فرانک ریبری در گفتگو با فیفا:

فرانک ربیری ضمن ابراز خرسندی از مسلمان بودنش و بازی کردن در جام باشگاه های جهان گفت: اگر فرانسه به جام جهانی نرود یک فاجعه است.

به گزارش افکارنیوز ، فرانک ربیری بازیکن تیم ملی فرانسه و باشگاه بایرن مونیخ یکی از نخبگان فوتبال جهان به شمار می آید، این بازیکن ۳۰ ساله که هم اکنون مرد کلیدی بایرن مونیخ است، با این باشگاه به قهرمانی در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا دست یافته است.
سایت فدراسیون فوتبال در گفتگوی مفصلی با این بازیکن ۳۰ ساله پرداخت.
 چه اتفاقی خواهد افتاد اگر فرانسه به جام جهانی نرود؟
این مسئله برای کشور من فاجعه خواهد بود و بسیار سخت است که هم اکنون به آن فکر کنم، ما نمی توانیم خود را در چنین فشاری قرار دهیم، ما به بازی ای بدون هیچ ترس نیاز داریم.
آیا احساس مسئولیتی در قبال عملکرد نه چندان مطلوب فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی می کنید؟
سال ۲۰۱۰ برای ما بسیار سخت بود اما هم اکنون فرصتی است که آن را جبران کنیم.
در شرایطی که بسیاری از بازیکنان بوندسلیگا به خاطر مصدومیت حضور ندارند شما در ترکیب ثابت هستید، بایرن می تواند این وضعیت را بهبود بخشد؟
 اگر هم به ما ملحق شوند و ما مصدومیتی نداشته باشیم که شرایط ایده آلی تلقی می شود وقتی که شما در تیم بزرگی بازی می کنید و هر سه چهار روز یک بار به میدان بروید و همه بازی ها را ببرید مسلما درصد مصدومیت ها نیز بالا می رود ما در زمان هانیلی فصل رویایی را داشتیم و هیچ مصدومی هم نداشتیم، امیدوارم که همه چیز به حالت قبل بازگردد.
فیلیپ لام اخیرا اظهار کرده که بایرن مونیخ زیر نظر گوردیولا روز به روز بهتر می شود اما هنوز به حالت ایده آل نرسیده اشکال کار کجاست؟
 بعضی اوقات ما بسیار خوب بازی می کنیم، بعضی وقت ما هم نه. ما در نیمه نخست مشکلاتی داریم و به این احتیاج داریم که آن ها را درست کنیم، مضاف براینکه ما می دانیم مربی تلاش می کند تا تیم را ارتقا بخشد و نقش موثری را در این خصوص ایفا کرده است، هر مسابقه تفاوت هایی دارد ولی ما سعی می کنیم خود را وفق دهیم.
چرا فکر می کنید در نیمه اول مشکل دارید؟
واقعا نمی دانم ما معمولا در نیمه دوم بهتر هستیم، وقتی که هر سه یا چهار روز یک بار مجبوری سفر کنی و بازی انجام دهی، وقوع چنین مسائلی اجتناب ناپذیر است.
مسابقات باشگاه های جهان در ماه دسامبر در مورکو برگزار می شود این مسابقات تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟
 من فکر می کنم از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تمام مسابقات و عناوین و جام ها برای ما مهم است و ما می خواهیم پیروز شویم.
چه تفاوتی این جام برای شما با سوپرکاپ یوفا که در آن پیروز شدید دارد؟
هر عنوان و جامی با یکدیگر تفاوت هایی دارد احساسات و جوی که در جام و مسابقه ای دارد متفاوت است ما به مراکش می رویم و می خواهیم هم برای خودمان و هم برای باشگاهمان پیروز شویم.
به عنوان یک بازیکن مسلمان فرانسوی آیا برای شما فرصت ویژه ای است که در مراکشی (کشور مسلمان) بازی کنی؟
البته من مسلمان هستم در مراکش مردم فوتبال دوست زیادی در استادیوم خود دارد، من مطمئنم جو فوق العاده ای بر آن حاکم خواهد بود. این بازی کاملا برای من متفاوت خواهد بود، ما برای پیروزی به آنجا می رویم و پس از آن به تعطیلات می رویم.
آیا تا به حال به مراکش رفته ای؟
هنوز نه من به الجزایر رفته ام به خاطر اینکه همسرم متعلق به این کشور است، من ۲ الی ۳ هفته آنجا بودم و اوقات فوق العاده را در این کشور گذراندم، مردم بسیار دوست داشتنی دارد و من دوستان بسیاری در این کشور دارم، درباره مراکش هم چیزهای بسیار خوبی شنیده ام.
خیلی از دوستان زمان نوجوانی ات از شمال آفریقا هستند، آیا به مراکش سفر می کنی تا آنها را ببینی؟
من دوستان بسیار زیادی از مراکش دارم، نمی دانم زمانی که من به آنجا بروم آیا آنها آنجا حضور دارند یا خیر؟
من فکر می کنم الجزیره، مراکش، تونس و مصر منش و رفتارهای مشابهی مانند" مغربی ها" دارند، آنها مردم فوق العاده ای هستند.
آیا این سخت نیست در برابر تیمی قرار گیری که هیچ اطلاعاتی از آن نداری؟
مسئله ای نیست، برای ما فقط بازی و پیروزی در آن اهمیت دارد.
آیا مایلی که در بازی پایانی مقابل تیم اتلتیکو مینیره و رونالدینیو قرار گیری؟
این بسیار عالی خواهد شد، آنها تیم خوبی هستند و بازیکنان توانمندی دارند، ما هم می توانیم در برابر آنها خوب بازی کنیم و برای ضربه زدن به آنها تمرکز کنیم.
آیا در این مسابقه به مربی اسبق تیم هاینهل فکر می کنید؟
بله، او شخص بی نظیر و مربی فوق العاده ای بود و نقش بسیار بزرگی برای رسیدن ما به مراکش ایفا کرد.
پس از یکسال موفقیت این سخت نیست که بتوانی بر روی جام باشگاه های جهان در مراکش تمرکز کنی؟
ما تمرکز می کنیم چرا که مدت طولانی حرفه ای کار کرده ایم، ۱ سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته ایم و آن را ادامه می دهیم، زمانی هم که مربی به من مرخصی می داد، من در زمینه به تنهایی تمرین می کردم تا آمادگی ام را حفظ کنم، وقتی که آماده ام بسیار خوشحالم که در زمین هستم.
آیا دوست داری به عنوان یکی از کسانی باش که تاکنون مفوق به کسب توپ طلا شده است؟
بله البته، اما پیروزی و کسب عنوان با تیم برای من مهمتر است، در این زمان من بسیار آماده و خوشحالم.
چه چیزی باعث شد در سال ۲۰۱۳ خوب باشد؟
من آماده ام و هیچ مصدومیتی هم ندارم، این بسیار مهم است، اگر همه چیز همین طور پیش رود، من از بازی در زمین بسیار لذت خواهم برد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات