از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام شد

طبق نتایج محاسبات و تحقیقات انجام شده، هزینه های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، رقم بالایی را نشان می دهند، به طوری که این رقم تقریبا حدود ۸.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است.

به گزارش افکارنیوز ، نتایج تحقیق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که تعداد تصادفات در کشور طی دو دهه گذشته رو به افزایش بوده و از ۳۲ هزار و ۵۰۵ فقره در سال ۱۳۷۳ به ۱۱۷ هزار و ۲۵۶ فقره در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

همچنین تعداد متوفیان و مصدومان ناشی از این تصادفات نیز افزایش یافته است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشره در سال ۱۳۹۰، بیشترین متوفیان ناشی از حوادث رانندگی مربوط به استان های فارس (۸ درصد) ، تهران (۸ درصد) و خراسان رضوی (۸ درصد سهم) است و همچنین بیشترین مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۰ مربوط به استان های تهران (۱۱.۳درصد) و خراسان رضوی (۹.۶ درصد) است.

طبق نتایج محاسبات و تحقیقات انجام شده، هزینه های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، رقم بالایی را نشان می دهند، به طوری که این رقم تقریبا حدود ۸.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است و تعمیم این میزان خسارت برای سال ۱۳۹۰ با فرض ثابت ماندن ضرایب برآورد شده، تقریبا معادل ۵۱ هزار ۹۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات