هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر راه آهن سورینت پس از ۱۱۰ هفته به صدر جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش افکارنیوز ، هفته چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۵: ۳۰ امروز (یکشنبه) با برگزاری ۳ دیدار پیگیری شد که در حساس ترین دیدار پرسپولیس در ورزشگاه تختی تهران میهمان راه آهن سورینت بود، دیداری که در پایان به برتری یک بر صفر پرسپولیس انجامید تا این تیم به صدر جدول صعود کند.

پرسپولیس که برای رسیدن به صدر جدول به ۳ امتیاز دیدار مقابل راه آهن چشم دوخته بود در نیمه نخست این بازی به هیچ عنوان چهره یک تیم باانگیزه صدرنشینی را نداشت و سردرگم و بی برنامه نشان می داد.

در روزی که علی دایی به علت محرومیت روی سکوهای ورزشگاه کنار رویانیان نشسته بود، تیم پرسپولیس در نیمه نخست بازی تنها یک بار روی دروازه راه آهن خطر جدی ایجاد کرد که آنهم مربوط به دقیقه ۱۹ بود، جایی که سیدمهدی سیدصالحی پس از دریافت پاس محمدرضا خلعتبری با دروازه بان راه آهن تک به تک شد که توپ را به بیرون زد.

پرسپولیس در دقیقه ۲۱ بازی توانست دروازه راه آهن را باز کند اما ثانیه ای قبل از اینکه سیدمهدی سیدصالحی تور دروازه فلاح زاده را به لرزه درآورد داور در سوت خود به نشانه خطای بنگر که آخرین پاس را به مهاجم سرخپوشان داده بود، دمید.

در نیمه اول که با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید، توپ بیشتر در میانه میدان ضربه خورد و تیم ها با شوتزنی به دنبال گشودن دروازه هم بودند که راه به جایی نبردند و به امید گلزنی در نیمه دوم و رسیدن به ۳ امتیاز در نیمه دوم به رختکن رفتند.

سرخپوشان در آغاز نیمه دوم خیلی زود به گل رسیدند. پس از آنکه در دقیقه ۴۶ سیدمهدی سیدصالحی توسط مدافعان راه آهن پشت محوطه جریمه این تیم متوقف شد داور اعلام خطا کرد که ضربه خطا را محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۴۷ با ضربه ای فنی به تور دروازه شاگردان ابراهیم زاده چسباند.

راه آهن پس از گل پرسپولیس برنامه ای برای تغییر نتیجه نداشت و ضربه ای که رضا خالقی فر در دقیقه ۵۵ از زاویه بسته زد، قابل ذکرترین فرصت این تیم برای جبران گل خورده بود.

در شرایطی که تیم راه آهن سردرگم نشان می داد، این تیم پرسپولیس بود که در دقیقه ۶۶ توسط سیدمهدی سیدصالحی تیر افقی دروازه فلاح زاده را به لرزه درآورد. مهاجم پرسپولیس ارسال عالیشاه را با ضربه سر همراه کرد که به جای تور به تیر دروازه نشست.

۱۰ دقیقه پایانی مسابقه را می توان بی هیچ برو، برگشتی به نام راه آهن نوشت. توفان راه آهن از دقیقه ۸۱ آغاز شد. در فاصله ۹ دقیقه مانده به پایان بازی بهنام برزای در مصافی تک به تک با نیسلون ناکام ماند و قبل از آنکه ضربه برگشتی را بزند توسط رضا حقیقی متوقف شد که داور از کنار این خطای مشکوک به پنالتی به سادگی گذشت.

بهادر عبدی که در دقیقه ۸۶ نتوانست از ۶ قدم دروازه نیلسون را باز کند و در دقیقه ۸۸ تیر دروازه سرخپوشان را به لرزه درآورد. پرسپولیس با این برد با ۲۶ امتیاز به صدر جدول صعود کرد.

در ۲ دیدار دیگر امروز که در شیراز و اهواز برگزار شد، نتایج زیر رقم خورد:
* فجرسپاسی شیراز صفر - سایپای البرز یک
گل: سجاد شهباززاده (۳۸)

* استقلال خوزستان یک - تراکتورسازی تبریز ۴
گل ها: میلاد میدوادی (۴۴) برای استقلال و کریم انصاری فرد (۸،۸۳ و ۸۷) و حبیب گردانی (۴۳) برای تراکتورسازی.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات