آمدن به پرسپولیس؛ جایزه گل به خودی به فولاد؟ !

فرزاد حاتمی، مهاجم فصل پیش استقلال و این فصل فولاد به پرسپولیس پیوست تا انتقال سرخابی دیگری در لیگ برتر فوتبال رخ دهد؛ انتقالی که با توجه به بازی هفته هفتم فولاد و پرسپولیس حرف و حدیث های تازه ای را هم در پی داشته است.

به گزارش افکارنیوز ، فرزاد حاتمی، مهاجم فصل پیش استقلال و این فصل فولاد به پرسپولیس پیوست تا انتقال سرخابی دیگری در لیگ برتر فوتبال رخ دهد؛ انتقالی که با توجه به بازی هفته هفتم فولاد و پرسپولیس حرف و حدیث های تازه ای را هم در پی داشته است.

مهاجم مورد علاقه امیر قلعه نویی در تراکتورسازی و استقلال بعد از اینکه در ایستگاه هفتم لیگ امسال در دقیقه پنج بازی فولاد و پرسپولیس دروازه تیمخودی را باز کرد، حالا پرسپولیسی شده تا شک و شبهه هایی ایجاد شود. مهاجم ثابت ترکیب تیم حسین فرکی بعد از بازی با قرمزهای پایتخت تبدیل به یک نیمکت نشین «صرف» شد. اینکه کادر فنی فولاد پس از آن مسابقه دیگر اعتمادی به او نداشت، از نگاه آمار واضح و آشکار است.

اما چرایی حضور این مهاجم در پرسپولیس، پرسشی است که حتی ذهن طرفداران ارتش سرخ را هم به خود مشغول کرده، وای به حال طرفداران تیم های رقیب.

حضور در سراشیبی بازی با استقلال!

در نیم فصل اول لیگ دوازدهم فرزاد حاتمی آغاز بدی با تراکتور نداشت. گل زدن به مس در ایستگاه سوم لیگ خبر از فصلی خوب برای مهاجم سابق سپاهان می داد. اتفاقا تونی اولیویرای پرتغالی هم رابطه خوبی با شاگرد پیشین امیر قلعه نویی داشت و به همین دلیل بعد از گلی که در دقیقه ۸۵ وارد دروازه کرمانی ها کرد در هشت بازی متوالی به انتخاب اول مربی سیبیلو تبدیل شد. با اینحال اعتراض به تعویض در بازی با نفت تهران در هفته یازدهم ثمره اش از دست دادن بازی با استقلال بود و تبدیل شدن به مهاجمی ذخیره! فرزاد بعد از شریک نشدن در پیروزی ۲- صفر مقابل استقلال از چشم عمو سیبیلو هم افتاد چون در شش هفته باقی مانده تا پایان فصل فقط چهار مرتبه به عنوان بازیکن جانشین بین دقایق ۶۵ تا ۸۰ وارد زمین شد.

جالب اینکه در همین ۸۲ دقیقه یک گل به فولاد زد تا کارنامه اش در تراکتور مدل ۹۱ با سه گل زده بسته شود.

کل کل با ژنرال و قرار گرفتن در لیست مازاد!

فرزاد در استقلال هم مثل تراکتور شروع خوبی داشت. اعتماد امیر قلعه نویی به او از اولین هفته نیم فصل دوم پر رنگ بود. حاتمی هم بعد از حضور ۹۰ دقیقه مقابل آلومینیوم در ایستگاه اول، در دومین بازی ۹۰ دقیقه ای اش برابر سایپا تک گل سه امتیازی آبی ها را وارد دروازه حریف کرد. خرید جدید استقلال بعد از آن در ایستگاه های ۲۴ و ۲۶ لیگ هم یک و دو گل به پیکان و فجر زد اما در بازی هفته بیست و هفتم ارتش ژنرال برابر نفت آبادان در دقیقه ۳۷ با دریافت کارت زرد دوم از علیرضا فغانی اخراج شد.

پس از همان اخراج هم بود که فقط یک بار به عنوان بازیکن ۹۰ دقیقه ای در بازی آبی ها مقابل نفت تهران وارد زمین شد و اتفاقا تک گل استقلال را هم زد. حاتمی در نیم فصل دوم لیگ سیزدهم چندین و چند بار با سرمربی استقلال دچار اختلاف شد و حتی در اعتراض به نیمکت نشینی اش در دو بازی حاضر نشد خودش را برای حضور در زمین به عنوان بازیکن جانشین گرم کند!

اینچنین شد که ژنرال آبی ها مهاجم پنج گله اش را در لیست مازاد خود قرار داد تا سرنوشت، حاتمی جوان را راهی جنوب کند!

گل به خودی مقابل پرسپولیس و چسبیدن به نیمکت!

پیش بینی می شد مهاجمی که در مقطعی از بازی های لیگ دوازدهم مورد توجه کارلوس کی روش و کادر فنی تیم ملی قرار گرفته بود با حضور در فولاد به دور از حواشی به شرایط ایده آل خود بازگردد.

مهاجم اسبق سپاهان و تراکتور در فولاد هم مثل تیم های قبلی شروع امیدوارکننده داشت چون در اولین بازیش برای تیم حسین فرکی در دقیقه ۶۳ بازی با فجر (هفته دوم) دروازه شیرازی ها را باز کرد و البته این اولین و آخرین سه امتیازی بود که به حساب جنوبی ها واریز می کرد. جو مساعد حاکم بر تیم فولاد و حضور یک مربی اخلاقگر با خصایص ویژه، چون حسین فرکی این پیش بینی را پررنگ می کردکه می توان مهاجم همیشه در حال جابجایی زنجانی الاصل را این بار در اهواز ماندنی دید. با تمام این اوصاف یک حادثه همه پیش بینی ها را تغییر داد.

مهاجمی که از هفته دوم تا هفتم لیگ در ۵ بازی انتخاب شماره یک حسین فرکی برای حضور در نوک پیکان خط حمله جنوبی ها بود، در دقیقه ۵ بازی فولاد مقابل پرسپولیس دروازه ارشاد یوسفی را باز کرد تا کمر مدعی جنوبی قهرمانی در لیگ سیزدهم خیلی زود بشکند!

گل به خودی حاتمی به فولادی ها از یک سو مهمان مدعی پرسپولیس را در بهت فرو برد و از سوی دیگر عاملی شد برای عطش بیشتر میزبان جهت رسیدن به گل های بیشتر. دقیقا به همین خاطر هم قرمزهای تهرانی ۷ دقیقه بعد، از شرایط بحرانی فولاد بهره بردند تا روی ضربه سر سید جلال حسینی تیر خلاص را به اهوازی ها بزنند.

پس از این بازی و شکست ۳- یک فولاد بود که نظر فرکی نسبت به فرزاد حاتمی به طور کل تغییر کرد. به این ترتیب مهاجمی که پیش از این طی ۷ هفته نخست در ۶ بازی حضور موثر داشت، در ۸ بازی باقی مانده نیم فصل، فقط دو بار مجوز حضور در زمین را پیدا کرد.

وقتی فرکی بعد از گل به خودی حاتمی تنها در دو بازی مقابل ملوان (هفته یازدهم) و نفت (هفته دوازدهم) به ترتیب ۲ و ۱۵ دقیقه فرصت بازی برای حاتمی را ایجاد کرد، مشخص بود که دلیل نیمکت نشینی او نمی تواند فقط فنی باشد. او در همان بازی معروف به فرکی هم اعتراض کرد و شاید دلیل نیمکت نشینی اش همین باشد اما بدون شک زدن گل به خودی مقابل پرسپولیس حضور او در این تیم را با حاشیه و چالش هایی مواجه خواهد کرد و شبهاتی وجود خواهد داشت.

عملکرد فرزاد حاتمی در لیگ سیزدهم قبل و قعد از گل به خودی در بازی پرسپولیس

تعداد بازی برای فولاد

مجموع دقایق بازی

گل زده

تعداد بازی از دست رفته

بازی به عنوان بازیکن اصلی

قبل از گل به خودی و بازی با پرسپولیس

۵

۳۲۶

۲

۱

۴

بعد از گل به خودی و بازی با پرسپولیس

۲

۱۷

-

۶

-

توضیح: حاتمی مقابل پرسپولیس در ایستگاه هفتم لیگ برتر ۶۳ دقیقه بازی کرد و در دقیقه ۵ دروازه فولاد را باز کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات