مسابقات نیم فصل دوم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه آغاز می شود و در حساس ترین بازی پرسپولیس میهمان تیم تراکتورسازی تبریز است.

به گزارش افکارنیوز ، نیم فصل دوم لیگ برتر از روز پنج شنبه آغاز می شود. در این هفته به دلیل بازی دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس و ستارگان میلان در روز پنجشنبه هر دو تیم استقلال و پرسپولیس مجبور شدند در روز جمعه مقابل حریفان شان از تبریز به میدان بروند. نگاهی به این مسابقات می اندازیم:

ذوب آهن - استقلال خوزستان: ذوب تقویت شده مقابل آبی های اهوازی

ذوب آهن اصفهان در نیم فصل خود را تقویت کرده است و بازیکنانی از پرسپولیس گرفته است. میلاد غریبی که نتوانست توانایی هایش را به نمایش بگذارد به همراه محمد خانزاده از تهران به اصفهان رفته اند تا نشان بدهند بازیکنان جوان و ارزشمندی هستند. استقلال خوزستان هم بازیکنانش را حفظ کرده است. استقلال خوزستان در صورت پیروزی در این بازی از رده یازدهم به رده هشتم صعود می کند. ذوب آهن هم که با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد اگر سه امتیاز را بگیرد نهایتا می تواند یک پله صعود کند و به رده دوازدهم برسد. ذوب آهن تلاش کرده خط دفاع ضعیفش را ترمیم کند و به همین دلیل از استرالیا و برزیل هم مدافع جذب کرده است. مساوی این دو تیم به سود دیگر تیم های انتهای جدول است.

* تراکتورسازی - پرسپولیس؛ نبرد سرخپوشان برای صدرنشینی

حساس ترین نبرد هفته شانزدهم لیگ برتر در تبریز بین دو تیم قرمزپوش لیگ برگزار می شود. جایی که پرسپولیس قهرمان نیم فصل به میدان می رود و برای تداوم صدرنشینی اش باید در تبریز پیروز شود. از سویی دیگر تراکتورسازی نمی خواهد اولین سه امتیاز خانگی در دور برگشت را به حریف تقدیم کند. شاگردان مجید جلالی اگر در این بازی پیروز شوند به طور موقت و برای حداقل چند ساعتی صدرنشین خواهند شد و در صورت توقف فولاد و استقلال برابر حریفانشان تراکتورسازان صدرنشین باقی می مانند. جدال سرخپوشان در تبریز برای صدر جدول دیدنی است. البته اخبار ضد و نقیضی در مورد مصدومان دو تیم شنیده می شود. گفته شده علی کریمی مصدوم است و شاید نتواند مقابل پرسپولیس بازی کند. امید عالیشاه نیز از پرسپولیس ظاهرا نمی تواند در این دیدار بازی کند. اگر کریمی در بازی باشد شاید حساسیت مسابقه دو چندان شود البته مسابقه دو تیم به اندازه کافی هیجان و حساسیت دارد. نبض لیگ برتر روز جمعه در تبریز می زند جایی که هواداران پرشور تبریزی استقبال ویژه ای از شاگردان دایی خواهند کرد.

مس - راه آهن؛ مظلومی به دنبال اولین برد

مس تنها تیم بدون برد نیم فصل اول می خواهد در دور برگشت اولین پیروزی خود را جشن بگیرد تا به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد. مظلومی هم سعی کرده تیمش را در نیم فصل تقویت کند. راه آهن هم با وجود اینکه تیم پرامکاناتی است در این فصل یک ناکام بزرگ بوده است. بازی دو تیم یک نبرد شش امتیازی بین ته جدولی هاست. باید دید منصور ابراهیم زاده می تواند تیمش را از انتها جدول جدا کند یا اینکه مظلومی نوار ناکامی های تیمش را پاره می کند و اولین برد را دشت می کند.

سایپا - داماش گیلان: کار سخت داماش در کرج

نارنجی پوشان کرجی که در رده هفتم جدول قرار دارند برای یک پله صعود باید از سد داماش عبور کنند. داماشی که بازیکنان زیادی در نیم فصل از دست داد و در تعطیلات نیم فصل هم حتی نتوانستند به دلیل مشکلات مالی به اردو بروند ولی سایپا بدون تنش و با آرامش تمرین های خود را دنبال کرده است. بازیکنان داماش می خواهند همچنان در رده هشتم باقی بمانند و برای این منظور حداقل نباید مقابل سایپا بازنده باشند که کار سختی است. فیرات سرمربی تیم سایپا هم از سوی کمیته انضباطی محروم شده است و در این بازی باید از روی سکوها بازی را نظاره کند.

نفت تهران - فجرسپاسی؛ نفت هم شانس صدرنشینی دارد!

نفتی ها در شرایط بسیار خاص شانس صدرنشینی در این هفته را دارند. به شرطی که پرسپولیس، تراکتورسازِی، فولاد و استقلال نتوانند مقابل حریفان شان به برتری برسند و نفت بر فجر پیروز شود صدرنشین خواهد شد. فجر سپاسی هم در رده پانزدهم قرار دارد و می خواهد از انتهای جدول جدا شود. نبرد تیم های صدر و قعر جدول قابل توجه است به خصوص اینکه در این مسابقه سالمند ترین مربی لیگ با یکی از مربیان جوان روبه رو می شود.

ملوان - صبای قم؛ بازگشت صمد مرفاوی

ملوان در دیدار معوقه اش از نیم فصل اول مقابل استقلال شکست خورد تا نوار سه برد متوالی اش قطع شود. بازیکنان ملوان اکنون باید در خانه مقابل صبا قرار بگیرند و اگر بتوانند نیم فصل دوم را با برد شروع کنند دوباره به بازی های لیگ برمی گردند البته نهمی برای ملوان رتبه بدی محسوب نمی شود. صبای قم هم در نیم فصل سرمربی خود را برکنار کرد و صمد مرفاوی جانشین محمد مایلی کهن شد تا بتواند این تیم را از رده دوازدهم بالا بکشد. صمد کار سختی دارد و در اولین مسابقه بعد از بازگشتش به لیگ و صبا باید در بندر انزلی سه امتیاز صید کند.

فولاد خوزستان - سپاهان؛ نبردی تاکتیکی و دیدنی

در این بازی هم بهترین های لیگ حضور دارند. بازیکنان و مربیان نامداری که تلاش می کنند از حاشیه ها هم به دور باشند. فولاد هم در این هفته برای صدرنشینی شانس دارد بنابراین این تیم قرمزپوش هم تلاش خواهد کرد تا با یک برد خانگی شانسش را برای صدرنشینی امتحان کند و در کورس قهرمانی باقی بماند. زردپوشان اصفهانی هم نمی خواهند از قافله عقب بمانند. نبرد این دو تیم که کارهای گروهی شان نسبت به سایر تیم های بالانشین منظم تر است دیدنی است. شاید یکی از دیدارهای زیبای نیم فصل را فارغ از هر نتیجه ای بتوانیم در اهواز شاهد باشیم.

استقلال - گسترش فولاد تبریز؛ صدر جدول آبی می شود؟

استقلال برای صدرنشینی در محاصره سه تیم قرمزپوش پرسپولیس، تراکتورسازی و فولاد خوزستان است. آبی پوشان اکنون شرایط بهتری نسبت به بازی با ملوان دارند زیرا حداقل تمرینات شان با تمام بازیکنان البته بدون حضور نکونام دنبال شده است. خسرو حیدری و هاشم بیک زاده شاید در این بازی هم به میدان نروند. استقلال در دور رفت گسترش را در تبریز شکست داد و شاگردان قلعه نویی روی کاغذ شانس زیادی برای این پیروزی دارند و اگر پرسپولیس در تبریز متوقف شود صدرنشین خواهد شد. رسول خطیبی مربی جوانی است که شاگردانش با تمام وجود برای او بازی می کنند و این بازی هم به آنها انگیزه مضاعفی می دهد با این حال شاید استقلال در هفته اول دور برگشت صدرنشین شود. همه چیز در این هفته به نتایج دو تیم پرطرفدار پایتخت با تیم های تبریزی بستگی دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات