در ترکیب احتمالی پرسپولیس برای مقابله با فجرسپاسی نورمحمدی، نوری و غلامرضا فیکس می شوند.

به گزارش افکارنیوز ، ظاهرا دایی قصد دارد برای دیدار با فجر سپاسی تغییراتی در تیمش ایجاد کند و با ارنجی نسبتا متفاوت با دو بازی قبلی به میدان برود.

در دفاع چپ که محرومیت میثم حسینی سرمربی پرسپولیس را مجبور خواهد کرد تا بازیکنم جایگزینی را در این منطقه به میدان بفرستد و از آنجایی که سرخ ها چپ پای تخصصی ندارند احتمالا رضا نورمحمدی در آن منطقه به بازی گرفته خواهد شد که البته این مساله ضریب دفاعی تیم را بالا می برد اما در فاز حمله به خاطر رونده نبودن نورمحمدی به نسبت حسینی اتفاق خوبی نیست.

نورمحمدی به لحاظ تدافعی بازیکن باهوش و کم نقصی است اما به عنوان یک مدافع چپ بعید است کارایی چندانی داشته باشد – که البته این به شرح وظایفش ب می گردد - و در حالت کلی توانایی حمل توپ در کناره زمین، کار ترکیبی با هافبک ها و سانتر از سمت چپ را ندارد.

هر چند دایی از میثم حسینی هم شرکت فعال در حمله ها را مثل یک مدافع چپ کلاسیک طلب نمی کرده یا حداقل اینکه حسینی هم بیشتر دفاع می کند و در فاز حمله توانایی چندانی ندارد اما حداقل اینکه در طول ۹۰ دقیقه چندین بار به خط هافبک اضافه شده و در حمله ها حضور فعالی داشته است که تکرار این اتفاق از سوی نورمحمدی بعید به نظر می رسد.

با این حال در شرایطی که دایی چپ پای دیگری در کادر بازیکنانش ندارد که بخواهد در دفاع چپ به او میدان بدهد شاید بد نباشد که به تغییر سیستم و استفاده از سیستم ۳-۴-۳ هم فکر کند. در این سیستم دایی می تواند از هر سه مدافع میانی اش بنگر، سیدجلال و نورمحمدی کنار هم بهره گیرد و در خانه با روشی تهاجمی تر در پی فتح دروازه حریف و باز کردن ضعیف ترین خط دفاع لیگ برتر باشد.

در خط میانی به نظر می رسد بازگشت محمد نوری قریب الوقوع باشد و او به جای پیام صادقیان بازی کند. ظاهرا مصاحبه های پیام صادقیان و تذکرهای کادر فنی به او بهانه خوبی برای کنار گذاشتن این بازیکن از ترکیب اصلی باشد ضمن اینکه یادمان نرفته دایی این جوان با تکنیکش را در بین دو نیمه دیدار با سپاهان هم تعویض کرد.

در این سیستم می توان از ماهینی در جناح راست خط میانی و از یکی مثل خلعتبری یا صادقیان (و حتی محمد نوری) در پست هافبک چپ بهره گرفت و شکل تهاجمی تری به تیم داد اما با تمام این تفاسیر دایی که تا حالا سیستم پایه تیمش را تغییر داده بعید است به این تغییر از ابتدا فکر کند.

در مثلث تهاجمی هیچ بعید نیست خلعتبری که مقابل سپاهان خوب نبود و تک ضد حمله های تیمش را عقیم گذاشت جای خود را به غلامرضا رضایی بدهد که ظاهرا در تمرینات هفته اخیر خوب کار کرد و در بازی تدارکاتی اول هفته هم سه گل زده است.

به هر حال ممکن است دایی فقط به همان تغییر اجباری در خط دفاعی تیمش بسنده کند و از صادقیان و خلعتبری هم دوباره در بین ۱۱ تای اصلی بهره بگیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات