ویسی:

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان که امسال تیمش در نیم فصل اول پس از پشت سرگذاشتن فراز و نشیب های بسیار با کسب ۱۷ امتیاز جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داد، معتقد است تیمش باتوجه به استراتژی هایی که برای آن تعریف شده بود، عملکرد نسبتا خوبی داشته است.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالله ویسی درباره عملکرد تیمش در نیم فصل نخست، سطح لیگ، لیست مازاد و جذب بازیکن، ماندن یا نماندن سه بازیکن مطرح تیمش و دیگر مسایل به صحبت پرداخت که در ادامه می خوانید.

** عملکرد تیم تان را در نیم فصل اول چطور دیدید؟

تیم ما عملکرد نسبتا خوبی داشت و توانستیم بر اساس آن استراتژی ای که برای تیم تعریف کرده بودیم، که از هر پنج بازی، هشت امتیاز به دست آوریم، تقریبا به شش امتیاز برسیم. به نظرم این آمار برای تیمی که اولین سال حضورش در لیگ برتر می باشد و می خواهد در اولین تجربه خود، در لیگ بماند و جایگاه خود را محکم کند، خوب بوده است. مطمئنا در نیم فصل دوم با اضافه کردن بازیکنانی که قصد جذب آن ها را داریم، عملکرد تیم مان بهتر خواهد شد.

** نظرتان درباره عملکرد بازیکنان باتجربه و جوان ترهای تیم چیست؟

به نظرم بازیکنان باتجربه تیم ما نسبت به جوان های تیم بسیار بهتر کار کردند و شاید هم بالاتر از حد انتظار ظاهر شدند و البته در دیدارهایی هم بود که تجربه آن ها باید به ما برای حفظ نتیجه کمک می کرد که این بازیکنان احساساتی کار کردند. در کل بازیکنان باتجربه مان خوب کار کردند و من از آن ها راضی هستم. جوان های تیم نیز باید در ادامه تلاش بیشتری کنند و دوندگی، دل و جرات و شهامت بیشتری داشته باشند. متاسفانه بازیکنان جوان ما در نیم فصل نخست به این صورت نبودند و اگر در نیم فصل دوم هم مانند نیم فصل اول کار کنند، من مجبور هستم برای حفظ آبروی خودم، باشگاه و مردم خوزستان به باتجربه های تیم، بازی دهم.

** در نیم فصلی که گذشت مشکل تیم را بیشتر در چه پست ها یی دیدید؟

ما اصلا دفاع چپ و راست نداریم و در نیم فصل اول در این پست ها با مشکل مواجه بودیم. همچنین برای حضوری بهتر در نیم فصل دوم به یک مهاجم نوک سر زن نیاز داریم.

** تاکنون برای جذب بازیکن در این پست ها چه اقداماتی انجام داده اید؟

با گزینه های مورد نظر که از لیگ برتر و دسته یک کشور هستند، در حال رایزنی می باشیم و تا دو، سه روز آینده کارمان در این زمینه به پایان می رسد. اکنون هم نمی توانم گزینه های مورد نظرمان را نام ببرم.

** چه بازیکنانی در لیست مازاد شما قرار گرفتند؟

حامد محمودی با باشگاه تسویه حساب کرد و از تیم جدا شد. منصور نعامی و مهدی نظری هم در لیست مازاد تیم قرار گرفتند. همچنین قرار بود، دو بازیکن دیگر هم در این لیست قرار داشته باشند که به آن ها فرصت داده ام اما اگر در نیم فصل دوم دیدم که عملکردشان طبق آن چه که می خواهم نیست، آن ها را هم کنار می گذارم و البته بازیکنی هم جایگزین این نفرات نمی کنم.

** در اوایل مسابقات درون دروازه از فابیو کاروالیو استفاده می کردید اما در ادامه با مصدومیت این بازیکن، پرویز کریمی جایگزین وی شد و تقریبا پس از آن به عنوان گلر ثابت تیم در تمام مسابقات درون دروازه قرار گرفت، چه شد که در ادامه از کاروالیو استفاده نکردید؟

من اول فصل هم گفته بودم که ما در تیم مان بازیکن فیکس و یا ذخیره نداریم و برای دروازه هم گلر اول و یا دوم نداریم و هر کدام از بازیکنان بهتر باشند، درون دروازه قرار می گیرند. به هر حال در ابتدا باتوجه به این که کاروالیو تجربه بیشتری داشت، بیشتر از او استفاده می کردیم تا این که او مصدوم شد و وقتی کریمی جایگزین او شد، عملکردش بسیار خوب و مناسب بود. اوج کار کریمی هم در آخرین دیدار ما در نیم فصل اول، مقابل پرسپولیس بود و باتوجه به این که می دانستیم پرسپولیس، توپ هایش را ارسال می کند و بازی مستقیمی را انجام می دهد، دیدیم ما دروازه بانی را می خواهیم که قد بلندتر و خروج های خوبی داشته باشد که درنهایت کریمی را درون دروازه گذاشتیم که جواب هم داد. ما از هر دو دروازه بان تیم و البته از آهکی گلر سوم مان هم راضی هستیم. هنوز نتوانسته ایم از آهکی استفاده کنیم. او هم واقعا با انگیزه کار می کند و امیدوارم در ادامه بتوانیم از او هم بهره ببریم. ما در این پست برای جذب بازیکن احساس نیاز نمی کنیم.

** باتوجه به خبرهایی مبنی بر پیشنهاد استقلال تهران به حسین کعبی، میلاد میداوودی و ایمان مبعلی آیا در این زمینه پیشنهاد کتبی ای به دست شما رسیده است؟

تاکنون پیشنهاد کتبی ای در این خصوص به ما داده نشده است ولی اگر بازیکنی بخواهد از تیم ما برود از نظر من آزاد است و می تواند برود. پیشرفت بازیکنان برای ما مهم و قابل اهمیت است.

** به هر حال این نظر شخصی شماست، آیا باشگاه هم درخصوص رفتن این بازیکنان چنین نظری دارد؟

نمی دانم نظر باشگاه در این باره چه می باشد و البته فکر نمی کنم که موافقت هم کند؛ تاکنون در این زمینه با باشگاه صحبتی نداشته ام چرا که پیشنهاد مکتوبی هم به دست ما نرسیده است که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

** هنوز هم معتقد هستید که می توانید به نیمه بالای جدول برسید؟

تیم ما با آن چه از نظر امتیاز گرفتن مدنظر من بود، شش امتیاز عقب است و همان طور که قبلا هم گفته ام هدف ما این است که تا پایان لیگ خودمان را به نیمه بالایی جدول برسانیم که مطمئنا به این مهم هم می رسیم. به نظرم اکنون هم تقریبا به آن جایگاه نزدیک هستیم و اگر یک امتیاز دیگر به دست می آوردیم، اکنون در نیمه بالای جدول بودیم که متاسفانه به این صورت نشد. به هر حال مطمئن هستم در نیم فصل دوم تمام کمی و کاستی های مان را در نحوه امتیازگیری جبران خواهیم کرد.

** ارزیابی شما از سطح لیگ در نیم فصل اول چیست؟

به نظرم شاهد بازی های بسیار خوبی از سوی تیم ها نبودیم. تیم ها به دنبال امتیاز گرفتن بودند و کسی به دنبال بازی کردن نبود. تمام تیم ها برای رسیدن به امتیاز با استرس کار می کردند که این موضوع باعث شد از نظر کیفی، بازی های خوبی در نیم فصل اول نبینیم. نمی دانم در نیم فصل دوم کیفیت بازی ها بهتر خواهد شد یا خیر و در این زمینه چیزی مشخص نیست. ممکن است استرس بازیکنان و مربیان بازهم در نیم فصل دوم بالا باشد.

** تمرینات تیم برای نیم فصل دوم از چه زمانی شروع خواهد شد؟

پس از آخرین بازی مان برابر پرسپولیس، چهار روز به بازیکنان تیم استراحت دادیم و از یکشنبه به مدت سه روز در اهواز تمرین می کنیم و پس از آن به خاطر در پیش بودن عاشورا و تاسوعا، تمرینات را تعطیل خواهیم کرد و از شنبه آینده، بازهم تمرینات مان را آغاز می کنیم. احتمال دارد در ادامه تمرینات مان دو شب در اندیمشک اردو برپا کنیم و شاید بازی دوستانه ای هم در این اردو داشته باشیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات