عضو تیم کاتای جودو گفت: انتشار خبر کذب لغو احکام مربیان تخصصی که هنوز مرکّب آن خشک نشده بی حرمتی به صاحب امضای احکام فدراسیون است یا به مربیان؟

به گزارش افکارنیوز ، محمد حسن سالاری اظهار داشت: با توجه به درخواست فدراسیون، بنا بر صحبت نداشتم ولی حرف های دور از انتظار میراسماعیلی باعث شد نکاتی را جهت روشن شدن افکار عمومی بیان کنم. واقعا رفتار مسئولان جودو کشور کجا را نشانه رفته است؟

وی ادامه داد: اگر آقایان برای مشکلات جودوی ایران همانگونه که در کاتا رفتار شد، برنامه ریزی می کنند حقیقتا باید تاسف خورد. هنگامی که با قهرمانان کاتا که در کوران ناکامی های بخش مبارزه و بداخلاقی های جاری توانسته اند با کسب عناوین مختلف آسیایی و جهانی شادی و سرافرازی را به ارمغان بیاورند و امید را در دل جامعه جودو زنده نگه دارند، اینگونه رفتار می شود تنها باید برای تن رنجور و بیمار جودوی ایران دست دعا بر آسمان برد.

عضو تیم ملی کاتای جودوی خاطرنشان کرد: مگر خواسته قهرمانان بی توقع تیم ملی کاتا جز احترام و پرهیز از دوگانگی بوده که مدیر تیم های ملی را آنگونه این رشته را تحقیر می کند و به تکذیب حقایق می پردازد. وقتی مسئولان نمی توانند به این امر پاسخ مسئولانه دهند چرا دچار تناقض گویی می شوند؟

سالاری خاطرنشان کرد: استعفای دسته جمعی تیم ملی کاتا به همراه مربیان تخصصی خود، اعتراض به روند نزولی در ۲ سال اخیر است که با نامهربانی ها سرعت پیشرفت کاتای ایران در عرصه جهانی را با ترمز بی عدالتی و بی تدبیری کشیده است. با اصرار غیرکارشناسانه و غیرمدبرانه مدام بخش مبارزه را در مقابل بخش کاتا قرار می دهند و رنگ پرچم های به اهتزاز درآمده برای جمهوری اسلامی را در میادین جهانی توسط کاتاروها را متفاوت با بخش مبارزه می دانند. این کوبیدن بر طبل اختلاف و دودستگی در خانواده جودو نیست؟ !

نایب قهرمان جهان و آسیا تصریح کرد: با این نگاه غیرمسئولانه باید بسیاری از ورزش های مدال آور این مرز و بوم را به بهانه غیرالمپیکی بودن تعطیل کرد. سطح مسابقات جهانی و بین المللی را سلایق شخصی ارزش گذاری نمی کند و اندکی تامل، درک کافی از اهمیت جریان کاتا در جهان و آینده آن به دنبال خواهد داشت. شنیده ها حکایت از برگزاری همزمان مسابقات جهانی کاتا و مبارزه در آینده دارد و در این میان سوال اینجاست که آقایان چه برنامه ای دارند؟ اگر در آینده با پشتیبانی ژاپن و کشورهای صاحبنام اروپایی، کاتا را در المپیک دیدیم مسئولان خود رابه خاطر این روزها سرزنش نخواهید کرد؟

مربی تخصصی تیم ملی عنوان کرد: انتشار خبر کذب لغو احکام مربیان تخصصی که هنوز مرکّب آن خشک نشده بی حرمتی به صاحب امضای احکام فدراسیون است یا به مربیان؟ واقعا این همه خودزنی برای چیست؟ کدام منطق می پذیرد که در ۷ سال گذشته قهرمانان ایران با هزینه های شخصی اعزام شده اند و کدام وجدان سلیمی می پذیرد که اعضای تیم ملی فقط به شرط تامین منابع مالی، یکسال برنامه ریزی و تمرین و چندین ماه اردوهای فشرده و سخت را تحمل کنند؟ این همه فرافکنی برای چیست؟

وی گفت: چرا مسئولان حرف های خودشان را هم قبول ندارند. مگر رئیس فدراسیون که از دوستان و شخصیت های قابل احترام است، اعزام به مسابقات جهانی کاتا را مهم و قطعی ندانستند و با علم به مشکلات مالی مسئولیت آن را به عهده نگرفتند؟ آیا مدیر تیم های ملی با سخنان پرشور از تساوی ارزش مدال جهانی مبارزه و کاتا و پشتیبانی از آن، در جمع ملی پوشان و مسئول کاتای کشور حرف نمی زد؟ !

قهرمان گرندپریکس ایتالیا تاکید کرد: دیگر مهم نیست که دوستان چه گفته اند، مصیبت آن است که انکار و تکذیب نهادینه شده و طبیعتا در این فضای آشفته اگر تکذیب این حرف ها هم شنیده شود جای تعجب نخواهد بود. اعتقاد ما این است که فدراسیون تنها با تخصیص ۱۰ می توانند ملی پوشان را کمک کنند. خوشبختانه کاتای ایران با سرعت، خود را جزء ۳ تیم برتر دنیا مطرح کرده و به جایی رسیده که فدراسیون جهانی جودو به تمجید از کاتا ایران پرداخته است اما متاسفانه در عین ناباوری ۲ سال پی در پی به بهانه های متعدد ایران از حضور درصحنه جهانی محروم می شود.

سالاری گفت: بیاییم به جای اینکه مدام گذشتگان را مقصر بدانیم و افکار عمومی را تنها در ارتقای رنکینگ ملی پوشان دلخوش کنیم به فکر آینده باشیم. بیاییم با ایجاد همدلی موقعیت را به نحوی برای تمام بخش ها فراهم کنیم تا نتیجه اش را در میادین بین المللی و مسابقات آینده ببینیم. از مسئولان انتظار داریم با افقی بلند از آسیب دیدن جودو در اذهان عمومی جلوگیری کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات