کشتی آزاد ایران پس از ۴۸ سال در رقابتهای جهانی مجارستان خارج از خانه به مقام قهرمانی رسید، اما انگار این قهرمانی در تنگنای مظلومیت کشتی به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش افکارنیوز ، کشتی گیران و اعضای کادر فنی تیمهای ملی در بدترین شرایط ممکن از نظر امکانات خود را برای آوردگاه جهانی آماده کردند و تمام سختی ها را به جان خریدند تا بتوانند افتخاری تازه برای ورزش اول کشور رقم بزنند.

این افتخار با کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز و قهرمانی جهان در رشته کشتی آزاد رقم خورد و فرنگی کاران نیز در شرایطی بدون المپیکی های خود دو مدال طلا را صید کردند.

کشتی گیران امیدوار بودند بعد از تغییر دولت و آمدن سرپرست جدید بر مسند وزارت ورزش و جوانان شاهد رفع مشکلات خود باشند اما به قول همگی زهی خیال باطل!

آمدن صالحی امیری و صحبتهای امیدوار کننده وی در آستانه جهانی در مورد تقدیر و تشویق و حمایت از کشتی و اینکه گفت تنها برای ملاقات آنها به خانه کشتی آمده است همه آنها را امیدوار کرد اما این دلخوشی فقط و فقط چند هفته دوام داشت.

افتخارات مجارستان به دست آمد اما در فرودگاه و در بازگشت تیم ملی کشتی آزاد خبری از آقای سرپرست نشد و بازهم گلی به جمال علی آبادی که در روزهای پایانی ریاست کمیته المپیک به فرودگاه آمد این قضیه در کشتی فرنگی هم تکرار شد.

کشتی گیران فکر می کردند، آقای سرپرست فرصت ندارد اما وقتی دوشنبه شب آقای وزیر در فرودگاه امام خمینی در مراسم استقبال از قهرمانی تیم والیبال ایران در قهرمانی آسیا دیدند آب سردی بر پیکر آنها ریخته شد.

کشتی گیران حالا همه با هم فکر می کنند که انگار کار اشتباهی کرده اند که قهرمان شده اند، انگار اشتباه کرده اند که پس از یازده سال به سلطه روسها پایان داده اند، امیر علی اکبری کار درستی نکرده است که به پیشنهاد اغوا کننده آذری ها جواب رد داده و از جایزه یکصد هزار دلاری مدال طلا در باکو گذشته و به قولی انگار یک عده دوست دارند این مدالها و قهرمانی ها را فراموش کنند.

کشتی گیران دلخوش به این بودند که با بودن رسول خادم بعنوان مشاور وزیر آقای صالحی سرپرست وزارت ورزش نگاه ویژه ی به کشتی داشته باشد اما انگار آقای سرپرست افتخارات تیمهای مشاور خود را نمی بیند؟ کشتی گیران دلگیرند و امیدوار به یک نگاه مثبت از سوی دولت تدبیر و امید و بسیار امیدوارند دکتر روحانی رئیس جمهور همانند پیام دلگرم کننده شان پشتیبان رشته ی باشند که در بازیهای آسیایی ۱۴ مدال دارند و مدال آنها تنها به یک تک مدال خلاصه نمی شود.

شاید سوال اینروزها بیشتر از مردان ورزشی کنار صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان است تا فرق مسابقات جهانی با آسیایی و تعداد مدالهای کشتی در بازیهای آسیایی و رشته های توپی را به ایشان یادآور شوند؟

این دردل کشتی گیرانی است که سرخورده از عدم توجهات تنها دلگرمی شان دعای خیر مردم و شادی آنها آنهم به مدد دیدن تنها چند دقیقه کوتاه از مبارزات آنها از رسانه ملی است، شاید نگاهی آنها را ببیند و دستی بازوهای خسته آنها را بگیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات