با توجه به اینکه تکلیف تیم های صعود کننده به جام جهانی تقریبا قطعی شده، به نظر می رسد قرعه نه چندان آسانی در انتظار تیم ملی کشورمان باشد.

به گزارش افکارنیوز ، در کنار برزیل که میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ است تاکنون تکلیف ۳۰ تیم صعود کرده به مرحله پایانی این رقابت ها قطعی شده و تنها یک تیم دیگر می تواند بلیت سفر به برزیل را از آن خود کند که به احتمال فراوان اروگوئه خواهد بود که بامداد فردا (پنجشنبه) در دیدار برگشت از پلی آف بین المللی در مونته ویدئو پذیرای اردن، نماینده آسیا است. دیدار رفت دو تیم ۵ بر صفر به سود اروگوئه خاتمه یافته بود.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش داد، فیفا هنوز فرآیند قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را اعلام نکرده ولی اگر قرار باشد این قرعه کشی طبق روال سابق باشد تیم میزبان به همراه هفت تیم برتر رده بندی اخیر فیفا که در ماه اکتبر اعلام شد به طور حتم در سید یک قرار خواهد گرفت و تیم های باقیمانده بر اساس موقعیت های جغرافیایی در گلدان های دیگر جای می گیرند.

۸ تیم اروپایی هم که در رده بندی اخیر فیفا جایگاه بهتری دارند در یگ گلدان مجزا قرار می گیرند. با حذف اوکراین، سوئد، رومانی و ایسلند که در رنکینگ اخیر فیفا جایگاه پائین تری نسبت به شاگردان دیدیه دشان داشتند این احتمال وجود دارد فرانسه که در رنکینگ فیفا جایگاه پائین تری نسبت به دیگر تیم های اروپایی راه یافته به جام جهانی دارد در گلدانی قرار بگیرد که ۵ تیم آفریقایی صعود کرده و ۲ تیم آمریکای جنوبی در آن هستند.

گلدان باقی مانده هم به تیم هایی آسیایی و تیم های منطقه کونکاکاف (حوزه دریای کارائیب، آمریکای مرکزی و شمالی) اختصاص می یابد.

این قرعه کشی در مراسمی در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۵ آذر ۹۲) در شهر ساحلی سالوادور واقع در ایالت باهیا برزیل برگزار می شود.

بر این اساس گلدان های احتمالی قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ به شرح زیر است:

گلدان یک (تیم های سیدبندی شده) : برزیل، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، اروگوئه (در صورت قطعی شدن صعود) و سوئیس

گلدان ۲: کاستاریکا، هندوراس، مکزیک، آمریکا، استرالیا، ایران، ژاپن و کره جنوبی

گلدان ۳: شیلی، اکوادور، الجزایر، کامرون، غنا، ساحل عاج، نیجریه و فرانسه (رنکینگ فیفا: ۲۱)

گلدان ۴: بوسنی و هرزگوین، انگلیس، ایتالیا، روسیه، هلند، پرتغال، کرواسی و یونان

اگر قرعه کشی طبق روال گذشته انجام شود به طور حتم ایران با آمریکا هم گروه نخواهد شد. شاید آسان ترین قرعه برای شاگردان کارلوس کی روش قرار گرفتن در گروه سوئیس، الجزایر و بوسنی و هرزگوین باشد ولی واقعیت این است که با این شرایط احتمال اینکه تیم ملی با قرعه به مراتب دشوارتری مواجه شود خیلی بیشتر خواهد بود.

به گزارش روزنامه «مترو» انگلیس در مراسم قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل سِرگئوف هارست که با تیم ملی انگلیس به عنوان قهرمانی جام جهانی ۱۹۶۶ رسید هم حضور خواهد داشت. افراد سرشناسی دیگری همچون کافو برزیلی، فابیو کاناوارو ایتالیایی، ماریو کمپس آرژانتینی، لوتار ماتئوس آلمانی و زین الدین زیدان فرانسوی در این مراسم حضور خواهند داشت و قرعه کشی توسط این افراد انجام می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات