اول آبان سرنوشت ورزش اول کشور مشخص می شود.

به گزارش افکارنیوز ، پس از ۲۳ ماه بلاتکلیفی و اداره شدن فدراسیون کشتی با سرپرست، چهارشنبه هفته آینده انتخابات فدراسیون کشتی برگزار می شود.

کشتی ایران در این مدت از لحاظ مدیریتی مشکلات بسیاری به خود دید و اتفاقاتی رخ داد که بی سابقه بوده، اما افراد فنی حاضر در کشتی اجازه ندادند این نابسامانی مدیریتی به سطوح فنی و تیم های ملی رسوخ پیدا کند و بر روی نتایج تیمهای ملی اثر بگذارد.

پس از المپیک، محمد بنا نتوانست شرایط را تحمل کند و کنار کشید تا کشتی فرنگی ثبات لازم را از دست دهد. در سوی دیگر رسول خادم که نتایج المپیک برایش راضی کننده نبود، تصمیم گرفت کارش را به نتیجه برساند و کشتی را رها نکند؛ موضوعی که در مسابقات جهانی بوداپست به حقیقت پیوست و تیم خادم پس از ۱۱ سال قهرمان جهان شد. خادم در این مدت سعی کرد اجازه ندهد مشکلات فدراسیون به تیم ملی وارد شود و حتی درون فدراسیون جزیره ای خودمختار تشیکل داد و سعی کرد تا کمبودهای فدراسیون را تا حدودی جبران کند. در واقع خادم فراتر از حیطه فنی، به کشتی کمک کرد هر چند برخی مواقع نیز رفع نیازها از توان او هم خارج بود که نمونه اش اعزام نشدن کشتی گیران به مسابقات تدارکاتی بود.

پس از این افت و خیزها، انتظار ۲۳ ماهه به سر آمده و کشتی باید رئیسش را بشناسد. حجت الله خطیب، امیررضا خادم، محمدرضا یزدانی خرم و عباس جدیدی از جمله نفراتی هستند که چشم به شرکت در انتخابات دارند. هر چند که یزدانی خرم به دلیل بازنشسته بودن باید از صالحی امیری مجور بگیرد. شنیده می شود یزدانی خرم روز یکشنبه مدارکش را به وزارتخانه داده و حالا منتظر تصمیم صالحی امیری است.

اما به نظر می رسد یکی از گزینه های اصلی برای ریاست، امیررضا خادم باشد و حتی گفته می شود جلسات متعددی در این رابطه برگزار شده است.

حجت الله خطیب هم در حالی وارد انتخابات می شود که اتفاقات نادری در دوره سرپرستی او افتاده از جمله آبرو ریزی در مغولستان و اخراج تیم ملی نوجوانان از هتل اقامت، وضعیت اسف بار اردوهای تیم ملی قبل از مسابقات جهانی، اعزام نشدن تیمهای ملی پیشکسوتان به مسابقات جهانی با وجود پرداخت تمام هزینه ها و همچنین بدهی های میلیاردی. البته کشتی ایران در المپیک و در کشتی فرنگی نتیجه ای تاریخی گرفت و کشتی آزاد ایران هم امسال قهرمان جهان شد، هر چند خیلی ها این نتایج را بیشتر به عملکرد بنا و خادم مربوط می دانند.

عباس جدیدی هم از جمله قهرمانان سابق کشتی است که اخیرا وارد شورای شهر تهران شده و راه سیاست در پیش گرفته است. سایر کاندیداها نیز شانسی نخواهند داشت و برخی از آنها با اعلام حضور خود شاید فقط به دنبال گرفتن امتیاز یا مطرح ساختن خود باشند.

با این حال فردی که چهارشنبه هفته آینده رییس می شود، باید با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کند. موضوع اول بدهی های فدراسیون است که نه فدراسیون و نه وزارت ورزش و جوانان هیچکدام واضح اعلام نکرده اند، فدراسیون کشتی چقدر بدهکار است.

موضوع مهم دیگر حفظ نیروهای فنی کارآمد و ترمیم نقاط ضعف است. رسول خادم در دو سال اخیر ثابت کرده که با برنامه وارد شده و اگر شرایط برایش مهیا شود، کشتی ایران را به روزهای طلایی اش برخواهد گرداند، هر چند که تیم او امسال قهرمان جهان هم شد تا ایران موقتا آقای کشتی جهان شود. البته خادم برای این که به برنامه هایش ادامه دهد، حتی برخی پیشنهادات مهم را رد کرد که گفته می شود معاونت ورزش قهرمانی از آن جمله بوده است، اما به هر حال باید دید رییس جدید فدراسیون کشتی چگونه می تواند خادم را حفظ کند و در بحث کشتی فرنگی از نیروهای کارآمدتر استفاده کند تا حاشیه های کشتی فرنگی جمع شود و تیم پر ستاره ایران از هم نپاشد. باید دید آیا رئیس جدید می تواند محمد بنا را به کشتی برگرداند هرچند که هنوز جای او در تیم ملی خالی گذاشته شده و در مسابقات جهانی بوداپست، چمن گلی به عنوان مربی ارشد هدایت تیم ملی فرنگی را بر عهده گرفت نه سرمربی!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات