عصر امروز /

لرستان خبر: عصر امروز پنجمین جشنواره شعر بومی و محلی رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت همزمان با جشنواره ملی نماهنگ رضوی با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری و کانون‌های مساجد در پلدختر برگزار شد.

لرستان خبر، در این مراسم سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را فرصتی مناسب برای ذکر فضائل اهل بیت(ع) دانست و گفت: عزت و اعتبار ملت ایران در سایه سار تمسک به ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.

 

غلامرضا محمودی افزود: وجود امام هشتم در ایران مایه افتخار همه ایرانیان است و خیل عظیم زائران ایشان گواهی برای اثبات محبت مردم به ائمه اطهار(ع) است.

 

این مسئول، هدف از این جشنواره‌ها را احیای زبان گویا و شیرین محلی در راستای ارج نهادن به مقام ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و متذکر شد: شعر بهترین وسیله و ابزار برای انتقال ارزش‌های معنوی ائمه به جامعه است.

 

گفتنی است، در این جشنواره علاوه برقرائت اشعار 15 نفر از شعرای شهرستان‌های پلدختر، خرم‌آباد، الشتر، نورآباد قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع)، مولودی، اجرای موسیقی محلی توسط هنرمندان موسیقی شهرستان و پخش کلیپ‌های رضوی و اهدای بسته‌های فرهنگی و پذیرایی نیز انجام شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات