دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: بنابر اعلام فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) بخشی از محدودیت های مالی علیه فوتبال ایران لغو شده است.

به گزارش افکارنیوز ، مهدی محمد نبی بااشاره به نامه قائم مقام فدراسیون بین المللی فوتبال به ایران افزود: فیفا اعلام کرده است که از این پس امکان پرداخت حق ماموریت داوران و ناظران اعزامی ایران به مسابقات برون مرزی فراهم شده است.

پیش از این به سبب تحریم های مالی بانکی اعمال شده علیه ایران، امکان پرداخت حق ماموریت داوران و ناظران اعزامی ایران از سوی فیفا وجود نداشت.

به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، بالغو این محدودیت ها از این پس داوران و ناظران ایرانی که قضاوت و نظارت مسابقات بین المللی را بر عهده داشته باشند می توانند حق الزحمه خود را از طریق سفارت ایران در سوئیس از فیفا دریافت کنند.

بخش زیادی از اموال فدراسیون فوتبال به دلیل تحریم های بانکی علیه ایران در حساب های بانکی خارج از کشور توقیف شده که هنوز مشکل این دارایی ها حل نشده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران معتقد است که برداشته شدن این محدودیت، قدم اولیه برای رفع کل محدودیت های مالی علیه این فدراسیون تلقی می شود.

دفترکنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکاکه ناظربرتحریم های ایران است شهریور ماه اعلام کرده بود که روند کارهای اداری برای لغو تحریم ها در ارتباط با فعالیت های مرتبط با مسابقات ومراسم های ورزشی، حمایت از بازیکنان، مربیگری، داوری وآموزش درایران انجام شده است.

درهمین حال قراراست، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیر روز چهارشنبه آینده (۱۵ آبان ۹۲) جهت افتتاح کنگره علم و فوتبال وارد تهران شود، درجریان این سفرمسئولان فدراسیون فوتبال برای بازپس گرفتن یک میلیون دلار پول بلوکه شده فوتبال ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا نیز رایزنی خواهند کرد.

این یک میلیون دلارمربوط به ۸ بازی ایران درمرحله مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۱۰ تحت هدایت علی دایی وافشین قطبی است که برای هربازی کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۲۵هزاردلار به فدراسیون فوتبال اختصاص داده بود. با توجه به اینکه پول کنفدراسیون فوتبال آسیا دربانک استاندارد چارترز آمریکا نگهداری می شود، اقدام به بلوکه این یک میلیون دلار کرده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات