قهرمان وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن که تاکنون نتیجه هیچ یک از ۲۸ نمونه دوپینگ به عمل آمده از وی مثبت اعلام نشده است، گفت: ورزشکاران خودشان باید حواسشان را جمع کنند تا از بابت مثبت اعلام شدن آزمایش های دوپینگ لطمه نخورند. من همیشه پیگیری علم دوپینگ هستم تا هیچ وقت به مشکل برنخورم.

به گزارش افکارنیوز ، بهداد سلیمی که امروز پنجشنبه در همایش سراسری پزشکی ورزشی مورد تقدیر قرار گرفت، با حضور در نشست خبری این همایش به پرسش های مهر مبنی بر دستاوردهای همایش پزشکی ورزشی برای ورزشکاران و عدم گرایش به استفاده از مواد نیروزا در عین موفیتهای بزرگی که کسب کرده است، پاسخ داد.

این ملی پوش وزنه برداری که در المپیک لندن موفق به کسب مدال طلا شد، با تاکید بر اهمیت برگزاری همایش های پزشکی ورزشی برای ورزشکاران، اظهار داشت: اینگونه همایش ها در آشنایی ورزشکاران نسبت به مکمل های جدیدی که وارد بازار می شوند، تاثیر زیادی دارد. ضمن اینکه قطعا اطلاعاتی که پزشکان و متخصصان به واسطه حضور در این همایش کسب می کنند، در بهبود زمانی ورزشکاران تاثیر گذاشته و باعث می شود ورزشکاری که آسیب دیده زودتر به میادین باز گردد.

وی که در همایش امروز به خاطر پاک بودن و اینکه نتیجه هیچ یک از آزمایش های وی تاکنون مثبت اعلام نشده، تصریح کرد: این لطف فدراسیون پزشکی - ورزشی و رئیس این فدراسیون بود که در این زمینه از من تقدیر کردند و گرنه هستند ورشکاران بزرگی که هیچگاه آزمایش دوپینگ آنها مثبت اعلام نشده است.

قویترین مرد جهان تاکید کرد: در ورزش حرفه ای و به خصوص رشته ای مانند وزنه برداری باید صبر و تحمل زیادی داشت. در حالیکه خیلی ها می خواهند راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کنند یا اینکه از راه های ناسالم و به واسطه مشاوره های غلط وارد عمل می شوند و به نتیجه برسند. همه اینها به نوعی باعث می شود، نتیجه آزمایش دوپینگ مثبت شود.

سلیمی در پایان گفت: همه اینها در حالی است که وقتی نتیجه آزمایش دوپینگ مثبت اعلام می شود به هیچکس حتی مربی فشاری وارد نمی شود، جز ورزشکار خاطی؛ به خاطر همین ورزشکار باید خودش حواسش را جمع کند و مدام پیگیر علم روز دوپینگ باشد تا هیچگاه لطمه نخورد. این کاری است که من انجام می دهم و به همین دلیل تاکنون هیچ یک از نمونه های دوپینگم مثبت اعلام نشده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات