با دریافت جایزه جواد نکونام از رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد ایران در مراسم بهترین های قاره بدون مقام خواهد ماند.

به گزارش افکارنیوز ، در مراسم انتخاب بهترین های آسیا که امشب در کوالالامپور برگزار شد، وقتی در آخرین بخش از مراسم نوبت به اعلام بهترین بازیکن سال آسیا رسید، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه استقلال اولین نفری بود که جایزه اش را از دست شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرد.

با دریافت این جایزه مشخص شد که نکونام عنوان مذکور را کسب نخواهد کرد. پس از او هادائه سونگ جایزه گرفت و در این هنگام بود که مشخص شد ای. اف. سی اقدام به انتخاب ژنگ ژی، بازیکن چینی به عنوان مرد سال کرده است.

حاشیه های مراسم انجام شده به این شرح است:

* بعد از انتخاب ژاپن به عنوان بهترین فدراسیون در رده فعالیت گسترده در آکادمی، برای دقایقی مراسم پایکوبی تاریخی اندونزی به نمایش درآمد.

*زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن به روی صحنه رفت که جایزه خود را دریافت کند، ۴ کودک با بر تن داشتن پیراهن آی. اف. سی وی را همراهی کردند.

* پس از اتمام مراسم سنتی اندونزیایی، شیخ سلمان برای دقایقی به روی صحنه رفت و برای حاضرین در جلسه سخنرانی کرد. با اتمام سخنان وی شیخ صباح رئیس کمیته المپیک آسیایی از کشور کویت به روی صحنه رفت و از شیخ سلمان تقدیر کرد.

*بعد از آن نوبت به سخنرانی سپ بلاتر، رئیس سوئیسی فیفا شد که روی صحنه رفت. وی با دردست داشتن کتابچه فیفا از تلاش های که در سطح آسیا برای بسط و گسترش فوتبال توسط فدراسیون ها و همچنین کنفدراسیون صورت گرفته، تشکر کرد. در خلال سخنان وی حاضرین چند بار برای وی دست زدند.

*در خلال صحبت های بلاتر تلویزیون چند بار هادائه سونگ کره ای رقیب نکونام را نشان داد که همراه با همسرش در این مراسم حضور داشت.

*پس از اتمام صحبت های بلاتر، شیخ صباح یکبار دیگر به روی صحنه رفت و از بلاتر تقدیر کرد.

*از دکتر چونگ، رئیس فدراسیون کره جنوبی، عضو کمیته اجرایی فیفا تقدیر شد. برای این منظور فیلمی به مدت چند دقیقه از گذشته وی به نمایش درآمد. او در راه گسترش فوتبال در قاره آسیا بسیار نقش داشت و مدیری بود که عملا جام جهانی ۲۰۰۲ را به قاره آسیا آورد و بنیان تازه ای را برای فوتبال در آسیا پی ریخت. وی نیزحدود ۱۰ دقیقه برای حاضرین سخنرانی کرد و گزارشی از عملکردش داد.

* پس از سخنرانی این مقام، برای دقایقی مراسمی از پایکوبی سنتی ازبکستان اجرا شد که مورد تشویق حاضرین در سالن قرار گرفت.

*پس از این مراسم برای دقایقی فیلمی از بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا به نمایش درآمد که صحنه پس از گلزنی قوچان نژاد به کره جنوبی در باز سئول آن بود. همچنین برای لحظاتی گوشه های از پیکارهای مختلف ملی وباشگاهی که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می گیرد برای دعوت شدگان به این مراسم به نمایش درآمد.

*در بخش بهترین فدراسیون آسیایی چین انتخاب شد و از پاکستان و اردن تقدیر به عمل آمد.

*جایزه بهترین باشگاه آسیا در سال ۲۰۱۳ به گوانگژو چین رسید که مدیر آن برای دقایقی پشت تریبون رفت و در مورد تیمش سخن گفت. وی جایزه خود را از سلطان احمد شاه معاون شیخ سلمان دریافت کرد.

*مربیان انتخاب شده زن ژاپن و کره (اف. سی سئول) برای دقایقی سخنرانی کرده و از تجربیات خود در یک سال گذشته به اختصار گفتند.

*هنگامی که تلویزیون محل برگزاری مراسم در حال پخش تصاویر مربی اف. سی سئول بود، تصویری از خوشحالی وی که نقش بر زمین شد، برای حاضرین نمایش داده شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات