با آغاز لیگ قهرمانان آسیا، زیاد طول نکشید که نمایندگان کشورمان از این رقابت ها حذف شدند. صبای قم قبل از اینکه بتواند عرض اندامی کند، از دور رقابت ها خارج شد و تراکتورسازی تازه وارد هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و با این مسابقات وداع کرد.

به گزارش افکارنیوز ، سپاهان که سال های سال تجربه حضور در این رقابت ها را داشت هم نتوانست کاری از پیش ببرد و با قرار گرفتن در رده سوم جدول گروه C مسابقات، از دور رقابت ها خارج شد تا استقلال تنها نماینده کشورمان در ادامه راه لیگ قهرمانان آسیا باشد.

آبی پوشان با وجود قرار گرفتن در گروه مرگ، به عنوان تیم نخست صعود کردند و در مرحله یک هشتم هم توانستند با قدرت الشباب امارات را از پیش رو بردارند، کار خوب شاگردان امیر قلعه نویی در مرحله یک چهارم نهایی هم تکرار شد و استقلالی ها توانستند بوریرام تایلند را نیز پشت سر بگذارند و به نیمه نهایی مسابقات برسند.

در همه این مسابقات استقلال خوب پیش رفت و خوب نتیجه گرفت اما ژنرال آبی ها در طول تمام این مدت یک اشتباه استراتژیک داشت و آن هم این بود که انتظارات را از تنها نماینده کشورمان بالا برد، البته قلعه نویی دوست داشت که اینگونه پیش برود و این از آنجا نشأت می گرفت که در طول تمام سال های گذشته که این سرمربی در لیگ برتر موفقیت های چشمگیری داشت در لیگ قهرمانان ثمری به دست نیاورده بود تا او را مربی سنتی بنامند.

قلعه نویی برای فرار از این اتهام و برای اینکه ثابت کند در آسیا هم حرف برای گفتن دارد، خواسته و با میل باطنی، کار آبی پوشان را در بوق و کرنا کرد که البته حذف زودهنگام دیگر نمایندگان کشورمان در این رقابت ها هم کمک زیادی به این قضیه کرد اما امیر قلعه نویی زمانی که سوار بر این موج بود، همان اشتباه استراتژیک را مرتکب شد.

او که همیشه یک راه فرار برای خودش باقی می گذاشت در این راه تخته گاز رفت تا حسرت چندین ساله را در یک سال به فراموشی بسپارد غافل از اینکه فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و با وجود رسیدن به مرحله نیمه نهایی ممکن است استقلال گرفتار مشکل شود که متأسفانه در رویارویی با اف سی سئول این اتفاق افتاد.

در حالی که به گفته خیلی از بازیکنان و مجموعه استقلال اف سی سئول ضعیف تر از بوریرام تایلند بود، توانست در بازی رفت، آبی پوشان را ۲- صفر شکست دهد و دو بازیکن تأثیرگذار استقلال را هم محروم کند تا ژنرال آبی ها عرصه را بر خود تنگ ببیند. امیر قلعه نویی لب به شکواییه می گشاید و بغضش می ترکد از اینکه خودش را در این رویارویی تنها می بیند اما این اشتباهی است که خودش مرتکب شده و حالا راه فراری از آن نیست.

امیر قلعه نویی خواسته و آگاهانه انتظارات را از استقلال بالا برده و حالا که کار به جاهای باریک کشیده او آرزوهایش را برباد رفته می بیند، هرچند همانطور که در گذشته هم ذکر شد، استقلال هنوز هم شانس صعود دارد اما اشتباهی که قلعه نویی مرتکب شد نباید هواداران را هم گرفتار کند.

کره ای ها سال هاست راه و رسم قهرمانی در آسیا را آموخته اند و به خوبی می دانند چطور باید پیش بروند تا به نتیجه برسند ولی این نخستین بار است که قلعه نویی خود را تا این مرحله بالا کشیده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات