روزنامه AS در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران در جام جام جهانی ۲۰۱۴ پرداخت.

به گزارش افکارنیوز ، جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تابستان آینده برگزار می شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت ها در هشت گروه چهار تیمی با هم رقابت خواهند کرد.

روزنامه AS چاپ اسپانیا در گزارشی درباره تیم های صعود کرده به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به بررسی تیم ملی ایران پرداخت که در زیر می خوانیم:

- تیم ملی ایران پس از ناکامی در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ توانست چهارمین حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را به دست بیاورد. ایرانی ها پیش از این در سال های ۱۹۷۸،۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ توانسته بودند حضور در جام جهانی را تجربه کنند.

هدف اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ صعود به دور دوم است، کاری که در سه دوره قبلی موفق به انجام آن نشدند.

خیلی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل اولین حضور خود در این رقابت ها را تجربه خواهند کرد، اما چند بازیکن تیم ملی ایران از جمله جواد نکونام و آندرانیک تیموریان و مسعود شجاعی سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ را در کارنامه خود دارند، ایران در انتخابی جام جهانی موفق شد به عنوان سر گروه مسافر برزیل شود. شاگردان کارلوس کی روش در آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل موفق شدند کره جنوبی را در اولسان با یک گل شکست دهند تا بالاتر از این تیم بلیت برزیل را ok کنند.

بی شک ستاره بی چون و چرای تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رضا قوچان نژاد بود. قوچان نژادی که تنها در پنج دیدار از شانزده دیدار ایران انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توانست تیم ملی کشورش را همراهی کند و با درخشش در همان بازی ها توانست عامل اصلی صعود ایران به جام جهانی لقب گیرد.

قوچان نژاد گل صعود ایران به جام جهانی را وارد دروازه بان کره جنوبی کرد.

* ستاره تیم: جواد نکونام

- پست: هافبک

- بازی ملی: ۱۲۴ بازی

- سن: ۳۳ سال

- قد: ۱۸۶ سانتیمتر

- وزن: ۷۸ کیلوگرم

- باشگاه: استقلال

جواد نکونام، هافبک با تجربه تیم ملی ایران ستون کارلوس کی روش محسوب می شود. او نقطه تعادل تیم ملی ایران است.

جواد نکونام یکی از بازیکنانی است که از نسل طلایی فوتبال ایران باقی مانده است. بیش از ۱۲۰ بازی ملی در ترکیب تیم ملی ایران از جواد نکونام یک هافبک پخته ساخته است. نکونام در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت. او پس از شش سال حضور در اوساسونا به استقلال برگشت تا فوتبالش را در ایران به پایان برساند.

نکونام فوتبالش را از پاس تهران شروع کرد، سپس راهی شارجه و الوحده امارات شد. او اولین بازیکن ایرانی است که در لیگ اسپانیا بازی کرده است.

* سرمربی: کارلوس کی روش

- کارلوس کی روش نام آشنایی در بین مربیان حاضر در جام جهانی است. موفقیت با تیم جوانان پرتغال و سپس حضور در کنار سر آلکس فرگوسن در تیم منچستریونایتد از کارلوس کی روش مربی بزرگی ساخته است. او پس از جدایی از منچستر به رئال مادرید رفت و جانشین ویسنته دل بوسکه شد. اما او در رئال مادرید خیلی خوش شانس نبود و خیلی زود از این تیم کنار رفت.

کی روش در جام جهانی ۲۰۱۰ به همراه تیم ملی کشورش به دور دوم صعود کرد، اما در آنجا به سد اسپانیا خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. اکنون هدف اصلی کی روش صعود با ایران به دور دوم جام جهانی است.

* تعداد بازیکنان فوتبالیست در ایران: ۴۴۹ هزار و ۶۴۴ نفر

* تعداد باشگاه های فوتبال در ایران: ۱۲۰ باشگاه

* تعداد داوران فوتبال در ایران: ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر

* جمعیت: ۷۸ میلیون نفر

* پایتخت: تهران

** ترکیب احتمالی ایران در جام جهانی

* دانیل داوری، مهرداد بیت آشور، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات