سرمربی تیم جوانان کاراته گفت: نباید اذهان عمومی را منحرف کرد و در کاراته به دنبال منافع شخصی بود، تنها تفاوت ما با قهرمانان دنیا تعداد مبارزات تدارکاتی است.

به گزارش افکارنیوز ، شهاب سطانی اظهار داشت: نباید به دنبال این باشیم که کادر فنی، فدراسیون و یا حتی بازیکنان تیم ملی را زیر سوال ببریم زیرا هیچ کدام از این اعضاء در نحوه نتیجه گیری در رقابت های جهانی مقصر نیستند. به جای اینکه به دنبال منافع شخصی در این رشته باشیم بهتر است به این موضوع توجه کنیم که تیم های عنوان دار جهان چه تعداد مبارزه تدارکاتی دارند و ما چه تعداد داریم؟

وی ادامه داد: بی انصافی است که کاراته ایران با مصری مقایسه شود که پیش از رقابت های جهانی در ۱۷ مبارزه تدارکاتی حاضر شده است. به جرات به این مسئله اشاره می کنم که تمرینات تخصصی و بدنسازی و حتی اردوهای تیم های ملی ما هیچ مشکلی ندارند و تنها کمبود این تیم ها عدم اعزام به رقابت های تدارکاتی است.

سرمربی تیم ملی جوانان ادامه داد: در دوره قبلی رقابت های جهانی در شرایطی که به جز کادر فنی، من، شهرام هروی، مسعو رهنما و مازیار فرید خمامی به دلیل حضور در کلاس های مربیگری به تیم کمک می کردیم یک نقره و یک برنز برای تیم جوانان به دست آمد. در این دوره که شرایط کاملا متفاوت بود و حتی سرمربی تیم هم در کنار ملی پوشان نبود آیا بی انصافی نیست که تصاحب ۲ مدال برنز را نتیجه ای غیر قابل قبول بدانیم؟ به جای این حرف ها باید گریبان سفارت اسپانیا را بگیریم که چرا به مربیان روادید نداد یا به تعداد محدود روادید صادر کرد؟

سلطانی تصریح کرد: در اسپانیا ۱۳ کشور به مدال رسیدند و در این میان تنها ۵ کشور ایران، مصر، فرانسه، مراکش و ترکیه توانستند بیش از یک مدال بگیرند. از آسیا هم ژاپن، قزاقستان و ایران به مدال رسیدند که در این میان هم تنها تیم ما توانست بیش از یک مدال بگیرد. با توجه به این آمار باید به تیم جوانان نمره قبولی داد. البته تاکنون موفق نشدم با مازیار فرید خمامی و محسن آشوری که در کنار تیم بودند صحبت کنم.

سرمربی تیم ملی جوانان کاراته عنوان کرد: هیچ مشکلی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا که از ۹ آذر در امارات شروع می شود نداریم. البته در اوزان ۵۵ و ۶۸ به ترتیب به جای میلاد تیغی و شهاب نورزی از علی رضا شیرصفت و مجید مصطفوی در این دوره از رقابت ها استفاده خواهیم کرد که این تعویض ها هم به خاطر محدودیت های سنی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات