گلایه اهالی صالح آباد از اوضاع نابسامان ورزش؛

جمعی از مردم و جوانان ورزشدوست منطقه محروم و مرزی صالح آباد از کمبود امکانات و تجهیزات و اوضاع نامناسب ورزشی در این منطقه اظهار نارضایتی و گلایه کرده و خواهان چاره اندیشی مسؤولان شهرستان و استان شدند.

به گزارش افکارنیوز ، یک عضو پیشکسوت هیأت کشتی با چوخه صالح آباد گفت: ورزش در صالح آباد حال و روز خوشی ندارد و مسؤولان به خواسته های ورزشی جوانان این بخش چندان توجهی نمی کنند این در حالی است که هیچ سرگرمی دیگری برای جوانان مشتاق این بخش وجود ندارد.

اکبر خزیمه افزود: خوشبختانه جوانان این منطقه در بخش ورزشی از جمله کشتی باچوخه بسیار بااستعداد و باانگیزه هستند و حتی در هفته های گذشته با سایر تیمهای قدرتمند شهرستانی مسابقه دادند و رتبه های بسیار خوبی هم کسب کردند، اما یک تشک کشتی و امکانات و بودجه ندارند تا در آنجا تمرین کنند و یا مسابقه بدهند که این مهم به یکی از دغدغه های مهم جوانان این مرز و بوم تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما نداشتن کمترین بودجه و اعتبار است که حتی هیأت برای اهدای کمترین جوایز این مسابقات مشکل دارد که مدتی با کمک و مساعدت بخشداری و دهیاری ها تنور این مسابقات را گرم کردیم و به راهمان ادامه دادیم.

رئیس شورای اسلامی بخش صالح آباد هم گفت: صالح آباد با صد کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان و وجود باندهای مافیای موادمخدر و تهاجم فرهنگی بیگانگان از آن سوی مرزها ایجاب می کند که مسؤولان بیشتر جوانان را دریابند و آنها به هر طریقی که صلاح می دانند کمک کنند تا از گزند آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در امان باشند که یکی از این حوزه ها و بسترهای امن، بخش ورزش و تربیت بدنی است که باید آن را جدی گرفت.

علیجان پوسفی افزود: سالهای نه چندان دور صالح آباد یک تشک کشتی داشت که جوانان از آن استفاده می کردند، اما مدتهاست که از آن خبری نیست و همه می گویند، اداره ورزش تربت جام به شهرستان منتقل کرده است که این در واقع نوعی بی مهری و کم لطفی در حق صالح آبادی هاست و باید هر چه سریعتر آن را به این بخش برگردانند.

مربی کشتی گیران صالح آبادی هم گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ جوان علاقه مند به کشتی در حال فراگیری و تمرین فنون کشتی باچوخه در صالح آباد هستند که هفته ای دو تا سه روز تمرین دارند و به علت نداشتن تشک کشتی چند ماهی در گود خاکی محوطه تربیت بدنی صالح آباد تمرین و مسابقه برگزار می کردیم و با استقبال بی نظیر تماشاچیان مردمی و ورزش دوست مواجه شد، به طوری که در برخی مواقع بیش از ۵۰۰ نفر از این مسابقات و تمرینات دیدن می کردند.

شعیب خزیمه افزود: با سردشدن هوا یکی از ادارات که سالن اختصاصی مجهز به تشک کشتی دارد را کرایه کردیم و در آن جا مشغول بکار شدیم، اما به علت نداشتن بودجه و اعتبار برای پرداخت کرایه از ادامه کار ما جلوگیری کردند و الان هم کشتی گیران سرگردان و حیران مانده اند که چکار کنند و کسی هم پاسخگو نیست و اداره ورزش و جوانان تربت جام هم توجهی نمی کند.

یک عضو دیگر هیأت کشتی باچوخه صالح آباد هم ضمن قدردانی از مسؤول افتخاری اداره تربیت بدنی صالح آباد خاطرنشان کرد: گرچه ایشان نهایت همکاری را با هیأت دارند و با علاقه فراوان و خاصی جوانان را تشویق می کند، اما کافی نیست، چون با وجود مکاتبات، تماسها و پیگیریهای فراوانی که با اداره ورزش تربت جام داشته اند تاکنون نتیجه دلخواه و مثبت حاصل نشده است.

عزیزی تصریح کرد: همه اعضای هیأت کشتی صالح آباد به صورت افتخاری در راستای حفظ و سلامتی جوانان علاقه مند به کشتی در خدمت هستند و آنها را از اطراف و اکناف روستاهای بخش جمع کرده و سر و سامان داده اند و حتی یک مربی هم استخدام کرده اند که وی به طور رایگان و افتخاری هفته ای دو سه بار از مشهد به عشق این بچه ها به منطقه می آید و با آنها از سر صدق و صفا کار می کند، اما کسی آنها را کمک نمی کند.

یک کشتی گیر پیشکسوت هم تأکید کرد: متأسفانه اداره ورزش تربت جام در پاسخ گلایه یکی از اعضای هیأت مبنی بر کمبود امکانات و تجهیزات و نداشتن تشک کشتی عنوان کرده، صالح آباد بخش است شهرستان که نیست، مگر اینکه به شهرستان ارتقا یابد تا مشکلات حل شود.

محمود دهقانی اضافه کرد: صالح آباد با ۹۴ روستا و ۵۰ هزار نفر جمعیت و از طرفی تصویب هیأت دولت مبنی بر شهرستان شدن آن، در واقع شهرستانی است در قالب بخش که این چنین ناجوانمردانه با سایر بخشهای کم جمعیت و نوپای دیگر تربت جام مقایسه می شود، در حالی که بیش از ۶۰،۷۰ سال است که قدمت بخشداری و شهرداری دارد.

جوان دیگری هم گفت: یکی از مشکلات مهم اداره تربیت بدنی صالح آباد کمبود نیروی انسانی است که فقط یک نیروی قراردادی سرایدار دارد و مسؤول اداره آن هم نیروی شاغل در اداره و نهاد دیگری است که به صورت افتخاری و پاره وقت در ساعت غیراداری خدمت ارایه می دهد که جای بسی تعجب و شگفتی است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام هم در پاسخ به گلایه های مردمی و دست اندرکاران هیأت کشتی باچوخه صالح آباد گفت: از زمان وزارت آقای عباسی وزیر ورزش و جوانان خبر تخصیص اعتباراتی را به تربت جام اعلام کرده اند، اما تاکنون چیزی بدست ما نرسیده که به صالح آبادی ها بدهیم، اما به محض وصول، سهم و حق آنان را پرداخت خواهیم کرد.

مجید گوهری افزود: درخصوص زمان تأمین اعتبار قول صد درصد نمی دهم، زیرا هیچ چیز مشخص نیست، شاید یک هفته دیگر ابلاغ شود و شاید تا آخر سال هم بودجه ای واریز نشود، اما مردم صالح آباد بدانند که اولویت با آنهاست و مطمئن باشند که من گردن خود را برای آنها نمی بندم و هرگز خود را مدیون آنها نمی کنم.

وی خاطرنشان کرد: از زمان مسؤولیت اینجانب، تشکی از صالح آباد به تربت جام منتقل نشده است و اگر احیاناً موردی بوده پیش از من بوده که موضوع را از مسؤول قبلی (خمسه) جویا شده و پیگیری می کنم و آن طور که من اطلاع دارم، تربت جام دو تخته تشک بیشتر ندارد که یکی از قدیم آموزش و پرورش داده و یکی هم متعلق به هیأت کشتی خود تربت جام است.

وی درخصوص کمبود نیروی انسانی در اداره تربیت بدنی بخش صالح آباد هم تصریح کرد: بحث کمبود نیرو در همه جا هست در اداره تربت جام هم این مشکل وجود دارد، البته درخصوص استخدام نیرو، من کاره ای نیستم و مسؤول امور استخدام هم نیستم، بلکه فقط مجری دستورالعمل ها و بخشنامه های قانونی اداره متبوع مافوق هستم و این موضوع را بارها به استان هم منعکس کرده ام، اما تاکنون نتیجه ای عاید نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام ادامه داد: گرچه نگاه ما به تمام بخشهای پنج گانه شهرستان تربت جام کلی بوده و هست، اما سعی کرده ایم که ورزش در روستاها بیشتر تقویت شود و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نکرده ایم، اما خواسته ها و توقعات مردم هم زیاد است و مدام از روستاها با ما تماس می گیرند و تقاضای فوری کمک و تجهیزات و سالن ورزشی می کنند که متأسفانه توی جیب مان سالن ورزشی آماده نداریم که سریع بدهیم! !

مجید گوهری با گفتن این جمله معترضه که «عصای جادویی هم ندارم! ! » تأکید کرد: درگذشته صالح آباد فقط یک سالن والیبال و یک سالن بدنسازی داشت که با پیگیریهایی که صورت گرفت، یک سالن بزرگ کشتی دیگر نیز به مجموعه ورزشی اضافه شد که هیچ بخش دیگری مانند صالح آباد چنین فضاها و امکاناتی ندارد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: که ان شاءا… با ارتقای بخش صالح آباد و مستقل شدن آن، مشکلات بخش ورزشی آن حل خواهد شد و دیگر جوانان عزیز صالح آبادی دغدغه ای نخواهند داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات