سرمربی پیشین تیم فوتبال ملوان بندر انزلی گفت: سال ها پیش، یکی از اساتید در مشهد به من پیشنهاد تبانی داد که ما قبول نکردیم.

به گزارش افکارنیوز ، نصرت ایراندوست در مورد وجود تبانی در فوتبال ایران اظهار داشت: این موارد در فوتبال وجود دارد. متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که تابه حال برای رفع آن اقداماتی صورت نگرفته است. البته ۶۵ ماه پیش در لیگ یک اقداماتی صورت گرفت اما باید جدّیت بیشتری باشد.

وی ادامه داد: ممکن است در این قضیه یکی دو نفر آدم ضعیف را قربانی کنند تا سر و صداها بخوابد. متأسفانه افرادی وارد این قضیه می شوند که یا کم تجربه هستند یا میل به سریع بزرگ شدن دارند، عموماً به این گونه افراد پیشنهاد تبانی داده می شود.

سرمربی پیشین ملوان ضمن بیان اینکه به او پیشنهاد کار با یک دعانویس را داده بودند، عنوان کرد: سال ۸۳ و زمانی که در ملوان بودم، با من تماس گرفتند و گفتند که با یک دعانویس کار کنم و اگر این طور شود موفقیتم تضمین شده است! من گفتم: ما در تیم ارتشی کار می کنیم و تمام فعالیت مان زیر نظر است و به قول معروف «مو را از ماست می کشند» ، هرچند اگر در تیم نظامی هم نبودم این پیشنهاد را قبول نمی کردم.

ایراندوست از یک پیشنهاد تبانی در فوتبال ایران پرده برداری کرد و گفت: سال ۷۵ یا ۷۶ ما در دسته دوم حضور داشتیم و به عنوان قهرمان به دسته اول صعود کرده بودیم. بازی آخر ما در مشهد بود و اتفاقاً تیم مشهدی برای صعود به دسته یک که آن زمان حکم لیگ برتر را داشت به امتیاز بازی با ما نیاز داشت و به نوعی نباید بازنده می شد. همان موقع یکی از «اساتید» پیش ما آمد و به من پیشنهاد تبانی داد که من از این پیشنهاد ناراحت شدم و قبول نکردم.

وی ادامه داد: ما به میدان رفتیم و یک بر صفر هم از حریف مان پیش بودیم که در نیمه دوم روی یک اتفاق فوتبالی حریف به گل رسید و بازی یک یک شد تا ملوان به عنوان قهرمان و «ابومسلم» به عنوان تیم دوم صعود کنیم. یادم می آید قبل از بازی آن فرد حتی پیش ما گریه و زاری کرد اما ما پیشنهادش را قبول نکردیم چون معتقد بودیم نباید حق کسی را ضایع کرد.

سرمربی پیشین ملوان در پاسخ به این سؤال که آیا از سوی مشهدی ها پیشنهاد مالی دریافت کرده بود، به تسنیم گفت: اصلاً بحث مالی نبود. آن آقا پیش ما احترام داشت و احساس می کرد ما درخواستش را اجابت می کنیم، به خاطر همین پیش ما آمد، هرچند آن موقع زیاد شرایط حاد نبود و به نوعی از سال ۸۰ به بعد اوضاع خراب شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات