گفت و گوی لرستان خبر با پدر شهیدی که قاسم سلیمانی عاشق مرامش بود

شهید «مصطفی صدر زاده» با عشق به حضرت ابوالفضل(ع) زندگی کرد و برای دفاع از حرم خواهر حضرت عباس(ع) در ظهر تاسوعا با لب تشنه جام شیرین شهادت را سر کشید و به سرعت در قوس صعود از ناسوت به اعلی علیین پر گشود

به گزارش لرستان خبر، بیشه ایران زمین هرگز خالی از شیرمردان عاشق شهادت و ایثار نبوده و عالم تکوین هر بار اعجوبه های انسانی و اخلاقی و دینی و جهادی برای این مرز و بوم حسینی(ع)  ذخیره و رو کرده است. از نواب صفوی ها تا چمران ها گرفته تا باکری و باقری و همت و  شهریاری و مصطفی احمدی روشن ها.

 

و این بار دست تقدیر ازلی و مشیت دادار آسمان و زمین در برهه ای حساس و سرنوشت ساز در تاریخ بشر و در حساس ترین نقطه عالم جوانی نحیف اما باهوش،مستعد، مسئولیت پذیر و از همه مهمتر متدین و شجاع و با بصیرت و در یک کلام ابالفضلی(ع) را برای دفاع از مقدسات تشیع و کرامت انسانی مردم ستمدیده سوریه علم کرد.

 

شهید مصطفی صدر زاده با نام جهادی «سید ابراهیم» برای دفاع از مقدسات اهل بیت(علیه سلام) ابتدا در لوای رزمندگان مدافع حرم عراقی به کشور سوریه سفر کرد و بعدها به قول قاسم سلیمانی با زیرکی خود را به عنوان یک افغانی معرفی می کند تا در صف رزمنده های مجاهد تیپ فاطمیون قرار بگیرد.

 

88876_orig

 

محمد صدر زاده پدر شهید مصطفی صدر زاده در گفت و گو با لرستان خبر درباره ویژگی های مصطفی صدر زاده می گوید: ایشان فعال فرهنگی مذهبی بودند سمت فرماندهی  پایگاه بسیج محل رو داشتند و با عشق مثال زدنی که به حضرت ابوالفضل (علیه سلام) داشتند یک هیئت با نام آقا ابوالفضل العباس(علیه سلام) در شهریار راه اندازی کردند. علاوه بر همه این موارد بسیار دغدغه دین و فرهنگ داشت به طور نمونه یک پارک در محله کهنز شهریار وجود داشت که محیط مناسب فرهنگی نداشت اما ایشان با آوردن پیکر پاک دو شهید گمنام به پارک، به طور کلی ماهیت فرهنگی آن محل را تغییر دادند و به یک پایگاه معنوی تبدیل کردند.

 

 

او ادامه می دهد و می گوید:علاوه بر همه این موارد مصطفی عاشق ولایت فقیه بود و در یک کلام ذوب در ولایت بود یعنی اعتماد و اعتقاد ایشان به حضرت آقا مثال زدنی بود و در همه مسائل در وهله اول توکل به خدا د اشتند و بعد اطاعت از منویات امام خامنه ای .

 

محمد صدر زاده می گوید: مصطفی علاوه بر عشق به اهل بیت(علیه سلام) خود را نوکر ایشان می دانست و همیشه می گفت هر چه میزان نوکری در آستان اهل بیت(علیه سلام) بالاتر باشد انسان مقام معنویش افزایش پیدا می کند و این یک میزان برای ایشان بود.ایشان با عشق تحصیل علوم وارد حوزه علمیه نجف شد و مشرف و ساکن این شهر مقدس شد و در آنجا به علمای نجف مراوده و ارتباط داشت.

 

او در مورد نحوه ورود شهید صدر زاده به تیپ فاطمیون(لشکر مجاهدان افغانی در سوریه) می گوید: مصطفی با ارتباطی که در کشور سوریه  و بعدها در ایران با تیپ فاطمیون داشت توانست به عنوان یک رزمنده ساده و در ابتدا به عنوان «قناصه چی» کار خود را شروع کند و بعدها به عنوان فرمانده گردان و در همین اواخر و قبل از شهادت جانشین تیپ فاطمیون شود.

 

139408090908112296419294

 

پدر شهید صدر زاده در مورد نحوه شهادت مصطفی این چنین می گوید: مصطفی از طریق پالس ها و اخباری که به ما می رساند گویا آماده شهادت شده بود و در شب شهادت که شب تاسوعا بود مراسم حنباندان برگزار کرده بود.  تاسوعا ساعت یک بعد از نیمه شب تاسوعا عملیات در منطقه حلب سوریه شروع شده بود و مصطفی در حالی که به عنوان فرمانده نیروهای پیشرو فعالیت می کرد با لب تشنه در ظهر تاسوعا مورد اصابت تیر قناصه چی قرار می گیرد و رزمندگان فاطمیون هم پیکر ایشان را موقع غروب خورشید به عقب برگردانده بودند و بعد از چهار روز جنازه مطهر مصطفی به وطن بازگشت  و در منطقه شهریار و محل دفن شهدای کهنز آرام گرفت.

 

او می گوید: مصطفی همیشه در زندگی یک سیره و مشی داشت که به دیگران هم سفارش آن را می کرد و آن این بود که هر روز باید یادی از شهد ا کرد و حالا این یاد می توانست در قالب خواندن کتاب ها و سرگذشت و زندگی نامه شهدا باشد و اگر در 24 ساعت حداقل یک به انحای مختلف اگر یاد و نامی از شهدا نشود انسان باید خود را تنبیه کند.

 

گفتنی است سردار رشید اسلام یعنی قاسم سلیمانی بعد از بازدید از مقر فاطمیون در کشور سوریه و شنیدن صدای شهید صدر زاده و بعد هم ملاقات حضوری با ایشان،عاشق مرام و اخلاق مصطفی شده بود مسئله ای که خود هم رزمان شهید وخود حاج قاسم نیز به انحای مختلف آن را ذکر کرده اند.

 

pic-32321-1446377988

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات