رییس اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است که حضور سپ بلاتر در تهران الزاما امتیاز خاصی را برای ایران به دنبال ندارد اما می توان از این حضور برای ایجاد حسن روابط استفاده کرد.

به گزارش افکارنیوز ، سید مصطفی هاشمی طبا درباره حضور رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در تهران اظهار کرد: در درجه اول باید از این حضور برای ایجاد حسن روابط استفاده کرد. در دیدارهایی که بلاتر از ایران خواهد داشت، می شود کاری کرد که دیدگاهش نسبت به کشور و تیم های ما ارتقا پیدا کند و یک نوع رابطه متقابل ایجاد شود. فیفا پروژه ای کار می کند و این طور نیست که خواست یک فرد همه چیز را تعیین کند. البته نظر بلاتر می تواند در برگزاری دیدارهای تدارکاتی به تیم ملی ما کمک کند.

هاشمی طبا همچنین گفت: نباید فکر کنیم که می شود از بلاتر امتیاز خاصی گرفت. نباید در دیدار با او به سراغ درخواست های غیرطبیعی برویم. فیفا روی برنامه کار می کند پس نباید از بلاتر توقع داشته باشیم که امتیاز خاصی به ما بدهد.

رییس اسبق دستگاه ورزش کشور در ادامه با بیان این که" اگر مورد خاصی وجود داشته باشد، می شود با بلاتر مطرح کرد" ، گفت: در آستانه دیدار تاریخی با استرالیا ژائو هاوه لانژ، رییس وقت فیفا به ایران آمد. آن زمان تیم ملی شش بازیکن محروم داشت. کریم باقری حتی چند جلسه محروم شده بود. با هاوه لانژ صحبت کردیم و او تمام محروم های ما را بخشید و محرومیت باقری را به یک جلسه کاهش داد و او توانست در دیدار برگشت با استرالیا بازی کند. اگر چنین مسائلی وجود داشته باشد، می توانیم از بلاتر کمک بگیریم.

وی در ادامه به لزوم برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی اشاره کرد و از نقش بلاتر در کمک به ایران، گفت: برخی تیم های اروپایی از رقابت های مقدماتی جام جهانی حذف شدند و برخی تیم ها مثل بوسنی به جام جهانی صعود کرده اند. بلاتر می تواند کاری کند که ما بازی های تدارکاتی خوبی با این تیم ها داشته باشیم.

هاشمی طبا در ادامه به درخواست ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: می توانیم از او درخواست کنیم که از ما حمایت کند، اما او نمی تواند در منظر عام چیزی بگوید که علیه کشورهای دیگر باشد. اول باید شرایط میزبانی را خودمان فراهم کنیم تا AFC بهانه ای نداشته باشد.

وی ادامه داد: نمی توانیم همین طور خشک و خالی امتیاز خاصی بگیریم. مثلا هنوز درباره جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار است در قطر برگزار شود، حرف و حدیث هست. ما باید بیشتر روی پای خودمان باشیم تا این که به بلاتر متکی باشیم.

معاون رییس جمهور در دوران اصلاحات در ادامه درباره دیدار بلاتر با دکتر روحانی، اظهار کرد: این دیدار تشریفاتی است و نباید انتظار خاصی از آن داشته باشیم. رییس جمهور هم نباید به بلاتر چیزی بگوید که او احساس کند به او نیازمندیم.

این پیشکسوت عرصه مدیریت ورزش همچنین درباره برنامه های فرهنگی فدراسیون فوتبال برای ایام جام جهانی در برزیل، گفت: ما حرف های الکی زیادی می زنیم! مثلا می گوییم قصد داریم در جام جهانی فرهنگ مان را نشان دهیم، ولی این کار ممکن نیست. جام جهانی محل برگزاری دیدارهای فوتبال است و بهترین فرهنگی که می توانیم نشان دهیم، رفتار بازیکنان و قدرت تیمی است.

وی افزود: اگر در جام جهانی ضعیف باشیم تمام این حرف ها باد هواست، اما اگر خوب ظاهر شویم، مطبوعات جهان بیشتر به ما توجه خواهند کرد. طبیعی است که در جام جهانی اسم و مشخصات همه تیم ها در جراید منتش می شود و ما نمی توانیم از این فراتر برویم. البته درست است که اگر به فینال جام جهانی برسیم، همه رسانه ها از ما فیلم نشان می دهند. شرایط اجتماعی ما را مورد بررسی قرار می دهند و از این قبیل برنامه ها پخش می کنند!

هاشمی طبا ادامه داد: مهم این است که اگر نمی توانیم در برزیل قدرتمند و خوش اخلاق باشیم خیلی بیشتر در معرض نگاه سایرین قرار می گیریم. پخش عکس و پوستر و این مسائل چندان قابلیت اجرایی ندارد، چون در استادیوم که غیر قانونی است و در سطح شهرها هم محدودیت دارد. نباید خیلی توقعات خارج از ورزش داشته باشیم.

وی درباره احتمال برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و این قبیل موارد در برزیل گفت: مگر در جام جهانی آلمان چه کردند؟ جز این بود که مسائلی ایجاد شد و به برخی اتهام زدند که تی شرت ها را فروختند و این قبیل موارد؟ ! ممکن است در برزیل نمایشگاه های همزمان برای همه کشور ما بگذارند که می توانیم در آن حضور پیدا کنیم، ولی بیشترین کاری که می توانیم بکنیم درون زمین چمن است.

هاشمی طبا در پایان گفت: در داخل مستطیل سبز است که همه دوربین ها و خبرگزاری ها عملکرد تیم ملی را نمایش می دهند. اگر در زمین قدرتمند ظاهر شویم مورد توجه قرار می گیریم، ولی اگر ضعیف باشیم و نتیجه نگیریم می گویند ایران هم از آسیا آمده بود و حذف شد!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات