و بهانه می آورند.

 

تصریح کرد: زمان جنگ نه با مال خود بلکه با بزرگترین سرمایه وجودشان یعنی با جان خویش به ولی زمان خود لبک گفتند و ما نباید بگذاریم فرمایشات ایشان در موضوعات مختلف به دست فراموشی سپرده شود.

 

حجت الاسلام مهدوی بیات خاطر نشان کرد: اگر شخصی منتظر امام زمان است و خود را در این مسیر می داند باید منتظر واقعی شهادت نیز باشد تا زمانی که شیفته شهادت است می تواند منتظر ظهور نیز باشد.

انتهای پیام/ 

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات