سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان می گوید با رایزنی زیاد اجازه ندادند تیم ایران را از مسابقات حذف کنند اما مسئولان فیلا اعلام کردند که ایران با این شرایط در رقابتهای جهانی مجارستان با مشکل روبرو می شود.

محمد طلایی در رابطه با عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ اظهار کرد: علیرضا کریمی (آزادکار وزن ۸۴ کیلوگرم) مرد طلایی تیم من است. وی در حالی که می توانست براحتی صاحب گردن آویز طلا شود به دلیل روبرو نشدن با حریفی از رژیم اشغالگر قدس در نیمه نهایی، از دور مسابقات حذف شد و تلاش ما برای موافقت با گواهی پزشکی به نتیجه نرسید و تنها توانستیم با رایزنی بسیار زیاد تیم را در رقابتها حفظ کنیم و عملا با هفت کشتی گیر در رده بندی تیمی سوم شدیم.

طلایی افزود: تیم پزشکی مسابقات اعلام کرد که چون دوبار در رقابتهای فرنگی گواهی پزشکی را برابر حریفان رژیم اشغالگر قدس تایید کرده اند فقط در صورتی که خدای نکرده دست کریمی قطع شود گواهی می دهند و حتی برخلاف مسابقات فرنگی که هر دو نماینده ما از جدول حذف نشدند، کریمی را از جدول رقابتها کنار گذاشتند و باعث شدند تیم ایران جایگاه نایب قهرمانی را از دست بدهد. البته آنها گفتند در این زمینه در رقابتهای جهانی مجارستان با مشکل روبرو می شویم.


محمد طلایی روی سکوی سوم تیمی مسابقات جهانی صوفیه

وی با اشاره به اینکه دفاع از ارزشهای نظام مهمتر از سکوی نایب قهرمانی است، گفت: کریمی یک کشتی گیر آینده دار است و امیدوارم مسئولان به نحوه شایسته ای از این جوانمرد ورزش پهلوانی کشتی قدردانی کنند.

سرمربی تیم ملی جوانان همچنین گفت: تیم کشتی آزاد جوانان ایران بدون حضور در حتی یک تورنمنت بین المللی و تنها پس از شرکت در رقابتهای قهرمانی آسیا، راهی مسابقات جهانی بلغارستان شد و شرکت نداشتن در تورنمنت های برون مرزی باعث شد تا برخی کشتی گیران دچار اشتباهاتی شوند که ناشی از کمبود تجربه است.

وی در مورد عملکرد کشتی گیران ایران در مسابقات جهانی صوفیه گفت: آزادکاران از نظر آمادگی فنی و جسمانی در سطح خوب و مطلوبی قرار داشتند و تنها مشکل ما کمبود تجربه برون مرزی، به ویژه رویارویی با حریفان اروپایی بود. یونس سرمستی در وزن ۵۵ کیلوگرم علیرغم قرعه دشواری که پیش رو داشت و حتی برخی وی را حذف شده می دانستند با رشادت و جسارت بالایی کشتی گرفت و با مبارزات دلاورانه کشتی گیران روس و آذربایجان را پشت سر گذاشت. در این وزن کشتی گیر آذربایجانی مد نظر کادر فنی تیم بزرگسالان این کشور برای رقابتهای جهانی مجارستان بود.

طلایی ادامه داد: در وزن ۵۰ کیلوگرم مصطفی یعقوبی در کشتی مقابل حریف ژاپنی در گروه شانس مجدد از ناحیه رباط پا دچار پارگی شد در حالی که می توانست صاحب مدال برنز شد. در وزن ۶۰ کیلوگرم از مبارزات کولیوند راضی نیستیم و او در حد خودش ظاهر نشد و خوب کشتی نگرفت.

وی همچنین گفت: در وزن ۶۶ کیلوگرم یاراحمدی با شکست کشتی گیران روس و آمریکا توانمندیهای فنی خود را نشان داد و مقابل حریف روسی خود مبارزه هوشمندانه ای انجام داد، اما در مرحله نیمه نهایی در حالی که چهار امتیاز از حریف گرجستانی اش پیش بود در یک لحظه غافلگیری ضربه فنی شد و در نهایت موفق به کسب مدال برنز شد در حالی که می توانست صاحب مدال طلا شود.

وی افزود: در وزن ۷۴ کیلوگرم از مبارزات مصطفی قیاسی نسبتا راضی هستم، آلن زاسایف حریف روس وی بسیار فنی بود و کلاس مبارزات سایتی اف را داشت و در وزن ۹۶ کیلوگرم پدرام جمشیدی در حد توانمندیهای خود مبارزات خوبی را به نمایش گذاشت و توانست چهار امتیاز برای تیم ما کسب کند.

دارنده مدالهای طلا و برنز جهان در مورد مدال نقره ملی پوش سنگین وزن ایران گفت: قمی کشتی گیر وزن ۱۲۰ کیلوگرم ما تا مسابقه فینال کشتی های خوبی بخصوص مقابل حریف آذربایجانی گرفت اما در دیدار فینال نیز مقابل پتریاشویلی که قرار است همراه با تیم بزرگسالان گرجستان راهی رقابتهای جهانی مجارستان شود، مغلوب شد. پتریاشویلی یک کشتی گیر مدعی و بسیار پرتوان در سنگین وزن جهان است.

طلایی همچنین اظهار کرد: از نتیجه کسب شده نسبتا راضی هستم و نکته اینجاست که تمام کشتی گیران ما در این رقابتها موفق به کسب امتیاز شدند و هیچ کدام از دور مسابقات کنار نرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با توجه به تشکیل دولت جدید و حضور صالحی بعنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان نگاه نسبت به کشتی، ورزش اول کشور تغییر کند تا ما بدون امکانات مورد نیاز و شرکت نداشتن در رقابتهای بین المللی راهی رقابتهای جهانی نشویم زیرا جوانان پشتوانه ها و آینده سازان کشتی ایران هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات