در حالی که برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در فصل زمستان محتمل به نظر می رسد، بسیاری با برپایی این رویداد در این فصل مخالف هستند. شاید مهم ترین مخالفان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در زمستان طرفداران فدراسیون ورزشهای زمستانی باشند.

به گزارش افکارنیوز ، فدراسیون جهانی اسکی هم از چندی پیش مخالفت خود را با برگزاری جام جهانی در زمستان اعلام کرده بود. دلیل مخالفت هم کاملا روشن است. هم زمانی جام جهانی ۲۰۲۲ با المپیک زمستانی ۲۰۲۲!

ژیان فرانکو کاسپر، رییس سوییسی فدراسیون جهانی اسکی با ابراز نگرانی از برگزاری جام جهانی در زمستانی تاکید کرده که هر فدراسیون ورزشی باید به دیگر ورزش ها احترام بگذارد.

هم وطن سوییسی او یعنی سپ بلاتر، رییس فیفا که درابتدا مخالف برگزاری جام جهانی قطر در فصل زمستان بود حالا به موافق پروپا قرص برگزاری مهم ترین رویداد فوتبالی جهان در فصل سرما تبدیل شده است. در حالی که بلاتر پیشنهاد برگزاری جام جهانی قطر را در ماه نوامبر داده بود، میشل پلاتینی ریاست یوفا پیشنهاد داده بود این رقابت ها در ماه ژانویه و نزدیک به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ برگزار شود اما رییس فدراسیون جهانی اسکی در پاسخ به این پیشنهادات گفته بود که برگزاری جام جهانی در ماه ژانویه که اوج برگزاری بازیهای المپیک زمستانی است خطر بزرگ برای ورزشهای زمستانی است.

کاسپر هم چنین تاکید کرده بود که برپایی جام جهانی فوتبال در فصل سرما و در هنگام برگزاری رقابت های اسکی می تواند تعداد تماشاگران ورزش های زمستانی را از حالت عادی کم تر کند.

او همچنین از توجه بیشتر رسانه ها به جام جهانی فوتبال در آن زمان و توجه کم تر به ورزش های زمستانی به خصوص المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ابراز نگرانی کرده بود. ژیان فرانکو کاسپر حتی پا را فراتر گذاشته بود و در اظهار نظری گفته بود که برپایی جام جهانی قطر در فصل زمستان المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را نابود می کند. او با بیان اینکه جام جهانی در زمستان اسپانسرهای مالی ورزش های زمستانی را دور می کند، تاکید کرده بود: جام جهانی در زمستان طرفدران ورزشهای زمستانی را هم بی انگیزه می کند.

نکته مهم آن است که پیشنهاد قطری ها برای برگزاری جام جهانی در فصل زمستانی پر بی راه نبوده؛ برگزاری دیدارهای فوتبال در فصل تابستان در گرمای ۴۰ درجه ای قطر چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد. در این میان طرفداران ورزشهای زمستانی هم نمی خواهند مهم ترین رویداد ورزشی در این این عرصه تحت الشعاع جام جهانی فوتبال قرار گیرد. حالا باید دید رقابت این دو رییس سوییسی فدراسیون های جهانی به چه سرانجامی می رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات