امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: آنچه تاکنون شیعه را سرپا نگه داشته است پیام غدیر بوده که نسل به نسل انتقال یافته است.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن ترابی در جلسه غدیر که در شهرستان بروجرد با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه تاکنون شیعه را سرپا نگه داشته است پیام غدیر بوده که نسل به نسل انتقال یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه درروز 18 ذی الحجه سال 10 هجرت در وادی غدیر از طرف خدا پیامبر اکرم(ص) مامور به معرفی جانشین خود شد افزود: پیامبر در وادی غدیر خم امامت حضرت علی(ع) را مطرح و دست حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود بالا برد.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد:120 هزار نفر از حجاج بیت‌الحرام در وادی غدیر این پیام پیامبر را شنیدند که پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در آینده نزدیک از میان شما امت اسلامی خواهم رفت و جانشینی خود را ابلاغ کردم  و حجاج هم در کشور و سرزمین خودشان این ابلاغ را اعلام کردند تا به امروز این ابلاغ پیامبر نسل به نسل انتقال یافته است.

 

حجت الاسلام ترابی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما است که این ابلاغ را به نسل های جدید برسانیم و در طول تاریخ اسلام شبهه افکنی‌ها در این مهم انجام شده ‌و دشمنان به دنبال تضعیف اذهان مردم بودند.

 

وی عنوان کرد: در زمان انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا ، مجاهدت مجاهدین، امام و نظام در طول 35 سال توانسته در مسیر حاکمیت علوی حرکت کنید و نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ولایت مطلقه وفقیه است.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه در نظام سیاسی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه تحریم های اقتصادی از سوی غرب مدیریت شده است عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مکتب علوی است و به عنوان یک الگوی نمونه اسلامی برای کشورهای جهان است.

 

وی افزود: امروز غدیر در جامعه اسلامی ایران زنده ‌و به عنوان اشخاص حقیقی در جامعه باید بر ترویج فرهنگ غدیر در جامعه تلاش و کوشش فراوانی را انجام دهیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات