سرمربی گهر دورود گفت: مهدوی کیا هرچه بزرگ تر شد، فروتن و افتاده تر شد.

محمد مایلی کهن در جریان تمرین پرسپولیس گفت: به خاطر تمرین پرسپولیس در اینجا حضور پیدا نکردم، به ما محبت داشتند و مرا به عنوان عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه و بهزیستی پرسپولیس انتخاب کردند. اولین جلسه این مؤسسه امروز و در این روز مبارک بود که توأمان شد با تمرین پرسپولیس.

وی در مورد خداحافظی مهدی مهدوی کیا و اینکه او اعلام کرده مایلی کهن جز ۳ نفری است که در فوتبال و زندگی به آنها مدیون است، اظهار داشت: مهدوی کیا لطف دارد، او در همه زمینه ها یکی از بهترین ها بوده. در مقطعی که مسئولیت تیم ملی را بر عهده داشتند این بازیکن ارزنده عضو تیم ملی بوده است. مهدوی کیا را از قبل می شناختم او را در تمام رده ها زیر نظر داشتم. مهدی در تیم جوانان بانک ملی بازی می کرد، او نیز مثل جواد کاظمیان، فرهاد مجیدی و علی موسوی از جمله نفراتی است که می دانستم بازیکن بسیار خوبی است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: اکنون افسوس می خورم، می توانیم همین حالا تیم ملی بهتری نسبت به سال ۹۶ داشته باشیم و باید کمی زودتر پوست اندازی می کردیم. به هرحال دیدگاه ها متفاوت است. زمانی که مهدوی کیا را دعوت کردم ۱۷ سال، مجیدی ۱۸ سال و موسوی ۱۹ سال سن داشتند. در آن مقطع با حضور مهاجمان خوبی مثل عزیزی، دایی، مدیرروستا، استواری، موسوی و… ترافیک زیادی در خط حمله موجود بود که بعدها شرایط به نحوی شد که مهدوی کیا را به پست پیستون راست انتقال دادیم. مهدی در آن منطقه از زمین بهترین بازی هایش را ارائه کرد و توانست ۲ گل به چین بزند.

مایلی کهن تأکید کرد: توانمندی مهدوی کیا بسیار بالاست، خیلی از بازیکنان هدف خود را انتخاب نمی کنند اما مهدی دیدگاه وسیعی داشت و به خاطر همین به افتخارات بزرگی دست پیدا کرد. او هرچه بزرگ تر شد همانند درختی که پربارتر می شود فروتن و افتاده تر شد.

مایلی کهن در مورد فینال جام حذفی بین پرسپولیس و سپاهان گفت: شما در بازی رئال و دورتموند دیدید که چه فوتبال نزدیک و حساسی ارائه شد. با وجود اینکه صدا و سیما زحمت زیادی برای پخش مسابقات می کشد نمی دانم چرا آخر بازی تصاویر قطع می شود. آن لحظات یکی از زیباترین مقاطع فوتبال است. بازیکنان پس از اینکه مشخص شد دورتموند به موفقیت رسیده به دور از هرگونه جنگ و دعوا به یکدیگر خسته نباشید، می گویند. فوتبال یک موهبت است و باید از آن استفاده کرد. شما دیدید که تماشاگران فقط بازیکنان خودشان را تشویق می کردند و کاری به مسائل دیگر نداشتند.

وی افزود: فینال جام حذفی بین دو تیم بزرگ انجام می شود، سپاهان هم از ریشه شاهین است و به خوبی می دانم بنیان گذاران این تیم شاهینی بوده اند، شاهین ابتدا به پیکان و سپس به پرسپولیس و سپاهان تبدیل شد. در فوتبال قهرمانی وجود دارد اما چیزی که باقی می ماند ارزش انسانی است. الان اگر از شما بپرسم ۶ سال پیش کدام تیم قهرمان شد از این موضوع اطلاعی ندارید اما حرکت متوسل زاده در اذهان باقی مانده است. در کنار توان فنی اگر کار اخلاقی انجام دهیم ماندگاری بیشتری دارد و همه می توانند از فوتبال لذت ببرند.

مایلی کهن در مورد اینکه آیا برای تماشای بازی فینال جام حذفی به ورزشگاه می رود، عنوان کرد: همیشه گفته ام هر چه دارم اول از خدا، دوم از مادرم و سوم از پرسپولیس است اما به استادیوم برای حمایت از فوتبال و دیدن بازی همیشه رفته ام.

وی در مورد اینکه پروین اعلام کرده مایلی کهن نیازی به کنترل نداشته، عنوان کرد: آقای پروین اعلام کرده اند بعضی الواط بودند، اما اسمی از ما نبردند، البته ما هم شیطان بودیم و پروین را دوست داشتیم. اگر زمانی اعلام کردند اتوبان دوستی ما با پروین یک طرفه است این حرف بدی نبوده یعنی ما موظف هستیم به ایشان احترام بگذاریم. اگر اکنون پروین اینجا باشد و من دستم در جیبم قرار داشته باشد وقتی او را ببینم به سرعت مؤدب می ایستم اما ما هم دلمان می خواست ایشان هم یک مقدار در برخورد با ما به اینگونه عمل کند.

پروین گفت: همیشه باید چند نفر را می پاییدم اما من می گویم همیشه باید ۵۰۰ نفر پروین را می پاییدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات