در شرایطی که کشورهای عربی برای مدال آوران بازی های کشورهای اسلامی پاداش های آنچنانی در نظر گرفته اند، ورزشکاران ایرانی با پاداشی جزیی قدردانی می شوند.

به گزارش افکارنیوز ، اعزامی به اندونزی، مدال بازی های کشورهای اسلامی برای ورزش کشورمان به اندازه خود دارای ارزش است که اگر غیر از این بود کاروانی با ورزشکارانی که بیشترین شانس دستیابی به مدال را داشته باشند به این دوره از مسابقات اعزام نمی شدند.

ورزشکاران مدال آور ایران که در برخی از رشته های ورزشی عنوان دار جهانی و آسیایی هستند در این کارزار نیز سر و گردنی از رقبای خود بالاترند اما در این بین پاداشی دریافت می کنند که به واقع پاسخگوی تلاش شبانه روزی آنها نیست، به ویژه وقتی در قیاس با کشورهای دیگر قرار می گیرند.

برای ورزشکاران ایرانی که مدال طلای بازی های کشورهای اسلامی را کسب کنند پاداش ۵۰۰ دلاری تعیین شده، حال آنکه این پاداش برای کشورهای دیگر چندین و چند برابر بیش از این است. عربستانی ها که خود را متولی برگزاری بازی های کشورهای اسلامی می دانند برای ورزشکارانی که مدال طلای این مسابقات را کسب کنند پاداشی ۵ هزار دلاری در نظر گرفته اند که رقم این پاداش برای مدال آوران نقره و برنز تغییر خواهد کرد. قدردانی آنها به همین جا خلاصه نمی شود و ورزشکاران مدال آور در دیدار با پادشاه عربستان و سران این کشور حتی تا رقم ۵۰ هزار دلار هم پاداش خواهند گرفت.

کویتی ها هم برای تشویق ورزشکاران خود هدایایی در نظر گرفته اند تا شاید آنها را در میدان رقابت با دیگر کشورهای اسلامی ترغیب کنند. هر ورزشکار کویتی که در بازی های کشورهای اسلامی از سکوی نخست بالا برود پاداشی ۱۵ هزار دلاری در انتظار اوست.

بحرینی ها هم برای اینکه از این رقابت جا نمانند برای مدال آوران خود پاداشی بین ۳ تا ۵ هزار دلار را در نظر گرفته اند که به ورزشکاران زبده این کشور که غالبا از دیگر کشورها هستند تعلق می گیرد.
با این شرایط جا دارد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کشورمان با اتخاذ تدابیری تازه ورزشکاران را ترغیب به جدیت برای ادامه فعالیت های ورزشی خود کنند تا گروهی دیگر از ورزشکاران مانند مدال آوران المپیکی کشورمان گوشه نشینی را به کسب افتخارات تازه ترجیح ندهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات