آبی پوشان مجبورند در دیدار برگشت با اف سی سئول با سیستم ۴ – ۴ – ۲ به میدان بروند.

  تنها فایده محرومیت جواد نکونام و آندرانیک تیموریان در بازی برگشت مقابل اف سی سئول این است که استقلال دیگر تکلیف خود را می داند. آبی ها در این میدان اساسا در خط میانی ابزار بازی محتاطانه و درگیرانه را در اختیار ندارند و باید بی وقفه توپ را به عناصر هجومی منتقل کنند.

هیچ یک از بازیکنانی که چهارشنبه شب در ترکیب استقلال بازی می کنند به طور صددرصد دارای خاصیت های دفاعی و تخریبی نیستند و حتی جی لوید ساموئل که در این میان به عنوان تک هافبک دفاعی جلوی مدافعان بازی خواهد کرد از این خصیصه به طور صددرصد برخوردار نیست.

غیبت این دو بازیکن کلیدی از دیدگاه برخی یک توفیق اجباری برای استقلال محسوب می شود اما این تحلیل وقتی تایید خواهد شد که اولا استقلال در بازی چهارشنبه شب بتواند ۲ گل خورده را ابتدا جبران کند و پس از آن توانایی حفظ گل های زده را داشته باشد. اینکه استقلال چهارشنبه شب بتواند دروازه اف سی سئول را باز کند محتمل به نظر می رسد.

ترکیب استقلال به گونه ای چیده می شود که اغلب هافبک ها میل به هجوم فراوانی خواهند داشت و در خط حمله هم بی شک مجیدی از ابتدا برای استقلال به میدان خواهد رفت اما مهم ترین عاملی که استقلال را به مرحله بعد سوق می دهد حفظ کامل دروازه چه در زمانی است که گلی هنوز نزده و چه زمانی است که موفق به بازکردن دروازه حریف می شود.

استقلال چهارشنبه شب ساموئل را مقابل مدافعان خود قرار می دهد. پژمان نوری هافیک چپ، خسروحیدری، هافبک راست و احمد جمشیدیان به عنوان هافبک پشت مهاجم بازی می کند. در خط حمله استقلال نیز به احتمال فراوان از زوج مجیدی- قاضی استفاده خواهد شد و شانس برهانی و نظری کمتر از دیگران است.

* خسرو حیدری

خسرو هافبک راست احتمالی استقلال در این بازی خواهد بود. خیلی ها او را نقطه امیدواری استقلال برای گذر از سد اف سی سئول می دانند. بازگشت شماره ۲ به ترکیب استقلال می تواند برای اف سی سئول یک معادله لاینحل تلقی بشود چراکه بازیکنان این تیم تجربه رویارویی با این بازیکن را ندارند که این برای استقلال یک امتیاز محسوب می شود. به طورکلی هیچ نگرانی بابت اینکه خسرو عملکرد دلخواه امیر قلعه نویی را در میدان بازی پیاده کند وجود ندارد و مهاجمان استقلال باید به خوبی از موقعیت هایی که توسط خسرو ساخته می شود استفاده کنند. با توجه به اینکه منتظری پشت سر خسرو را پوشش می دهد این جناح به نقطه قوت استقلال بدل خواهد شد و پیش بینی می شود غالب حملات از این سمت طراحی بشود.

* احمد جمشیدیان:

آنچه باعث شد امیر قلعه نویی بعد از مدت ها جمشیدیان را دقایقی مقابل اف سی سئول بازی دهد تجربه این بازیکن بود. جمشیدیان در همان دقایقی که وارد زمین شد امیدوارکننده نشان داد. شماره ۲۰ استقلال در این دقایق می کوشید پاس های مناسبی را برای مهاجمان مهیا کند. در چند موقعیت او را موفق دیدیم اما در نهایت تلاش این بازیکن هم ثمری به همراه نداشت و استقلال نتوانست با یک گل زده سئول را به مقصد تهران ترک کند. حالا از جمشیدیان انتظار می رود در مهم ترین بازی استقلال بهترین عملکرد را ارائه کند. جمشیدیان توانایی و پتانسیل این کار را دارد و بعید است در این بازی بزرگ اسیر جو و حاشیه ها بشود. به نوعی بابت عملکرد او هم آسودگی خیال نسبی وجود دارد.

* ساموئل:

هافبک ترینیداد و توباگویی استقلال در بازی رفت یکی از بدترین بازی های خود در تمام دورانی که با لباس استقلال در میادین بین المللی ظاهر شده را ارائه کرد! ساموئل هیچ نشانی از آن بازیکن آماده را نداشت و به نظر می رسید دوری از ایران بیش از همه در روح و روان این بازیکن تاثیر گذاشته است. حال تصور کنید این بازیکن چهارشنبه شب هم با همان کیفیت بازی رفت مقابل اف سی سئول قرار بگیرد. آیا پیروزی استقلال در این میدان میسر خواهد بود؟ بی شبهه اگر ساموئل روی فرم بدنی مطلوب نباشد و به لحاظ بدنی در این بازی کم بیاورد استقلال راهی فینال نخواهد شد بنابراین چنانچه استقلال بخواهد نتیجه لازم را بگیرد باید ساموئل یک بازی فراتر از بازی های قبل را به نمایش بگذارد و با دوندگی خلأ آندو و نکونام را به خوبی پرکند.

* پژمان نوری

در سیستمی که چهارشنبه به کار گرفته خواهد شد نوری هافبک چپ خواهد بود. شعاع حرکتی این بازیکن در همان منطقه چپ است. در واقع پژمان هم باید در کارهای دفاعی مشارکت کند و هم در زمان حملات استقلال به موقع درخط حمله حاضر بشود و احیانا با پاس های نهایی مهاجمان را صاحب موقعیت کند. نوری هم دربازی قبل عملکرد قابل قبولی نداشت. اصولا او به جز دربی ۷۷ نمایش چشمگیری در بازی های استقلال نداشته که این وضعیت امیرقلعه نویی را در بسیاری از بازی ها مجاب به تعویض او کرده است. پژمان اما چهارشنبه شب حق اشتباه کردن ندارد. او هم باید مانند ساموئل یک بازی فراتر از همیشه را در ترکیب استقلال انجام دهد و کم اشتباه ترین عملکرد خود در این فصل را به نمایش بگذارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات