پیش بینی ناامیدکننده یک سایت انگلیسی:

پایگاه خبری GMS تیم ملی ایران را یکی از تیم های کم شانس جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل اعلام کرد.

به گزارش افکارنیوز ، تیم های بزرگ دنیا در تلاش برای قطعی کردن صعود خود به جام جهانی برزیل هستند. اما اگر این تیم های بزرگ نتوانند صعودشان را به جام جهانی قطعی کنند، چه تیم هایی جایگزین آنها خواهند شد.

سایت GMS یکی از سایت های معتبر فوتبال انگلیس، پنج کشور حاضر یا در حال صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ را بررسی کرده است که به احتمال زیاد تیم های ضعیف جام خواهند بود. در این فهرست نام تیم ملی ایران نیز که صعودش را به عنوان تیم نخست به جام جهانی قطعی کرده است، نیز به چشم می خورد.

۱-اتیوپی رتبه در فیفا ۱۰۲

اتیوپی بیشتر در دوومیدانی مطرح است تا ورزش فوتبال. آنها اکنون شرایط بسیار خوبی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ دارند و به احتمال زیاد باید شاهد حضور آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باشیم.

با وجود آنکه اتیوپی به خاطر بازی دادن به یک بازیکن محروم در بازی برابر بوتسوانا محروم شد، موفق شد در دیداری حساس و سرنوشت ساز میزبان جام جهانی ۲۰۱۰ را شکست دهد تا به دور پایانی انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا راه یابد. آنها زمانی که در بازی برابر بوتسوانا به یک بازیکن محروم خود بازی دادند، باعث شد تا نتیجه آن دیدار ۳ بر صفر به سود حریف تغییر کند تا امیدهای اتیوپی برای صعود به جام جهانی کمرنگ شود. اما آنها موفق شدند در دیداری حساس با نتیجه دو بر یک آفریقای جنوبی را شکست دهند تا مجددا شانسشان برای صعود به جام جهانی افزایش یابد.

آنها در دور پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در یک بازی رفت و برگشت باید به مصاف حریف خود بروند. اگر آنها بتوانند با قرعه خوبی مواجه شوند این تیم را در جام جهانی برزیل می بینیم.

۲- ایران رتبه در فیفا ۵۲

ایران بیشتر به خاطر مسائل هسته یی در رسانه ها مطرح است تا موفقیت تیم ملی فوتبالش. اما آنها یکی از تیم های حاضر در جام جهانی برزیل خواهند بود. ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ موفق شد در دو بازی رفت و برگشت برابر کره جنوبی عملکرد خوبی داشته باشد و به برتری برسد تا بتوانند برای چهارمین بار صعودشان به جام جهانی را قطعی کنند.

ایران هیچ گاه نتوانسته در جام جهانی از گروه خود صعود کند. مهم ترین نتیجه آنها در جام جهانی پیروزی ۲ بر یک برابر آمریکا در سال ۱۹۹۸ است. آن بازی تنها پیروزی ایران در تاریخ جام جهانی محسوب می شود. ایرانی ها امیدوارند در جام جهانی ۲۰۱۴ بتوانند این رکورد را بهبود ببخشند اما روند نا امید کننده ایران پس از صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ باعث شده است خیلی از هواداران فوتبالدوست ایران نگران تیم ملی کشورشان باشند.

۳- مونته نگرو رتبه در فیفا ۲۸

پس از آنکه در جام جهانی ۲۰۰۶ با کشور صربستان در قالب یک تیم در جام جهانی شرکت کرد، آنها در جام جهانی می توانند به عنوان کشوری مستقل حضور داشته باشند. مونته نگرو با جمعیتی ۶۲۰ هزار نفری توانسته صعود خود را در رده بندی فیفا به لطف بازی های خوبش در انتخابی جام جهانی داشته باشد. تنها نقطه سیاه کارنامه مونته نگرو شکست ۴ بر صفر برابر اوکراین در انتخابی جام جهانی است. آنها اکنون رقابت سختی با انگلیس برای صعود به جام جهانی دارند. مونته نگرو با ستاره هایی نظیر استفان یووتیچ و میرکو ووچینیچ به جام جهانی خواهد رفت. شاید به جای انگلستان.

۴-کیپ ورد رتبه در فیفا ۳۶

کیپ ورد با چند جزیره کوچک در اقیانوس آتلانتیک با جمعیتی کمتر از ۵۰۰ هزار نفر. اما موفقیت های اخیر آنها در فیفا باعث شده است که در رتبه سی وششم جهان برسند. فوتبال کیپ ورد از سال ۲۰۰۰ پیشرفت خود را آغاز کرد. آنها تا پیش از سال ۲۰۰۰ در رتبه ۱۸۲ دوم جهان نیز قرار گرفتند اما نتایج خوب در انتخابی جام جهانی باعث شد تا پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

کیپ ورد برای صعود به جام جهانی رقیبان سختی مثل کامرون و نیجریه دارند. میشل پلاتینی و داوید سیلوا دو بازیکنی هستند که اصلیتی کیپ وردی دارند.

۵- کاستاریکا رتبه در فیفا ۴۲

کاستاریکا نسبت به چهار تیم دیگر در این فهرست عملکرد بهتری در جام جهانی داشته است. آنها حتی در جام جهانی ۱۹۹۰ توانستند به مرحله دوم صعود کنند. جام جهانی ۲۰۰۶ آخرین حضور کاستاریکا در جام جهانی بوده است. آنها پس از پیروزی برابر آمریکا و تساوی برابر مکزیک، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دارند. این در حالی است که اکنون سه دیدار تا پایان انتخابی جام جهانی قاره آمریکای مرکزی و شمالی باقی مانده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات