رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: محرومیت مادام العمر وزنه برداران المپیکی کذب محض است و صحت ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، حسین رضازاده از لهستان در پاسخ به این سوال که بر اساس گفته های علی مرادی دبیر کنفدراسیون آسیایی وزنه برداری، وزنه برداران المپیکی به دلیل شرکت نکردن در مسابقات جهانی با محرومیت مادام العمر روبه رو خواهند شد، اظهار داشت: چنین چیزی صحت ندارد و در اجلاسی که پیش از مسابقات جهانی برگزار شد، بار دیگر تاکید کردند و قوانین جدید را اعلام کردند که براین اساس وزنه برداران باید در فاصله ۳ ماه مانده تا آغاز مسابقات جهانی و یا قاره ای زیرنظر فدراسیون جهانی قرار بگیرند و به وادا نیز اسمش اعلام شود. اما آنها هیچ گاه در ارتباط با چنین محرومیت هایی قانونی وضع نکردند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری خاطرنشان کرد: در صورتی که وزنه برداران ما و یا هر کشور دیگری که چند وقتی از تیم جدا بودند، بخواهند به مسابقات بازگردند باید از ۳ ماه قبل فدراسیون جهانی را مطلع کنند تا این ورزشکاران زیر نظر فدارسیون جهانی باشند.

وی افزود: بر همین اساس اینکه گفته می شود المپیکی های ما بازی های آسیایی و مسابقات جهانی آینده را از دست داده اند کذب است و در صورت بازگشت المپیکی ها پس از مسابقات جهانی شک نکنید که آنها بدون هیچ مشکلی می توانند در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی سال آینده بدون حاضر شوند.

رضازاده در ارتباط با شرایط تیم ایران عنوان کرد: عملکرد تیم ایران خوب بوده آن هم در سبک وزن ها که کار بسیار دشوار است. تقیان با اختلاف یک کیلویی چهارم شد و تاکنون نیز تیم ایران در رتبه چهارم قرار دارد و می تواند در رقابت با روسیه، چین، لهستان، کره شمالی و کلمبیا نیز موفق باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تیم ایران به نظر شما چه نتیجه ای را در مسابقات جهانی خواهد گرفت، تصریح کرد: نمی توان از هم اکنون این مورد را پیش بینی کرد و سطح مسابقات امسال از المپیک نیز بالاتر است و همان گونه که دیدید در وزن ۸۵ کیلوگرم نفر اول المپیک چهارم شد و پیش بینی نتایج تیم ایران سخت است. ما تاکنون خوب کار کرده ایم و امیدواریم نتایج خوبی را بگیریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات