برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران، مرد شماره یک کشورمان برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۳ بلژیک دعوت شد تا با برترین های دنیا به رقابت بپردازد.

 به گزارش افکارنیوز ، نوشاد عالمیان پدیده تنیس روی میز ایران از سوی فدراسیون جهانی (ITTF) به رقابتهای جام جهانی مردان در بلژیک دعوت شد. این برای نخستین بار است که یک ایرانی به این رقابتها دعوت می شود. بر اساس برنامه اعلام شده این دوره از مسابقات طی روزهای ۳ الی ۵ آبان ماه در سالن" هال دو پایر" شهر ورویرز برگزار می شود.

نخستین دوره این رقابتها در سال ۱۹۸۰ به میزبانی هنگ کنگ برگزار شد و تا ۱۵ دوره متوالی تنها کشور های آسیایی میزبان این مسابقات بودند. اما از سال ۲۰۰۵ شرایط تغییر کرد و هشت دوره اخیر این رقابتها در شهرهای اروپایی برگزار شد. لی یژ، پاریس، بارسلون، موسکو، ماگ دبورگ و لیورپول از جمله شهرهایی هستند که تاکنون میزبان این رقابتها بودند.

نحوه رقابت بازیکنان به این صورت است که نفرات نهم تا ۲۰ رده بندی جهانی مردان در چهار گروه سه نفره مسابقه می دهند و نفرات اول هر گروه در دور بعدی به هشت نفر نخست رده بندی مردان جهان می پیوندند و مجددا در چهار گروه سه نفره به رقابت می پردازند. در این مرحله دو نفر نخست از هر گروه به دور یک چهارم نهایی راه می یابند و به صورت حذفی با یکدیگر مسابقه می دهند.

در مجموع جوایز این رقابت ها مبلغ ۱۵۰ هزار دلار است که ۴۵ هزار دلار سهم نفر نخست و ۲۵ هزار دلار سهم نفر دوم خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات