مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ - آمریکای جنوبی

تیم فوتبال کلمبیا با تساوی که مقابل شیلی به دست آورد برای پنجمین بار به رقابت های جام جهانی راه یافت.

به گزارش افکارنیوز ، در ادامه دیدارهای مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آمریکای جنوبی بامداد امروز (شنبه) ۴ دیدار برگزار شد. در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتبال آرژانتین در ورزشگاه مونومنتال پذیرای پرو بود. آرژانتین که در این بازی لیونل مسی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت موفق شد ۳ بر یک بر میزبان خود غلبه کند.

در این دیدار ابتدا کلودیو پیزارو در دقیقه ۲۱ پرو را پیش انداخت ولی شاگردان آلخاندرو سابیا با گل هایی که اسکیل لاوتزی (۲۳ و ۳۵) و رودریگرو پالسیو (۴۷) به ثمر رساندند نتیجه را به سود خود تغییر دادند. آرژانتین با این برد ۳۲ امتیازی شد. یاران مسی پیش از این صعودشان به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را قطعی کرده بودند.

در دیداری دیگر کلمبیا در خانه خود به مصاف شیلی رفت که این بازی پر برخورد در نهایت با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ خاتمه یافت تا کلمبیا بلیت سفر به برزیل را به دست آورد. کلمبیا با این تساوی ۲۷ امتیازی شد و صعودش را قطعی کرد.

برای کلمبیا در این دیدار تئوفیلو گوئتیرس (۶۹) و رادامل فالکائو (۷۵ - پنالتی و ۸۴ - پنالتی) گلزنی کردند و شیلی هم توسط آرتور ویدال (۱۹ - پنالتی) و الکسیس سانچس (۲۲ و ۲۹) دروازه میزبان را گشود. این بازی ۱۰ کارت زرد داشت و کارلوس کارمونا از شیلی در دقیقه ۶۶ از زمین بازی هم اخراج شد.

اکوادور هم در خانه خود با تک گل دقیقه ۳۰ جفرسون مونترو یک بر صفر از سد اروگوئه گذشت. دیدار ونزوئلا - پاراگوئه هم یک بر یک خاتمه یافت. برای ونزوئلا لوئیز سیخاس (۸۲) و برای پاراگوئه ادگار بنیتز (۲۸) موفق به گلزنی شدند.

پس از انجام بازی های صورت گرفته جدول رده بندی این رقابت ها به شرح زیر است:

۱- آرژانتین ۳۲ امتیاز (صعود به جام جهانی)
۲- کلمبیا ۲۷ امتیاز (صعود به جام جهانی)
۳- اکوادور ۲۵ امتیاز - تفاضل گل ۵+
۴- شیلی ۲۵ امتیاز - تفاضل گل ۳+
۵- اروگوئه ۲۲ امتیاز
۶- ونزوئلا ۲۰ امتیاز
۷- پرو ۱۴ امتیاز
۸- پاراگوئه ۱۲ امتیاز
۹- بولیوی ۱۱ امتیاز

تیم پنجم این منطقه برای کسب سهمیه حضور در مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باید در دیدار پلی آف بین المللی به مصاف اردن، نماینده آسیا برود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات