به بهانه برگزاری یادواره آبروی محله کوچه ما

شهید محسن فرج اللهی یکی از شهدای دهه کرامت شهر خرم آباد است که زندگی و شخصیت ایشان پر از نکته های اخلاقی است که می تواند به نسل جوان تعمیم داده شود

سید حمید فخر حسینی فرمانده پایگاه امام حسن عسگری(علیه سلام) خرم آباد در حاشیه یادواره «آبروی محله کوچه ما» و در گو با لرستان خبر اظهار داشت: ایده یادواره آبروی محله کوچه ما توسط سپاه پاسداران داده شده است و قرار است که هر ساله این طرح در شهر خرم آباد برگزار شود.

وی افزود: سال گذشته این طرح با محوریت چهار شهید آسمانی شهر خرم آباد برگزار شد و امسال نیز با محوریت شهید دهه کرامت، محسن فرج اللهی برگزار می شود و وظیفه انجام آن به پایگاه امام حسن عسگری(علیه سلام) محله شریعتی سپرده شده است.

فرمانده پایگاه امام حسن عسگری(علیه سلام) با بیان هدف برگزاری چنین یادواره هایی عنوان کرد: شناساندن امثال شهید "فرج اللهی" به نسل جوان، مهم ترین رسالت برنامه آبروی محله کوچه ما می باشد و ما هم در حد توان خودمان در این مراسم به دنبال معرفی این شهیدان بزرگوار هستیم.

سیمای منتظر واقعی ظهور در سلوک شخصیتی شهید فرج اللهی

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید "محسن فرج اللهی" تصریح کرد: محسن نزدیک به 8 سال عضو پایگاه بود و این افتخار را داشتم که با ایشان رفاقت داشته باشم و از نزدیک شاهد مرام و معرفت و اخلاق کم نظیرش بوده ام.

وی با اشاره به مهترین ویژگی شخصیتی شهید فرج اللهی خاطر نشان کرد: بعضی وقت ها شاید شنیده باشیم که فلان شخصیت یکی از منتظران راستین ظهور بوده است اما من با چشم خودم شهید فرج اللهی را به عنوان یک منتظر واقعی ظهور دیده و درک کرده ام.

photo_2016-10-25_08-20-12

فخر حسینی گفت: شهید دارای سلوک اخلاقی منظم بود و در این مسیر حتی چله های شرعی مورد تایید دین داشت و همیشه این جمله را می گفت که ما شرمنده امام زمان(عج) و شهدا هستیم و برای انقلاب و ولایت هیچ کاری نکرده ایم و می توانم در یک کلام شخصیت شهید را این طور معرفی کنم "همیشه خوب بود".

یادی از فقرا در وصیت نامه «شهید جوانمرد دهه کرامت لرستان»

وی با اشاره به یکی دیگر از ابعاد زندگی شهید فرج اللهی خاطر نشان کرد: ایشان برنامه همیشگی کمک به فقرا و مستمندان داشت و حتی اگر وصیت نامه ایشان را مطالعه کنید در یکی از فرازهایی آن آمده است که "شرمنده فقرا هستم چون شب هایی را که من با شکم سیر خوابیده ام آن ها گرسنه سر بر بالین گذاشته اند".

فخر حسینی تصریح کرد: این شهید عزیز عاشق اهل بیت(علیه سلام) بود و همین محبت سبب شد که بنای یک هیئت دعای آل یاسین را با دستان خالی در منزل خود بگذارد و این دعا هم اکنون هر روز با یاد و نام این شهید بزرگوار، هر جمعه میزبان برادران و خواهران است.

photo_2016-10-25_08-17-37

سرهنگ مجتبی رشنو معاون برنامه ریزی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان خرم آباد در این یادواره در مورد شهید فرج اللهی اظهار داشت: شهید فرج اللهی را از دوران نونهالی و زمانی که در مسجد علوی به دنبال فراگیری و حفظ قرآن بود به یاد دارم.

سیمای سلوک عملی در سیره زندگی شهید محسن فرج اللهی

وی افزود: ویژگی این شهید بزرگوار این بود که هر آنچه را که از قرآن و احادیث معصومین(علیه سلام) یاد می گرفت در زندگی خود به صورت عملی به کار می بست و همیشه به دنبال این بود که به لحاظ معنوی و در مسیر عبودیت و بندگی یک پله ترقی و پیشرفت کند.

معاون برنامه ریزی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان خرم آباد به نحوه برخورد ایشان با موافق و مخالف خاطر نشان کرد: ایشان با مخالف خود هم با مرام جوانمردی برخورد می کرد موضوعی که متاسفانه در جامعه ما کم دیده می شود و به محض کوچکترین مشکلی باب غیبت و تهمت باز می شود.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی طولابی خرم آبادی

    خداوند متعال روح امام خمینی و شهدا و شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم وخاصه محسن عزیز رو با انبیاء و اولیاء محشور نماید.

  • علیرضا خادم

    خداوند روح ان شهید گرانقدر را با انبیا و اهل بیت(ع)محشور بنماید ایشان شخصیت بسیار بزرگی داشتند که کمتر شخصی این شکل دیده میشود شادی روح ان شهید صلوات

  • مجتبی

    خدا خیرشان بده با این روحیه بسیجی واقعا در استان بهترین پایگاه هستن

نظرات