کارشناس فوتبال ایران گفت: واقعا مطرح شدن این انتقادات درست نیست و ما که فارسی بلد بودیم چه کاری انجام دادیم که اکنون این صحبت ها را می کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، افشین پیروانی در مورد دیدار تیم ملی ایران مقابل تایلند، گفت: تیم ملی پس از مدت ها تشکیل شده و بازیکنان به مصاف تایلند می روند. سختی ها و مشکلات زیادی در این بین وجود داشت اما حسن کار اینجاست که به مصاف تایلند می رویم و آنها نمی توانند حرف زیادی مقابل ما برای گفتن داشته باشند.

وی در مورد اینکه امروز چهره ای جدید از تیم ملی می بینیم و بازیکنان تازه ای مثل مهرداد بیت آشور و دانیال داوری به تیم ملی دعوت شده اند، خاطرنشان کرد: روی این بازی هر اسمی می توان گذاشت خدا را شکر این روزها چیزی که زیاد است کارشناس است و در مورد همه چیز اظهارنظر می شود. شما دیدید فوتبال آلمان در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دچار رکود شد آن زمان حساسیت در فوتبال این کشور شرایطی را به وجود آورد که فقط حضور بازیکنان آلمانی زبان را قبول می کرد اما پس از مدتی وقتی فضا کمی آزادتر شد دیدیدم بازیکنانی مثل مهمت شول، مسعود اوزیل و یکی دو بازیکن غنایی آفریقایی به تیم ملی این کشور آمدند و وضعیت بهتر شد.

پیروانی تاکید کرد: این حرف ها که گفته می شود فلان بازیکن دورگه است را قبول ندارم. اینها اگر دورگه بودند و به ایران علاقه نداشتند راضی به حضور در تیم ملی نمی شدند. من این بازیکنان را ندیدم اما از آنها تشکر می کنم که می خواهند به تیم ملی کمک کنند. فریدون زندی، اشکان دژاگه و سایر نفراتی که تصمیم گرفتند در ایران فوتبال بازی کنند کار بزرگی انجام دادند. برخی هر روز مصاحبه می کنند و حرف هایی می زنند که اگر من جای آن بازیکنان بودم از این مسئله ناراحت می شدم. اتفاقا افتخار می کنم این بازیکنان به فوتبال ایران آمدند و از آنها تشکر می کنم.

وی افزود: مربی تیم ملی تفکر خاص خودش را دارد. شاید من عقیده داشته باشم که رضا نوروزی و محمد غلامی باید به تیم ملی دعوت شوند اما این مسئله سلیقه است و هر مربی نظر خاص خودش را دارد. اینکه بهانه گیری می شود اصلا زیبنده نیست. صحبت هایی مثل اینکه بازیکنان لژیونر فارسی بلد نیستند قانع کننده نیست ما که فارسی بلد بودیم چه کردیم؟ در زمان ما ژاپن بازیکن برزیلی داشت راموس و یک دفاع چپ این تیم که سال ها بازی های خوبی را انجام می داد اصلیتی برزیلی داشتند. گیر دادن و انتقاداتی به این شکل اصلا درست نیست. من مهرداد بیت آشور را از لحاظ فنی ندیدم اما به او احترام می گذارم باید شخصیت افراد را در نظر گرفت. این روزها دکانی باز شده و هر کسی مصاحبه می کند و موضوعاتی مثل فارسی بلد نبودن و داشتن دو ملیت را بهانه می کنند. به عنوان فوتبالیست این مملکت دوست دارم این حرف به گوش بازیکنان جدید برسد و به شخصه به خاطر حضور آنها تشکر می کنم.

پیشکسوت فوتبال ایران، در مورد اینکه ایران بازی های تدارکاتی زیادی نداشته است اظهار داشت: یک سال مانده به شروع مسابقات به جای آنکه به لیسبون برویم و بخواهیم اردو بزنیم بهتر است بازی های تدارکاتی بزرگ انجام دهیم. کره با برزیل، استرالیا با فرانسه و ژاپن با تیم های بزرگی بازی دوستانه داشته است ما هم باید چنین کاری را انجام دهیم. البته نظر سرمربی تیم ملی محترم است اما به عنوان یک بازیکن ملی که تجربه جام جهانی را دارم اعتقادم این است که انجام اردوهای بلندمدت در نزدیکی مسابقات بسیار تاثیرگذارتر است تا اینکه بخواهیم اکنون به اردوهای بلندمدت برویم چرا که به خاطر فاصله زمانی زیاد تاثیرات این اردوها از بین می رود. بهتر است حالا که جهانی شدیم با تیم های بزرگ اروپایی و آفریقای جنوبی بازی دوستانه انجام دهیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات