جودو قهرمانی جهان - برزیل؛

رقابتهای جودو قهرمانی جهان با قهرمانی دو جودوکار از آذربایجان و فرانسه در اوزان سنگین به پایان رسید.

به گزارش افکارنیوز ، در روز پایانی رقابتهای جودو قهرمانی جهان شنبه شب مبارزات وزن ۷۸+ بانوان و اوزان ۱۰۰- کیلوگرم و ۱۰۰+ کیلوگرم مردان برگزار شد که سه جودوکار از کشورهای کوبا، فرانسه و آذربایجان موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم مردان تیم ملی ایران امید زیادی به موفقیت محجوب داشت، این جودوکار بعد از استراحت در بازی نخست در کمتر از سه دقیقه مقابل" قربانوف" ازبکی بازنده از میدان خارج شد. در این وزن" الوین ممدوف" آذربایجانی در مبارزه نهایی" گرول هنگ" نفر اول رنکینگ جهانی و دارنده مدال برنز المپیک را شکست داد و طلا گرفت. هلندی نقره گرفت، " کارپلاک" از جمهوری چک و" دیمتری پترس" از آلمان به نشان برنز دست یافت.

در این وزن تنها" کارپلاک" بود که مدال برنز دوره قبل خود را تکرار کرد. دو جودوکار ازبک به عناوین پنجم و هفتم رسیدند، " ماکسیم راکوف" قزاق که دوره قبل نقره داشت از دور مسابقات کنار رفت" تاکاشی اونو" ستاره سالهای قبل ژاپنی ها، " لوئیز کاره را" قهرمان سال ۲۰۰۷ جهان راهی به سکو پیدا نکرده و خیلی زود حذف شدند.

در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بازهم این غول فرانسوی ها بود که با شکست همه رقبا طلا گرفت. " تدی رنر" برای کسب مدال طلا ۵ بار به روی تاتامی رفت که هر پنج حریف خود را با ضربه فنی شکست داد. او در این ۵ مبارزه تنها چیزی نزدیک به ۱۰ دقیقه مبارزه کرد. " رنر" در مبارزه نهایی در مقابل چشم هزازان برزیلی" رافائل سیلوا" را در دو دقیقه و ۲۴ ثانیه با ضربه فنی شکست داد و قهرمان شد.

آمار این فرانسوی ۲۴ ساله در مسابقات جهانی خیره کننده و دست نیافتنی است. او از سال ۲۰۰۷ در مسابقات بزرگسالان جهان حضور یافته که حاصل آن شش طلا و یک نقره است. دو طلا و برنز المپیک و سه طلای اروپا نیز در کارنامه فقط در رده بزرگسالان ثبت شده است. رنر در چهار دوره حضور در مسابقات جهانی ۲۸ بار به روی تاتامی رفته که تنها در فینال مسابقات وزن آزاد رقابتهای جهانی ۲۰۱۰ توکیو به یک ژاپنی باخت و نقره گرفت.

در این وزن" رافائل سیلوا" مدال نقره گرفت تا تنها مدال میزبان را در بخش مردان کسب کرده باشد. " توزلر" از آلمان به همراه" فیصل" از تونس به طور مشترک سوم شدند. " میخائیلن" دارنده مدال نقره المپیک، سه طلا و ۲ برنز رقابتهای جهانی از روسیه، " اسکار برایسون" از کوبا، " کیم سونگ مین" از کره جنوبی با برنز دوره قبل نفرات شاخصی بودند که راهی به سکو پیدا نکردند.

در وزن ۷۸+ کیلوگرم" ایدالیس اورتیز" از کوبا به نشان طلا دست یافت. " ماریا سوئلین" از برزیل به نشان نقره دست یافت واو لی جونگ" از کره جنوبی به همراه" تاگاموتو" از ژاپن به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

رقابتهای جودو قهرمانی جهان به مدت ۶ روز با حضور ۶۷۸ جودوکار از ۱۲۳ کشور جهان در" ریودوژانیرو" برزیل برگزار شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات