دایی برای مسلمان و حاتمی دست به جیب شد!

بحث مشکلات مالی در پرسپولیس مربوط به امروز و دیروز نیست. به رغم تمام تحولات اقتصادی در باشگاه پرسپولیس حداقل در ظاهر کماکان معضلات مالی سرخپوشان به قوت خود باقی است.

به گزارش افکارنیوز ، ابراز نارضایتی بازیکنان اعم از بزرگ و کوچک حکایت از عمق فاجعه مالی در اردوگاه پرسپولیس و قلمرو محمد رویانیان دارد. مدیران پرسپولیس که در یک فصل و اندی اخیر بارها با پاک نمودن صورت مسئله به دنبال مساعد جلوه دادن شرایط اقتصادی خود بوده اند، این روزها برخلاف گذشته رویه ای متفاوت را در پیش گرفته اند.

وام های میلیاردی از چند بانک خصوصی و یکی، دو میلیاردر نام آشنا از جمله اصلی ترین راهکارهای رویانیان برای رتق و فتق امور مالی پرسپولیس تا پایان نیم فصل نخست بود. اما با اتمام نفرات متمول موجود در دایره نفوذ رویانیان عملا ته نشین شدن خزانه پرسپولیس را با خود به همراه داشت بطوری که سرخپوشان در نیم فصل بودجه ای برای ترمیم و پوشش نقاط ضعف خود در اختیار نداشتند.

این در حالی بود که علی دایی مصرانه خواستار یکی، دو مهره کلیدی از جمله مسلمان بود تا به واسطه حضور این هافبک تهاجمی ضرب شست خط حمله خود را افزایش دهد. پروسه ای که مراودات مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس را به فاز تازه ای برد.

کمک مالی شهریار

دایی بارها نشان داده که تنها بخاطر پول دوروبر فوتبال و مربیگری نیست. مماشات او در ابتدای فصل با رویانیان بر سر طلبش از سرخپوشان بطور سربسته از اهداف غیرمادی شهریار پرده برداری کرد. دایی که در رنسانسی تمام عیار پرسپولیس را پس از سه فصل و نیم به صدر جدول رسانده بود، فکر و ذکری جز بوسه زدن بر جام قهرمانی در پایان فصل نداشت.

اما این خواسته او تا حدی نیازمند هزینه هایی دوباره برای باشگاه بود آنهم در شرایط نامساعد اقتصادی امروز. از طرفی دایی که به خوبی نسبت به قوای ضعف و قوت تیمش اشراف داشت حتی یک قدم نیز از اهداف خود در بازار نقل و انتقالات نیم فصل به رغم تمام محدودیت های مالی عقب نکشید تا جذب مسلمان و در ادامه فرزاد حاتمی به خریدهای بزرگ نیم فصل بدل شوند. اما آنچه در این میان عرض اندام می کند تامین منابع مالی برای استخدام این دو مهره تاثیرگذار کلیدی بود.

در واقع شنیده می شود که علی دایی با توجه به مخمصه های مالی پرسپولیس بخش قابل توجهی از پیش پرداخت های این دو بازیکن را به عنوان ودیعه در اختیار سرخپوشان قرارداده تا باشگاه برای خرید این دو حداقل تا به اینجای کار متحمل فشاری مضاعف نشود.

هر چند اقدام مالی علی دایی برای تقویت سرخپوشان در نیم فصل امری غیر متعارف و ناشناخته در فوتبال ما به شمار می رود، اما با توجه به مراوده نزدیک رویانیان و شهریار نمی توان چندان بابت این اتفاق از طرفین خرده گرفت.

البته این که دایی چه مبلغی را بابت خریدهای جدید به رویانیان قرض داده و اینکه به چه شکلی و چه زمانی قرار است این مبلغ به دایی عودت داده شود موضوعی است که همچنان به صورت یک توافق دو جانبه مسکوت مانده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات